rolki paska wielorowkowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

nowy777070
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn sie 16, 2010 10:46

rolki paska wielorowkowego

Post autor: nowy777070 » pn sie 16, 2010 10:53

Witam.
mam maly problem i mam nadzieje ze ktos tu mi cos doradzi
otóz urwala mi sie rolka zmiany kierunku od paska klinowego.
chcialbym sie dowiedziec czy mozna to samodzielnie wymienic, tylko ta jedna rolke czy caly komplet? i jaki orientacyjny koszt tego mógłby byc...
z góry dzieki
pozdr



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

rolki paska wielorowkowego

Post autor: Sztomel » pn sie 16, 2010 16:37

Pewnie chodzi Ci o rolkę prowadzącą czyli tą pomiędzy kołem pasowym alternatora a sprężarki klimatyzacji. Dasz radę sam wymienić o ile jesteś w stanie wykręcić śrubę, która mocowała zerwaną rolkę. Moment dokręcania nowej śruby rolki to 25 Nm.


Obrazek

nowy777070
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn sie 16, 2010 10:46

rolki paska wielorowkowego

Post autor: nowy777070 » pn sie 16, 2010 19:03

sorka to jednak chodzi o rolke alternatora



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

rolki paska wielorowkowego

Post autor: Sztomel » pn sie 16, 2010 22:44

trzeba użyć do wykręcenia z wałka alternatora pozostałości po mocowaniu rolki ze sprzęgłem specjalnego ściągacza, można go już dostać kupić w sklepie z narzędziami za 35 zł ale jest zbyt długi aby móc to wykonać z alternatorem przymocowanym do wspornika kompaktowego na silniku. Lepiej daj to w ręce elektryka - przynajmniej oceni stan wałka alternatora i zdejmie oraz zamontuje Ci nowe koło ze sprzęgłem kierunkowym. Poza tym samemu jest ciężko zdemontować alternator bo bardzo ciasno siedzi we wsporniku kompaktowym i niejednokrotnie nawet zbijanie go młotkiem przez drewnianą deseczkę jest karkołomne.

Ja również jestem na tym samym etapie co Ty i tak to wygląda u mnie :
ObrazekObrazekObrazek

zrezygnowałem jednak z samodzielnej wymiany gdyż zmuszony byłbym wyjąć alternator a tego nie wyjmę bez zdemontowania sprężarki klimatyzacji, która trzyma się u mnie tylko na jednym całym i drugim pękniętym uchwycie (dwa pozostałe nie pasują do otworów bo sprężarka nie jest od Golfa) więc gdybym to ruszył to sprężarki bym już nie zamontował bo padłby przedostatni przy jej demontażu uchwyt a zaraz pewnie potem i ten ostatni i ciągnąłbym ją po jezdni pod samochodem na wężach :lol:
W środę odstawiam Gofra do zaufanego i taniego elektromechanika.


Obrazek

nowy777070
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn sie 16, 2010 10:46

rolki paska wielorowkowego

Post autor: nowy777070 » wt sie 17, 2010 00:29

A JAKI MOZE BYC KOSZT TAKIEJ WYMIANY?



nowy777070
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn sie 16, 2010 10:46

rolki paska wielorowkowego

Post autor: nowy777070 » wt sie 17, 2010 14:30

wie ktos moze jak zdjac pozostalosci starej rolki??



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

rolki paska wielorowkowego

Post autor: Sztomel » śr sie 18, 2010 07:54

Odpuściłem sobie skorzystanie z usługi elektromechanika - mimo, że zaufany i najtańszy w mojej okolicy to i tak byłoby to dla mnie małoopłacalne,
wolę sam się pomęczyć i zdemontować altka bez ruszania sprężarki klimatyzacji (czytałem, że się da) i już się rozglądam za używką w cenie około 150-200 zł. Za samo sprzęgło jednokierunkowe trzeba dać od 80 do 190 zł więc wolę wymienić cały alternator. Robocizna tj. samo tylko wymontowanie i zamontowanie alternatora do wspornika kompaktowego na silniku też niestety jest kosztowne.


Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6869
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Re: rolki paska wielorowkowego

Post autor: Piasek » śr sie 18, 2010 13:23

nowy777070 pisze:A JAKI MOZE BYC KOSZT TAKIEJ WYMIANY?
Są 2 typy rolek alternatora. Musisz posługiwać sie nr alternatora w doborze nowej.
Cena - no tania impreza to nie jest:
w przyp. tańszej opcji ceny rolek to ok 150-180zł (Rouville lub INA)
w przyp. droższej opcji ceny rolek to ok 300 zł... ci sami producenci...

Odradzam zakup tańszych zamienników krążących gdzieś po allegro czy hurtowniach motoryzacyjnych. Założyliśmy swego czasu rolkę firmy CQ które to sieć IC rozprowadza... Rozleciała się po 7 tyś km (a była tylko 60 zł tańsza od INA`y)... Na prawdę nie warto...

Rolkę Rouville`a założyłem w swoim Caddy`laku po 225 tyś km. Obecnie silnik ma 364 tyś km przebiegu i rolka nadal sprawuje się bez zarzutów...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

rolki paska wielorowkowego

Post autor: Sztomel » pt sie 20, 2010 19:33

Uporałem się z demontażem alternatora z silnika. Nie trzeba demontować ani sprężarki klimatyzacji ani pompy wspomagania. Jedyne co trzeba wymontować to : pasek wielorowkowy, napinacz paska, wentylator klimatyzacji i odłączyć od pompy wspomagania wąż powrotu oleju z układu wspomagania. Trzeba też użyć młotka i drewnianego kołka aby wybić siłą alternator ze wspornika kompaktowego bo strasznie ciasno siedzi. We wtorek otrzymam inny alternator (już ze sprzęgłem) za 150 zł z przesyłką i będzie montaż.


Obrazek

nowy777070
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn sie 16, 2010 10:46

rolki paska wielorowkowego

Post autor: nowy777070 » sob sie 21, 2010 17:44

juz golfik zrobony..
temat mozna juz zamknac.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości