octavia sdi skaczący kąt wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

octavia sdi skaczący kąt wtrysku

Post autor: Neoarti » wt sie 17, 2010 19:04

sprawdzałem dziś vagiem moją octavię sdi i moją uwagę zwrócił dość mocno skaczący kąt wtrysku w meass block skacze na poziomie 41-56 a BS na poziomie 40-45 którym odczytom wierzyć , co może byc powodem takich skoków , zużyta pompa czy układ rozrządu, w tdi taiming niebieska linia jest na poziomie ok 52


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

octavia sdi skaczący kąt wtrysku

Post autor: arturkw » wt sie 17, 2010 19:08

Neoarti pisze:sprawdzałem dziś vagiem moją octavię sdi i moją uwagę zwrócił dość mocno skaczący kąt wtrysku w meass block skacze na poziomie 41-56 a BS na poziomie 40-45 którym odczytom wierzyć , co może byc powodem takich skoków , zużyta pompa czy układ rozrządu, w tdi taiming niebieska linia jest na poziomie ok 52
kąt wtryski nigdy nie będzie stały ja u mnie mam miedzy 50-53 i sobie skacze:) jak by wartosci byly by rzedu najpierw 40 potem 60 albo 200 to juz cos z pompa by sie dzialo lub z rozrządem.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

octavia sdi skaczący kąt wtrysku

Post autor: Neoarti » wt sie 17, 2010 20:28

ok ale chyba trzeba by troszkę przyspieszyć co ? do tak ok 50 czy jak chodzi normalnie to zostawić i tyle ?
gdzie pomiar jest dokładniejszy w mess block czy basic statings ?


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

octavia sdi skaczący kąt wtrysku

Post autor: italiano_83 » wt sie 17, 2010 20:37

Jeżeli dla Twojego silnika niebieska linia w tdi timing wynosi 50, to na nagrzanym silniku kąt wtrysku powinien oscylować na tej wartości, "lepiej" mieć lekko przyspieszony kąt, jak opóźniony, ale jeśli auto paliło w zimie bez problemów to nie widzę sensu aby, się z tym bawić. W basic statings masz kąt na zblokowanych nastawach i tam się patrz :) Aha jeśli kąt wtrysku się buja o 5 jednostek , to sprawdź czy w przewodach paliwowych nie ma powietrza- pęcherzyków powietrza.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: octavia sdi skaczący kąt wtrysku

Post autor: Neoarti » wt sie 17, 2010 20:43

no powietrza kolego jest i to dosyć sporo kiedyś miałem taką jazdę z powietrzem w przewodach w mk4 i pomogło dopiero rozwiercenie zaworków we wkładzie zbiornika czy sądzisz że od powietrza ten kąt może tak falować ?
auto pali na dotyk czy zimne czy ciepłe od kopa na ciepłym silniku wydaje mi sie jak by głośniej chodził tak bardziej klekocze ale nie wiem czy to nie samoregulatory zaworów no i kiedy olej był zmieniany bo auto mam od niecałego miesiąca


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

octavia sdi skaczący kąt wtrysku

Post autor: zyggy » śr sie 18, 2010 07:57

Neoarti pisze:w tdi taiming niebieska linia jest na poziomie ok 52
. Nie wiem czy dobrze się wszyscy rozumiemy (może ja nie kumam), ale niebieska linia nie jest wykresem kąta wtrysku. Wykresem jest punkt styku żółtych linii (pionowej i poziomej) i to on powinie oscylować około niebieskiej linii. Oczywiście na zablokowanych nastawach (BS), na wolnych obrotach przy minimum 80*C.


pzdr
zyggy

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

octavia sdi skaczący kąt wtrysku

Post autor: arturkw » śr sie 18, 2010 11:46

Neoarti pisze:ok ale chyba trzeba by troszkę przyspieszyć co ? do tak ok 50 czy jak chodzi normalnie to zostawić i tyle ?
gdzie pomiar jest dokładniejszy w mess block czy basic statings ?
w basic setting masz pokazane realny kat wtrysku na zblokowanych nastawach i przy ustawianiu tym sie tylko sugerowac:) kąt ma skakac okolo 3 jednostki u mnie jest 50-53. w means block pokazuje ci po korekcie przez ecu kat wtrysku.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

damiannn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pt sie 01, 2008 21:40
Lokalizacja: Jarosław/Kraków

Re: octavia sdi skaczący kąt wtrysku

Post autor: damiannn » pt sie 20, 2010 09:23

Neoarti W moim mk4 SDI tez skacze - nie pamiętam już dokładnie o ile są wachania ale też jakas koło 5 - wszystko w okolicach 65-70.

Tutaj mój temat z wykresikiem który zrobiłem owego czasu. W SDI w przeciwieństwie do TDi kąt nie zależy od temperatuiry paliwa dlatego na wykresie jest linia prosta (równoległa do osi X - temp. paliwa) a nie ukośna jak w TDI. Przynajmniej tak wynika z wykresów w BS z vag coma/ lbl dla tego silnika i serwisówek które znalazłem dla tego silnika. Na szaro zaznaczona jest strefa poprawnego kąta wtrysku.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=294445" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: octavia sdi skaczący kąt wtrysku

Post autor: Neoarti » pt sie 20, 2010 19:38

oki dziękuję koledzy mam jeszcze jedno pytanko moja skoda ma dość wysoką dawkę paliwa wartość dawki w vagu taka sama jak dawki startowej 32768 na ciepłym silniku wacha sie ona w okolicach 1,8-2,2 (jak jest chłodny to jest ok 3,6-3,8 mg)co dziwne po włączeniu świateł dawka rośnie do ok 3 mg (czyli silnik dostaje mniej paliwa) chyba powinno byc odwrotnie powinna spadać (czyli rosnąć bo wiadomo in mniej mg tym większa dawka na wolnych ) pod obciążeniem bo silnik musi dostawiać więcej paliwa nie wiem czy się nie mylę:) kiedy vagiem zwiększam dawkę w okolice 3,6 mg tak jak w tdi wpisuje wartość 32758 (czylin mniejsza tylko o 10 jednostek)to auto staje się totalnym mułem wiem że to tylko sdi ale...
na dodatek nagrzany silnik dziwnie jakoś klekocze tak jak by było słychać bardziej wtryskiwacze po zmianie dawki na 32768 jest ok
i tu moje pytanie czy sdi ma fabrycznie większą dawkę niż tdi ? czy takie wahania w okolicy 2mg nie sa szkodliwe dla silnika ? no i czy bardzo odbija się tak duża dawka na zużyciu paliwa ? dodam ze auto nie kopci nawet po przygazowaniu


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

octavia sdi skaczący kąt wtrysku

Post autor: arturkw » pt sie 20, 2010 22:13

Neoarti pisze:i tu moje pytanie czy sdi ma fabrycznie większą dawkę niż tdi ? czy takie wahania w okolicy 2mg nie sa szkodliwe dla silnika ? no i czy bardzo odbija się tak duża dawka na zużyciu paliwa ? dodam ze auto nie kopci nawet po przygazowaniu
ten tym tak ma. te silniki sa inaczej skonfigurowane.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 189 gości