Odma 1z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » ndz maja 31, 2009 13:13

Robertuss, Nie doczyścisz tego tak dokładnie - np część zimna turbo. Najlepiej przemyć IC do tego przeczyścić dolne rurki (w kilku wersjach na dole przy ic jest jeszcze mieszalnik - jego tak samo czyścimy) - No i doczyścić dokładnie EGR. EGR jest w najwyższym miejscu układu - po nim będzie widać czy jest wszystko ok.



Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » ndz maja 31, 2009 20:50

Ja poprostu chce zobaczyć po jakim czasie zbierze sie olej z odmy w butelce i w ogole jakie to są przedmuchy.
Kolektor wyczyściłem, EGR wyczyscilem i zaślepiłem więc silnik juz odetchął :)
Mam świadomość, że turbina wali troche olejem ale tragedii nie ma tak jak to niektórzy nawet wylewają olej z rur ic i z samego ic :)



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » ndz maja 31, 2009 21:00

Robertuss, - jak rozpoznałeś że to turbo wali olejem? W butelce po roku będziesz miał kilka czarnych kropek! ehehhe - odma nie zasysa - bo jest odłączona - na takim zabiegu kończy się odkurzanie silnika przez odmę. Powiem ci w ten sposób(dla zobrazowania procesu) : na pracującym silniku wyciągamy bagnet - odma zaczyna zasysać wszystko co lata po silniku, albo jak korek wlewu oleju odkręcisz - ten sam efekt. Odma ma ten zawór u góry - jak dolot wyssa powietrze z silnika to zawór na zasadzie podciśnienia się zamyka - ten proces prawidłowo powinien wystąpić przy dodawaniu gazu - przy obrotach większych niż bieg jałowy ---> ale jeżeli silnik ma przedmuchy lub jakaś uszczelka nie trzyma dobrze, masz pękniętą oprawę od bagnetu>> to zawór się nie zamknie > a odma zassa wszystko co lata w silniku.
Przy przebiegach około 160 tyś silniczek dmucha na tyle mocno że zawór nie domyka się w odpowiednim stopniu i mamy odkurzacz! Tylko odpięcie odmy > takie jak na wcześniejszym foto daje nam efekt > pewności że turbo nie daje oliwki i że więcej nie będzie syfić silnika nagarowym błotem> Mam nadzieje że ci trochę naświetliłem sprawe i że ty zrobiłeś dziurki w tej butelce > tak aby twój silniczek łapał oddech.



Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » pn cze 01, 2009 09:15

Dzięki za zobrazowanie tematu :bajer:
Co do butelki to umieściłem ją pionowo i jej otwór jest na tyle duży, że włożony z góry wąż spokojnie pozwala na odparowywanie wyziewów z węża.
Wieczorem wstawię fotkę



wojtas3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 20:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtas3 » pn cze 08, 2009 08:27

Jestem w trakcie wykonywania oil catch tank'a prawie identycznie jak kolega z forum AX'a (http://www.citroenax.info/viewtopic.php?t=2208) - z bidona i kilku złączek metalowych:)
Przy okazji roboty robię zdjęcia, więc jak już wszystko będzie gotowe to postaram się zrobić poradę, może się przyda komuś.


--
przesiadłem się na A4 1.9TDI AFN 110KM i myślę o chipsie;)

jarkob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt paź 31, 2008 21:32
Lokalizacja: krosno/kraków

Post autor: jarkob » wt cze 16, 2009 17:43

Mam golfa z przebiegiem 267 tys km silnik AFN 110 KM. Czy u siebie też mogę wyprowadzić odmę do butelki?



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » wt cze 16, 2009 17:47




Awatar użytkownika
Daniel84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: sob lut 24, 2007 00:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Odma 1z

Post autor: Daniel84 » ndz sie 15, 2010 22:13

Odpiąłem sobie ten wąż od odmy i wyprowadziłem go na dół. Mam takie pytanie czy normalne jest to, że podczas pracy silnika z tego węża wydobywają się jakieś gazy czy też opary ?


<b>Moje VWozidło--></b>[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1945101#1945101[/url]
[img]http://img395.imageshack.us/img395/4517/podpisw.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Odma 1z

Post autor: Łuki_79 » ndz sie 15, 2010 22:40

Daniel84 pisze:czy normalne jest to, że podczas pracy silnika z tego węża wydobywają się jakieś gazy czy też opary ?
Normalne :grin:



DeepHeet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt paź 05, 2010 15:03

Odma 1z

Post autor: DeepHeet » ndz lut 12, 2012 18:01

Odgrzeje troszkę temat, ale im więcej czytam tematów tym coraz bardziej miesza mi się w głowie.
Mam problem z odmą, na każdym łączeniu mam olejowy nalot a z tego "grzybka" sączy się olej na pokrywę, no i całe turbo ufajdane :(
Po odkręceniu korka wlewu oleju tylko dmucha ale bez dymienia - korek położony luzem tylko rytmicznie podskakuje. Bagnet bez zastrzeżeń nie wybija, nic nie dmucha, nic nie dymi.
Zrobiłem test: na ciepłym silniku zaślepiłem miejsce po odmie w dolocie a samą odmę puściłem luzem do butelki i w drogę. Poganiałem trochę kmów po mieście i obwodnicach, maska w górę i w butelce zebrało trochę kropel oleju!
Teraz pytanie, czy wszystko jest ok? Wiem że odma ma prawo popuszczać olej ale w takiej ilości? Czy OCT tu pomoże czy... remont?



arwam

Odma 1z

Post autor: arwam » ndz lut 12, 2012 19:56

"trochę kropel" to znaczy ile? jak jeździłeś? jeśli agresywnie w tym czasie to jest normą, również wtedy jeśli silnik obciązałeś małymi obrotami na wysokich biegach.
najmniej oleju odmą ci będzie wypluwać jak będziesz trzymał silnik między 2000-3000rpm i w miarę delikatnie operował gazem.



Awatar użytkownika
palio
_
_
Posty: 2897
Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
Auto: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0
Kontakt:

Odma 1z

Post autor: palio » ndz lut 12, 2012 23:31

jeśli można to podepnę się pod temat

czy konieczne jest zastosowanie oil catch tank? czy przewód od odmy można puścić bezpośrednio na dół? nie będzie zasysał lewego powietrza różnych śmieci?



DeepHeet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt paź 05, 2010 15:03

Re: Odma 1z

Post autor: DeepHeet » pn lut 13, 2012 01:21

arwam pisze:"trochę kropel" to znaczy ile?
Trudno określić może by się mała łyżeczka nazbierała pewnie na ok 40min jazdy
arwam pisze: jak jeździłeś?

Dość agresywnie, bez przesady, ale poganiałem trochę na każdym biegu

Żeby mieć pewność że z motorownią wszytko ok co powinienem sprawdzić? Kompresje, szczelność?



arwam

Odma 1z

Post autor: arwam » pn lut 13, 2012 12:27

pojeździj trochę w miarę delikatnie operując gazem ale trzymając silnik w obrotach pomiędzy 2000 a 3000rpm. i wtedy zobacz.

kompresję możesz sprawdziź ale to będzie rzutować nie na pobieranie oleju a na poranne odpalanie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości