Pompa wtryskowa nie pobiera paliwa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pompa wtryskowa nie pobiera paliwa
Problem jest taki, że mój 1,9TD AAZ zaczął mieć problemy z rozruchem tzn. trzeba go było za każdym razem coraz dłużej kręcić rozrusznikiem żeby zapalił. Aż w końcu przestał palić. Wygląda na to, że pompa wtryskowa nie pobiera paliwa ze zbiornika. Podałem pompie paliwo "na krótko" z butelki (z pominięciem zbiornika i filtra paliwa) i po kręceniu rozrusznikiem przez dobre dwie minuty (z drobnymi przerwami, ale i tak aż rozrusznik dymić zaczął) z butelki w ogóle nie ubyło paliwa. A swoją drogą, tak z ciekawości - czy między zbiornikiem (albo w zbiorniku) jest jeszcze jakaś pompka paliwa, która podaje paliwo do pompy wtryskowej?
Czytałem na forum o jakimś przekaźniku 109 - jeśli to może mieć znaczenie to może ktoś naświetli mi temat tego przekaźnika. Poza tym czy "pstrykający" elektrozawór na pewno oznacza że jest sprawny? Bo u mnie pstryka jak włączę zapłon więc teoretycznie paliwo powinien puszczać...
Może ktoś coś podpowie?
Czytałem na forum o jakimś przekaźniku 109 - jeśli to może mieć znaczenie to może ktoś naświetli mi temat tego przekaźnika. Poza tym czy "pstrykający" elektrozawór na pewno oznacza że jest sprawny? Bo u mnie pstryka jak włączę zapłon więc teoretycznie paliwo powinien puszczać...
Może ktoś coś podpowie?
Pompa wtryskowa nie pobiera paliwa
Po pierwsze poluzuj przewody na wtryskach i zobacz czy idzie paliwo, pompki w zbiorniku nie ma z tego co kojarzę to w benzynie się zdarzają. Powodów może być wiele: czy sprawdzałeś świece żarowe? wiem że jest ciepło, ale to czasem w aaz-cie jest problemem. Sprawdź multimeren czy na pewno masz napięcie na elektro-zaworze odcięcia paliwa. I ważna rzecz sprawdź ustawienie rozrządu!!!!!!, czy Ci się przypadkiem nie kończy klin na wale. Dokładniej na kole zębatym rozrządu przykręconym do wału. Jest o tym sporo na forum pierwsze objawy to gibanie się koła pasowego i właśnie trudne zapalanie a wyrobiony klin może przestawić rozrząd prawie o ząbek.
Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24
Pompa wtryskowa nie pobiera paliwa
PS. Proponuję nie odpalać puki nie sprawdzisz rozrządu bo może być bigos Mi ścieło klin na wolnych obrotach obeszło bez większych szkód.
Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24
Re: Pompa wtryskowa nie pobiera paliwa
servet- zatkany powrót lub padła pompa przetłaczająca
sprzedam
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )
Pompa wtryskowa nie pobiera paliwa
Więc tak:
1. Świece żarowe moim zdaniem odpadają - wiosną i latem nigdy ich nie grzałem a silnik palił na dotyk
2. Rozrząd jest ustawiony dobrze dlatego, że najpierw myślałem że to wina ściętego klina (miałem to już kiedyś), przy okazji wymieniłem pasek i napinacz, klin nie jest ścięty, koło zębate siedzi na wale jak przyspawane. Rozrząd ustawiony wzorcowo - znak na kole zamachowym i obudowie skrzyni + zablokowane przez otwory w kole i obudowie koło pompy wtryskowej, zablokowany płaskownikiem wałek rozrządu - lepiej się nie da.
3. Luzowałem rurkę na wtrysku (co prawda na jednym tylko) ale tam tylko lekko pokapało tyle co w rurce luzem było pewnie a przecież przy rozruchu to tam powinno fukać paliwem jak cholera.
1. Świece żarowe moim zdaniem odpadają - wiosną i latem nigdy ich nie grzałem a silnik palił na dotyk
2. Rozrząd jest ustawiony dobrze dlatego, że najpierw myślałem że to wina ściętego klina (miałem to już kiedyś), przy okazji wymieniłem pasek i napinacz, klin nie jest ścięty, koło zębate siedzi na wale jak przyspawane. Rozrząd ustawiony wzorcowo - znak na kole zamachowym i obudowie skrzyni + zablokowane przez otwory w kole i obudowie koło pompy wtryskowej, zablokowany płaskownikiem wałek rozrządu - lepiej się nie da.
3. Luzowałem rurkę na wtrysku (co prawda na jednym tylko) ale tam tylko lekko pokapało tyle co w rurce luzem było pewnie a przecież przy rozruchu to tam powinno fukać paliwem jak cholera.
Co masz na myśli mówiąc o zatkanym powrocie? Mówisz o samej rurce wychodzącej z pompy czy może o czymś w pompie? Czy sama zatkana rurka od powrotu mogłaby tak unieruchomić pompę wtryskową? No i co to jest ta pompa przetłaczająca bo tu już mojej wiedzy cokolwiek brakuje..vision pisze:servet- zatkany powrót lub padła pompa przetłaczająca
Pompa wtryskowa nie pobiera paliwa
Naprawa pompy przetłaczającej wymaga rozebrania całej pompy wtryskowej w mak.
Powrót paliwa masz z prawej strony pompy, tam gdzie jest podpięty przelew z wtrysków. Proponuję przeciągnąć paliwo przez pompę poprzez powrót, celem napełnienia pompy.
Powrót paliwa masz z prawej strony pompy, tam gdzie jest podpięty przelew z wtrysków. Proponuję przeciągnąć paliwo przez pompę poprzez powrót, celem napełnienia pompy.
Ostatnio zmieniony pt sie 27, 2010 10:33 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
Pompa wtryskowa nie pobiera paliwa
na powrocie z pompy w śrubie jest sitko i może być przytkane , na 2 część t0mal odpowiedziałt0mal pisze:Co masz na myśli mówiąc o zatkanym powrocie?
sprzedam
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )
Pompa wtryskowa nie pobiera paliwa
Tak jak to Tomal opisał przeciągnij paliwo przez pompę, odłączamy powrót i zasysamy paliwo ( ja robiłem to ustami ble ble nie smacznie! następnie luzujemy przewody wysokiego ciśnienia przy wtryskach, no i nie spodziewaj się że będzie tam leciało z wodospadu, powinno ciągle kapać. Dla pewności odkręć N 109, uwaga na sprężynkę i sprawdź go, jeśli to nie pomoże to chyba pompa papapa.
Pompa wtryskowa nie pobiera paliwa
Jak poluzuje się wtryski to ma bić ciśnienie, a paliwo ma być na suficie.
Pompa wtryskowa nie pobiera paliwa
No to zostało mi to przeciągnięcie paliwa przez pompę, sprawdzenie sitka pod śrubą od powrotu i wykręcenie elektrozaworu i sprawdzenie go "organoleptycznie". Nie wiem tylko kiedy znajdę trochę czasu bo zajęć różnych co nie miara - co dzień tylko praca i kierat w domu i tak w kółko Ale jak mus to mus...
Re: Pompa wtryskowa nie pobiera paliwa
N109 nie ma nic do zaciągania paliwa tylko do zapalania
sprzedam
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 208 gości