[mk3]Problem ze znikającym olejem w Golf 3 TDI 90km
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3]Problem ze znikającym olejem w Golf 3 TDI 90km
Witam wszystkich! Pierwszy raz piszę na forum więc proszę o wyrozumiałość.
Nie dawno kupiłem golfa 3 tdi 90km z 94r. ok. 300tys km oznaczenie silnika 1Z.
Mój problem polega na znikającym oleju w silniku ale mój samochód podczas odpalania nie kopci i przy dodawaniu gazu też nie wycieków też nigdzie nie ma. Jak go kupiłem to na bagnecie było ok. połowy stanu (jak są te kreseczki miedzy załamaniami) a po przejechaniu ok. 1000 km już jest go strasznie mało ok. 2 kreseczek…
Jeszcze podczas przekręcania kluczyka na zapłon wszystko jest ok. ale jak już samochód się uruchomi to kontrolka oleju mignie 2 razy i znika podczas jazdy też nic nie pokazuje.
Co może się dziać z olejem?
Jeśli będzie już mało oleju kontrolka zacznie migać?
Czy może być to wina kiepskiego oleju (Lotos City 15W40 taki olej wlewał poprzedni właściciel i zostawił mi taką małą bańkę oleju 1l.)
Bardzo proszę o pomoc.
Nie dawno kupiłem golfa 3 tdi 90km z 94r. ok. 300tys km oznaczenie silnika 1Z.
Mój problem polega na znikającym oleju w silniku ale mój samochód podczas odpalania nie kopci i przy dodawaniu gazu też nie wycieków też nigdzie nie ma. Jak go kupiłem to na bagnecie było ok. połowy stanu (jak są te kreseczki miedzy załamaniami) a po przejechaniu ok. 1000 km już jest go strasznie mało ok. 2 kreseczek…
Jeszcze podczas przekręcania kluczyka na zapłon wszystko jest ok. ale jak już samochód się uruchomi to kontrolka oleju mignie 2 razy i znika podczas jazdy też nic nie pokazuje.
Co może się dziać z olejem?
Jeśli będzie już mało oleju kontrolka zacznie migać?
Czy może być to wina kiepskiego oleju (Lotos City 15W40 taki olej wlewał poprzedni właściciel i zostawił mi taką małą bańkę oleju 1l.)
Bardzo proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony ndz sie 15, 2010 13:40 przez abart1987, łącznie zmieniany 1 raz.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
[mk3]Problem ze znikającym olejem w Golf 3 TDI 90km
No to cudów nie ma - pali olejabart1987 pisze:wycieków też nigdzie nie ma
Nie czekaj na kontrolkę - Ty jako kierowca robisz za kontrolkę Szczególnie, że to "nowe" auto i go nie znasz więc tym bardziej, należy kontrolować stan płynów eksploatacyjnych.abart1987 pisze:Jeśli będzie już mało oleju kontrolka zacznie migać?
Jeśli wątpisz w jakość oleju to zmień na inny, ewentualnie dodaj środka do "płukania" silnika aby pozbyć się zabrudzeń i resztek starego oleju.abart1987 pisze:Czy może być to wina kiepskiego oleju (Lotos City 15W40 taki olej wlewał poprzedni właściciel i zostawił mi taką małą bańkę oleju 1l.)
[mk3]Problem ze znikającym olejem w Golf 3 TDI 90km
kurcze sprawdz dokładnie czy nie masz wycieków. po 300 000 o gestym minerale tak by co olej ubywał to sadze ze przebieg trzeba x2 ja mam u siebie 301000 i leje 10w40 motula i nic nie dolewam.
1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;
Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;
Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów
[mk3]Problem ze znikającym olejem w Golf 3 TDI 90km
No bardzo wam dziękuje.
Mam jeszcze tylko małe pytanko:
Czy jak wymienię ten olej co mam (czyli chyba pólsyntetyk) na mineralny to może ubywać go mniej?
Jaki olej byście polecali?
Ile go wlać żeby nie przelać?
Mam jeszcze tylko małe pytanko:
Czy jak wymienię ten olej co mam (czyli chyba pólsyntetyk) na mineralny to może ubywać go mniej?
Jaki olej byście polecali?
Ile go wlać żeby nie przelać?
