Montaż Intercoolera

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Montaż Intercoolera

Post autor: karol8114 » pn sie 16, 2010 19:39

Witam wszystkich, wiem że toczyło się wiele tematów na ten temat, ale opinie są podzielone, otóż moje pytanie jest następujące, od czego zamontować lodówę powietrza do golfa MK3 silnik AAZ, zależy mi aby "lodówka'' była zamontowana przed chłodnicą płynu, i czy na mojej K14 większy się turbo dziura?? wiadomo trzeba wypełnić objętość w intercoolerze. Zależy mi również na jak najmniejszym przerabianiu, chodzi mi o cięcie zderzaka, belki itp. Fotki mile widziane.



Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Montaż Intercoolera

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » wt sie 17, 2010 08:54

karol8114 pisze:czego zamontować lodówę powietrza do golfa MK3 silnik AAZ
w mk2 montuja z reni mastera
karol8114 pisze:czy na mojej K14 większy się turbo dziura??
napewno ja w moim zamontowałem orginalny i mam t3 i tez troche sie zmieniło



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Montaż Intercoolera

Post autor: BENITO » wt sie 17, 2010 09:40

Z dużych renault master lub mercedes sprinter, z małych VW sharan, BMW 525 TDS. Lag będzie większy ale można to skompensowac przez zwiększenei ciśnienia, założenie LDA i podlanie paliwem.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Montaż Intercoolera

Post autor: karol8114 » wt sie 17, 2010 23:09

No i tu pojawia się problem, turbo dziura, jaką chłodnicę dokładnie polecacie dla mojej K14?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Montaż Intercoolera

Post autor: t0mal » wt sie 17, 2010 23:13

Możliwie największą jaką uda się zmieścić, lag się nie zwiększy, a k14 to jeszcze nie jest małe turbo :) w oplu to dopiero zabawki siedzą, albo w transporterze - t15



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Montaż Intercoolera

Post autor: karol8114 » wt sie 17, 2010 23:52

No i widzę że opinie podzielone, jeśli chodzi o Lag. Zastanawiam się nad montażem IC z audi 1,8 T benzyna, co o tym myślicie? oczywiście przed chłodnicę płynu.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Montaż Intercoolera

Post autor: t0mal » śr sie 18, 2010 00:59

Moja opinia jest słuszna.
Żeby nie było, że się orobisz, a efekt będzie żaden.
megane, albo saab, intercoolery z tych aut jeżdżą w forumowych golfach
od mastera, albo LT/sprinter mogą nie wejść do mk3



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Montaż Intercoolera

Post autor: t0mal » śr sie 18, 2010 01:01

BENITO pisze:Z dużych renault master lub mercedes sprinter, z małych VW sharan, BMW 525 TDS. Lag będzie większy ale można to skompensowac przez zwiększenei ciśnienia, założenie LDA i podlanie paliwem.
Jak zwiększysz ciśnienie to zwiększysz także laga.
Co do podlania paliwem to się zgadzam



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Montaż Intercoolera

Post autor: BENITO » śr sie 18, 2010 08:57

t0mal, to ma wspólnego ze zwiększenie max ciśnienia?

Laga zwiększysz jak założysz większy IC bo masz większą objętość, w którą możesz napompować powietrze i więcej czasu zajmie turbinie wytworzenie takiego samego nadciśnienia w kolektorze co bez IC lub z mniejszym IC. Czysta fizyka panie :helm:


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Montaż Intercoolera

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » śr sie 18, 2010 09:14

BENITO pisze:aga zwiększysz jak założysz większy IC bo masz większą objętość, w którą możesz napompować powietrze i więcej czasu zajmie turbinie wytworzenie takiego samego nadciśnienia w kolektorze co bez IC lub z mniejszym IC. Czysta fizyka panie :helm:
tez jestem tego zdania
a co do laga to miałem jr ,potem załorzyłem org ic i było czuć różnice,wiadomo jak podlejesz i zwie.cisnienie to można to zniwelowac ,lecz jak załorzysz fmic z dużym ic to na k14 może byc lag odczuwalny,takie jest moje zdanie :grin:



Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Montaż Intercoolera

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » śr sie 18, 2010 09:18

z tego co pamietam w mk2 ktos zamontował przed chłodnica ic z esiego,w miare mały ic nie drogi i mysle ze do k14 da rade :chytry:



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Montaż Intercoolera

Post autor: BENITO » śr sie 18, 2010 10:10

Z czego??? Bo kurna nie wiem o co kaman z tym esim :kac:


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Montaż Intercoolera

Post autor: t0mal » śr sie 18, 2010 11:31

Przypominam, że temat dotyczy MK3 1.9, nie mk2 1.6, który nie ma momentu z dołu to raz, laga można olać także ze względu na kilometry rur, których objętość jest większa od obj. samej chłodnicy.
Po założeniu dobrego IC auto mniej dymi i jest elastyczniejsze.

Opcje są dwie - słabe mody, lub seria i intercooler z tdi
albo porządny cooler i spokojna jazda na ciśnieniu w okolicach 1.5 bara

IC z tdi przedstawia się tak:
+ w miarę prosty montaż
+ oryginalny wygląd
- marna wydajność szczególnie bez oryginalnych osłon
- niska opłacalność

IC z saaba np
+ większa elastyczność
+ mniejsze zadymienie spalin
+ odporność silnika na przegrzanie
+ mniejsze spalanie
+ opłacalność
+ możliwość znacznego podniesienia doładowania
- rzeźba przy montażu (rurki złączki mocowania itp.)
- bałagan pod maską
- icek może być widoczny z zewnątrz, rury pod maską, (trochę WT).
- możliwe problemy z policją (jak np będą cię gonili i nie zdążą zmierzyć prędkości to uczepią się wszystkiego, także trzeba porządnie montować, zero np ostrych krawędzi)
BENITO pisze:Z czego??? Bo kurna nie wiem o co kaman z tym esim :kac:
z 1.8 td, ale to padaka, naprawdę lepiej jest dać z TDI



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Montaż Intercoolera

Post autor: karol8114 » śr sie 18, 2010 13:26

http://allegro.pl/item1160322205_chlodn ... cenic.html" onclick="window.open(this.href);return false; coś takiego polecił mi kolega, co o tym myślicie?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 269 gości