Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Szymek okrutnik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz sie 08, 2010 09:12

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

Post autor: Szymek okrutnik » pn sie 23, 2010 22:41

otóż musze w swoim golfie przyspieszyć nieco kąt wtrysku. Poluzowałem wszystkie śruby tzn 3 śruby od strony koła pasowego i śrubę od strony przewodów wysokiego ćiśnienia. zluzowałem nieco pasek rozrządu napinaczem. no i chcę przesunąć pompę nieco w stronę silnika żeby przyspieszyć wtrysk i nie mogę.
pompa ani drgnie. Pukałem już delikatnie młotkiem ale boję się mocniej żeby cos z odlewu nie pękło. Silnik 1,6 Diesel bez turbiny, golf MkII rocznik 87... oznaczenie silnika JP



Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

Post autor: Witek.J » pn sie 23, 2010 23:24

Paska rozrządu nie musisz luzować, nawet źle że to zrobiłeś bo napięcie paska ma pewien wpływ na statyczny kąt wtrysku. Popuść przewody wysokiego ciśnienia przy pompie bo to zapewne one uniemożliwiają ci ruch pompy. Kąt wypadałoby ustawić jakimś przyrządem (czujnik lub lampa) no chyba że masz doskonały słuch :hmm:



Szymek okrutnik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz sie 08, 2010 09:12

Re: Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

Post autor: Szymek okrutnik » wt sie 24, 2010 19:53

Widzę że pompa nie zgrywa się ze znakiem tłoczonum na blaszanej obudowie. fachowiec powiedział mi do tego że silnik pracuje bardzo twardo i że musze przyspieszyć kąt wtrysku czyli ruszyc pompą w stronę silnika. Samochód nie ma dynamiki takiej jaką powinien miec. Jutro odkręcę przewody i zobacze czy pompa się ruszy. gdzie się montuje czujnik do sprawdzania kąta?? Pompa Jest Bosch - owska jak coś...



Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

Post autor: Maślak » wt sie 24, 2010 21:39

pomiedzy czterema wychodzącymi przewodami paliwowymi masz śrubke, trzeba ja wykręcić i wkrecic zegar (czujnik zegarowy z odpowiedniej długosci przejsciówką) zapewne nie masz czegos takiego i jeżeli tego nigdy nie robiłeś to podjedz do jakiegos pompiarza zaoszczedzisz swój czas i nerwy :) koszt do 50 zł pozdro



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

Post autor: karol8114 » wt sie 24, 2010 21:47

Jeśli silnik pracuje dość twardo to przyspieszenie kąta wtrysku pogorszy sprawę, wraz z obrotami wału opóźnia się kąt wtrysku, czyli odchylić od silnika. Dziwne ze mechanik tak to określił, przy jego założeniu praca będzie jeszcze bardziej twarda.



Awatar użytkownika
estek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: śr lip 30, 2008 21:12
Lokalizacja: KłodaVWa
Kontakt:

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

Post autor: estek1988 » wt sie 24, 2010 23:04

zgadam się z przedmówcą jeśli praca jest glośna i twarda to trzeba opóźnić kąt czyli przekręcić pompą w stronę chłodnicy,
jeśli przyspieszysz go jeszcze to będzie przy niższych temperaturach odbijał i popsuje się rozrusznik,
znaki na wale wałku rozrządu i pompie muszą się zgadzać i wyprzedzenie 0,9 - 0,11 ustawiane ha zegar



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Re: Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

Post autor: abrams » wt sie 24, 2010 23:07

Szymek okrutnik pisze:otóż musze w swoim golfie przyspieszyć nieco kąt wtrysku. Poluzowałem wszystkie śruby tzn 3 śruby od strony koła pasowego i śrubę od strony przewodów wysokiego ćiśnienia. zluzowałem nieco pasek rozrządu napinaczem. no i chcę przesunąć pompę nieco w stronę silnika żeby przyspieszyć wtrysk i nie mogę.
pompa ani drgnie. Pukałem już delikatnie młotkiem ale boję się mocniej żeby cos z odlewu nie pękło. Silnik 1,6 Diesel bez turbiny, golf MkII rocznik 87... oznaczenie silnika JP

zakres regulacji się kiedyś kończy, być może masz już MAX wyprzedzony kąt wtrysku !! wtedy ratuje przestawienie o 1 ząbek na rozrządzie... i pompa MAX w tył....( od silnika w strone pasa ) ale nie rób tego sam jeśli nie robiłeś tego nigdy jedz do pompiarza tak jak koledzy pisałi zapłacisz max 50 zł a ustawi na zegar dobrze :)
Szymek okrutnik pisze:fachowiec powiedział mi do tego że silnik pracuje bardzo twardo i że musze przyspieszyć kąt wtrysku czyli ruszyc pompą w stronę silnika.
fachowiec powiedziałby na odwrót zbyt metaliczna praca oznacza zbyt wczesny kąt wtrysku


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Szymek okrutnik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz sie 08, 2010 09:12

Re: Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

Post autor: Szymek okrutnik » wt sie 24, 2010 23:49

hmm dzięki za wszystkie rady mam teraz mętlik w głowie:) podjadę do jakiegoś bardziej renomowanego fachowca albo sprubuję cofnąć pompę i zobączę jaki efekt tego będzie



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

Post autor: jhosef » śr sie 25, 2010 10:10

Piszecie, że koszt ustawienia kąta to koło 50 zł. Ja jestem po wymianie rozrządu i chciałem przeprowadzić regulację u pompiarza w Gdańsku. Troszkę mam wrażenie ze przy głośny jest po wymianie, mocno klepie. Ale gdziekolwiek się pytałem w Gdańsku za ustawienie chcą 150-170 zł i to jeszcze z łachą że czasu nie mają, a to nie wiadomo ile zejdzie itp itd. I tak już jeżdżę 2 miesiąc po wymianie.

Te 50 zł macie sprawdzone? Czy to tylko w gdańsku są takie szalone ceny?

Może ktoś zna miejsce w 3city gdzie z tym jechać?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

Post autor: Adamm » śr sie 25, 2010 10:21

jhosef, nie wiem skad taka cene wzieli, ja biore min. 100 bo jest troche zabawy z tym i gimnastyki zeby zamontowac najpierw czujnik a potem odpowiednio to ustawic wg danych serwisowych,


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

Post autor: jhosef » śr sie 25, 2010 10:22

Adamm, ok 100 zł rozumiem, ale jak ktoś mi mówi ze 170 ale to nie wiem bo mi się nie chce to mi ręce opadają.



Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

Post autor: Maślak » śr sie 25, 2010 10:51

moze taką cene walneli bo jak jest dobry fachowiec to rozbiera rozrząd ustawia idealnie rozrządnapina tak jak ma byc i dopiero ustawia kąt wtrysku. samo ustawienie nie moze kosztowac wiecej jak 50 to jest zwykły prosty stary silnik. no u mnie tak jest.



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

Post autor: abrams » śr sie 25, 2010 12:01

170zł ? :D to dlaczego ja biore 50 zł :D głupim najwidoczniej :D


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

Post autor: pitru » śr sie 25, 2010 13:06

Ja raz zapłaciłem 70 zł :rotfl: . zobaczyłem co i jak dorobiłem przedłużkę za 20zł (zegar miałem) i teraz działam sam. :grin: Ale uważam, że sama regulacja kąta zegarem za 50zł to rozsądna kwota. Branie więcej za taką usługę, to dla mnie po prostu naciąganie frajerów. Jak ktoś wie co i jak, to zapłacenie więcej może zagotować :grrr:


Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 187 gości