[mk3]Problem ze znikającym olejem w Golf 3 TDI 90km
abart1987 pisze:Czy może być to wina kiepskiego oleju (Lotos City 15W40 taki olej wlewał poprzedni właściciel i zostawił mi taką małą bańkę oleju 1l.)
15w40 to juz jest mineralny olej, Zalej olej spełniający normy VW.abart1987 pisze:Czy jak wymienię ten olej co mam (czyli chyba pólsyntetyk) na mineralny to może ubywać go mniej?
Jaki olej byście polecali?
jak wymienisz olej i zleci cały i założysz nowy filtr oleju to najpierw wlej tak ok 3,5 l, poczekaj chwilkę i patrz na bagnecie ile jeszcze musisz dolać, i dolewaj i kontroluj stan na bagnecie dolewając małymi porcjami oleju, żeby nie przelać.
to normalne, że chwilę po uruchomieniu mignie ze 2 - 3 razy. Kup filtr oleju lepszej klasy niż filtron to nie ędzie tego.abart1987 pisze:ale jak już samochód się uruchomi to kontrolka oleju mignie 2 razy i znika podczas jazdy też nic nie pokazuje.
Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)
Re: [mk3]Problem ze znikającym olejem w Golf 3 TDI 90km
to normalne, że chwilę po uruchomieniu mignie ze 2 - 3 razy. Kup filtr oleju lepszej klasy niż filtron to nie ędzie tego.[/quote]skkr_lodz pisze:[
ale jak już samochód się uruchomi to kontrolka oleju mignie 2 razy i znika podczas jazdy też nic nie pokazuje.
czego nie będzie jak kupi inny filtr niż Filtron? Że nie będzie mu migała po uruchomieniu kontrolka od ciśnienia oleju? Bardzo mnie to ciekawi - może opowiesz nam o tym?
Akurat 525 i 525/2 lub /3 to chyba nie jest ich filtr
Nie mam niczego. Poza tym mam wszystko.
Golf MK1 1978 1.1 GG > 1.6D JK > 1.9TDI ASZ + GTB2260VK
Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI BKD + GTB2260VK
Golf MK1 1978 1.1 GG > 1.6D JK > 1.9TDI ASZ + GTB2260VK
Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI BKD + GTB2260VK
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[mk3]Problem ze znikającym olejem w Golf 3 TDI 90km
No to poprzedni właściciel "zaszalał" wlewając to cudo .Wlej jakiś markowy półsyntetyk np.valvoline ,motul,mobil ,bo szkoda silnika .I nie obawiaj się że ci się coś rozszczelni bo to mit powtarzany przez co niektórych patałachów zwanych mechanikamiabart1987 pisze:Czy może być to wina kiepskiego oleju (Lotos City 15W40 taki olej wlewał poprzedni właściciel i zostawił mi taką małą bańkę oleju 1l.)
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
[mk3]Problem ze znikającym olejem w Golf 3 TDI 90km
A czy to może być też spowodowane źle zamontowaniem odmy? (Pytam bo po wlaniu oleju zauważyłem ze jeden z przewodów odmy był źle wczepiony i trochę chyba przepuszczało).
Wiem że dla wielu ludzi może być jasne ale jest to mój pierwszy samochód i po prostu się go "uczę".
Za wszystkie odpowiedzi bardzo dziękuje.
Wiem że dla wielu ludzi może być jasne ale jest to mój pierwszy samochód i po prostu się go "uczę".
Za wszystkie odpowiedzi bardzo dziękuje.
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
[mk3]Problem ze znikającym olejem w Golf 3 TDI 90km
skkr_lodz pisze:to normalne, że chwilę po uruchomieniu mignie ze 2 - 3 razy. Kup filtr oleju lepszej klasy niż filtron to nie ędzie tego.
niekoniecznie, ja mam knechta i motula 10w40 i miganie dwukrotne nie ustepowalo nigdy.
Re: [mk3]Problem ze znikającym olejem w Golf 3 TDI 90km
Miałem wcześniej zalany GM 10W40 i Filtron OP 525,(kontrolka migneła po odpaleniu) teraz mam Mobil 1 5w50 i Filtron OP 525/4 i nie miga , a przejechane ponad 315tyś.
