Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sipik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt lut 15, 2008 13:53
Lokalizacja: Końskie

Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy

Post autor: sipik » czw sie 12, 2010 08:37

Witam serdecznie!!!

Od niedawna zaczeły sie problemy z silnikiem w moim aucie, silnik zaczął chodzić jak 90KM na niskich obrotach do 3000 przyspiesza po przekroczeniu tegoż pułapu jakby "uciekały koniki", wczoraj nie mogłem rozpędzić auta do 160km/h :( . Po podłączeniu do Polskiego Vaga wyszedł bład "1214 - Zawór regulacji ciśnienia turbiny - przerwa". Przez kilka ostatnich dni naczytałem się na forum iż to przewżnie problem dotyczący zabrudzenia turbiny. Jednakże wydaje mi sie iż w tym przxypadku chodzi o zawór N75. Może ktoś z was miał podobny problem, bo nie wiem czy zabierac sie za turbine a póżniej kupić zaworek czy odwrotnie. Zaworka takiego nie mam wiec musiałbym kupic nowy na podstawienie.

Bardzo prosze o sugestie z waszej strony.

Z góry dziekuje i pozdrawiam.



michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy

Post autor: michszym11970 » czw sie 12, 2010 09:34

Klasyczny "notlauf", przyczyn może być wiele, logi dynamiczne prawdę powiedzą, było sporo o tym na forum.
Zaworka takiego nie mam wiec musiałbym kupic nowy na podstawienie.
Masz taki zaworek, steruje on EGR-em, jest taki sam, jak N75, możesz je zamienić.

Co to wogóle za auto?


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

sipik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt lut 15, 2008 13:53
Lokalizacja: Końskie

Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy

Post autor: sipik » czw sie 12, 2010 10:02

Auto to Bora Kombi model 2003 przejechanych mam 93tyś km. Ogólnie przestrzegam zasad dbania o turbine tzn. nie gasze auta odrazu tylko zawsze chodzi z 1min po przyjeżdzie.

Gdzie ten zaworek starujący EGR sie znajduje??

Znaczy można je zamienić???



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Re: Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy

Post autor: ZbyszekGolf » czw sie 12, 2010 17:41

Witam zaworek n75 znajduje się przy scianie grodziowej



sipik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt lut 15, 2008 13:53
Lokalizacja: Końskie

Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy

Post autor: sipik » pn sie 16, 2010 08:06

Nie wiem czy to noramalne ale u mnie śa dwa takie zaworki koło siebie. Który to ten właściwy??
Jakieś oznaczenia ma??



michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy

Post autor: michszym11970 » pn sie 16, 2010 12:59

Nie wiem czy to noramalne ale u mnie śa dwa takie zaworki koło siebie.
Tak ma być, jeden steruje turbiną, a drugi EGR-em, dlatego pisałem wcześniej, żebyś je zamienił, bo są identyczne.
Który to ten właściwy??
Sprawdź po wężykach, z jednego wężyk leci do turbinki, a z drugiego do EGR-a


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy

Post autor: Sztomel » pn sie 16, 2010 16:51

podaj jeszcze raz poprawny kod błędu bo ten 1214 jest błędny a jeśli jest błąd dot. braku ciągłości przewodu elektrycznego do N75 to silnik powinien cały czas pracować w trybie awaryjnym i rozpędzać się jak SDI już od samego uruchomienia silnika a gaszenie i ponowne uruchamianie nic w tym przypadku nie pomoże. Następnie sprawdź czy błąd da się skasować bo może jest on stary z czasów jak ktoś wypinał wtyczkę od N75.


Obrazek

sipik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt lut 15, 2008 13:53
Lokalizacja: Końskie

Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy

Post autor: sipik » czw sie 19, 2010 10:14

Niestety nie pomogło podstawienie tegoż zaworka, po zianstalowaniu polskiego waga i podłączeniu auta do kompa wyszło jeszcze "brak komunikacji z szyną CAN - błąd sporadyczny". Oczywiście nie da rady tych błędów wykasować. W tym momencie nie wiem co dalej czy to może turbina czy coś innego. Powiedzcie mi jaki powinien być "stan napiecie na przewodach do zaworaka N75" czy zaworek ten jest stale zasialany czy zmienia sie napiecie.

Proszę o jakieś sugestie, będe bardzo wdzieczny.

Pozdrawiam!!



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy

Post autor: leon79 » czw sie 19, 2010 13:31

Zapodaj logi dynamiczne grup 003, 008, 011 tutaj na forum (np. vagiem w wersji ang). To podstawa. Przebieg 93tys? :bajer:


User

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy

Post autor: Sztomel » sob sie 21, 2010 06:30

sipik pisze:Powiedzcie mi jaki powinien być "stan napiecie na przewodach do zaworaka N75" czy zaworek ten jest stale zasialany czy zmienia sie napiecie.
Napięcie na N75 jest podawane na stałe po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję ON i wynosić ono powinno tyle co napięcie na akumulatorze czyli około 12V. Napięcie sprawdza się podpinając multimetr pomiędzy masę (np. blok silnika) a pin 1 kostki do N75. Pin nr 1 kostki to pin po jej lewej stronie przy kostce obróconej w taki sposób aby półokrągłe wycięcie w niej było skierowane do dołu.


Obrazek

StarDam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn sie 03, 2009 22:30
Lokalizacja: st-ce

Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy

Post autor: StarDam » ndz sie 29, 2010 21:57

witam można by podstawic czujnik cisnienia/temp doładowania tam też nieraz tkwi problem :( na kts można porównac ciśnienie doładowania/wartośc zmiezona -wymagana...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 101 gości