[mk3]Problem ze znikającym olejem w Golf 3 TDI 90km
bo zalany jest syntetykiem a ten jest rzadszy niż półsyntetyk?
Miga po odpaleniu bo olej jest gęstszy albo pompa nie ma sprawności nowej pompy.
Nie ma co składać na akurat zamontowany filtr Filtrona, że on jest kupa jak silnik już swoje wykręcił i długo mu jeszcze nie trzeba...
Miga po odpaleniu bo olej jest gęstszy albo pompa nie ma sprawności nowej pompy.
Nie ma co składać na akurat zamontowany filtr Filtrona, że on jest kupa jak silnik już swoje wykręcił i długo mu jeszcze nie trzeba...
Nie mam niczego. Poza tym mam wszystko.
Golf MK1 1978 1.1 GG > 1.6D JK > 1.9TDI ASZ + GTB2260VK
Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI BKD + GTB2260VK
Golf MK1 1978 1.1 GG > 1.6D JK > 1.9TDI ASZ + GTB2260VK
Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI BKD + GTB2260VK
[mk3]Problem ze znikającym olejem w Golf 3 TDI 90km
Cześć
Olej Lotos 15W/40 jest olejem mineralnym który nie spełnia norm VW. Zalej minimum półsyntetycznego Lotos-a 10W/40 (cena niewiele większa a już spełnia podstawową normę VW 505.00) lub jeszcze lepszego 5W/40. Olej mineralny jest za gęsty i powoduje szybsze zużycie się turbiny. Podczas wymiany oleju zawsze zmieniaj filtr oleju, lepiej dawać mniej markowy Filtrona niż jeździć z powodu oszczędności na starym ale markowym filtrze oleju przez kilka sezonów. Jak zmienisz filtr oleju na nowy i olej na rzadszy (minimum 10W/40) wtedy poobserwuj zachowanie kontrolki od ciśnienia oleju. Ponieważ może okazać się, że coś poważnego jest popsute nie inwestuj na razie może całej gotówki w super drogi olej i super drogi filtr tylko zostaw sobie jakąś rezerwę na ewentualne inne wydatki.
Być może coś jest uszkodzone i poprzedni właściciel o tym wiedział i dlatego zalał bardzo gęsty olej nie spełniający wymagań producenta samochodu aby zatuszować te uszkodzenie. Jednak nie tędy droga bo należy uszkodzenia naprawiać a nie je tuszować.
W silnikach TDI zawsze odrobinkę oleju ubywa jednak w Twoim przypadku coś wydaje się być nie tak bo z opisu wynika, że tego oleju ubywa za dużo.
Znikający olej może być spowodowany przez:
- uszkodzoną uszczelkę - jednak na razie nic na to nie wskazuje ale sprawdź czy w zbiorniczku od cieczy chłodzącej nie ma tłustych plam lub jakiegoś osadu,
- wycieki z silnika - sprawdź naokoło miski olejowe, sprawdź naokoło mocowania filtra oleju, sprawdź naokoło uszczelki pod głowicą, sprawdź naokoło uszczelki od pokrywy głowicy, sprawdź naokoło turbiny, sprawdź naokoło odmy, sprawdź naokoło koła pasowego przy wale korbowym, sprawdź na łączeniu silnika i skrzyni biegów, zobacz czy silnik gdzieś nie jest wilgotny od oleju,
- padająca turbina - drobinki oleju dostają się do powietrza i są spalane przez silnik, jak turbina jest zużyta tego oleju więcej się dostaje,
- sprawdź wycieki z intercoolera - sprawdź czy na podłodze są jakieś ślady po wyciekach, sprawdź jaki jest poziom oleju w intercoolerze - powinno go nie być lub powinna go być minimalna ilość, jak jest dużo oleju w intercoolerze może to świadczyć o padającej turbinie (turbina pada także z powodu za gęstego oleju takiego jak 15W/40 zwłaszcza zimą przy mrozach),
- sprawdź kolor i zapach spalin i napisz czy jest w nich coś niepokojącego,
- zużyte pierścienie na tłokach - silnik bierze wtedy olej - tu trzeba by sprawdzić kompresję specjalnym przyrządem więc na początek wyklucz inne przyczyny,
- odnośnie odmy to jest coś takiego jak oil catch tank - na próbę możesz wyjąć przewód od odmy z przewodu doprowadzającego powietrze do turbiny i zaślepić otwór korkiem a przewód od odmy podłączyć do plastikowej butelki przy pomocy węża odpornego na olej i temperaturę i obserwować ile tego oleju wydostaje się przez odmę, po kilkuset kilometrach będziesz wiedział ile tego oleju tą drogą się wydostaje, uważaj tylko aby od gorąca węże i plastikowe butelki się nie stopiły i nie zapaliły więc nie mogą one dotykać gorącego silnika,
- sprawdź filtr powietrza i zawsze go wymieniaj razem z wymianą oleju i filtra oleju, być może filtr powietrza jest tak zapchany, że silnik nie ma jak zasysać powietrza i na siłę zasysa powietrze z odmy a razem z tym powietrzem zasysa odrobinki oleju,
- zdejmij gumowy przewód doprowadzający powietrze do turbiny i oceń stan turbiny - zobacz czy wirnik jest mokry i czy w obudowie znajduje się olej,
- inne przyczyny - zawsze możesz być szczęśliwcem u którego występuje jakiś szczególny przypadek.
Olej Lotos 15W/40 jest olejem mineralnym który nie spełnia norm VW. Zalej minimum półsyntetycznego Lotos-a 10W/40 (cena niewiele większa a już spełnia podstawową normę VW 505.00) lub jeszcze lepszego 5W/40. Olej mineralny jest za gęsty i powoduje szybsze zużycie się turbiny. Podczas wymiany oleju zawsze zmieniaj filtr oleju, lepiej dawać mniej markowy Filtrona niż jeździć z powodu oszczędności na starym ale markowym filtrze oleju przez kilka sezonów. Jak zmienisz filtr oleju na nowy i olej na rzadszy (minimum 10W/40) wtedy poobserwuj zachowanie kontrolki od ciśnienia oleju. Ponieważ może okazać się, że coś poważnego jest popsute nie inwestuj na razie może całej gotówki w super drogi olej i super drogi filtr tylko zostaw sobie jakąś rezerwę na ewentualne inne wydatki.
Być może coś jest uszkodzone i poprzedni właściciel o tym wiedział i dlatego zalał bardzo gęsty olej nie spełniający wymagań producenta samochodu aby zatuszować te uszkodzenie. Jednak nie tędy droga bo należy uszkodzenia naprawiać a nie je tuszować.
W silnikach TDI zawsze odrobinkę oleju ubywa jednak w Twoim przypadku coś wydaje się być nie tak bo z opisu wynika, że tego oleju ubywa za dużo.
Znikający olej może być spowodowany przez:
- uszkodzoną uszczelkę - jednak na razie nic na to nie wskazuje ale sprawdź czy w zbiorniczku od cieczy chłodzącej nie ma tłustych plam lub jakiegoś osadu,
- wycieki z silnika - sprawdź naokoło miski olejowe, sprawdź naokoło mocowania filtra oleju, sprawdź naokoło uszczelki pod głowicą, sprawdź naokoło uszczelki od pokrywy głowicy, sprawdź naokoło turbiny, sprawdź naokoło odmy, sprawdź naokoło koła pasowego przy wale korbowym, sprawdź na łączeniu silnika i skrzyni biegów, zobacz czy silnik gdzieś nie jest wilgotny od oleju,
- padająca turbina - drobinki oleju dostają się do powietrza i są spalane przez silnik, jak turbina jest zużyta tego oleju więcej się dostaje,
- sprawdź wycieki z intercoolera - sprawdź czy na podłodze są jakieś ślady po wyciekach, sprawdź jaki jest poziom oleju w intercoolerze - powinno go nie być lub powinna go być minimalna ilość, jak jest dużo oleju w intercoolerze może to świadczyć o padającej turbinie (turbina pada także z powodu za gęstego oleju takiego jak 15W/40 zwłaszcza zimą przy mrozach),
- sprawdź kolor i zapach spalin i napisz czy jest w nich coś niepokojącego,
- zużyte pierścienie na tłokach - silnik bierze wtedy olej - tu trzeba by sprawdzić kompresję specjalnym przyrządem więc na początek wyklucz inne przyczyny,
- odnośnie odmy to jest coś takiego jak oil catch tank - na próbę możesz wyjąć przewód od odmy z przewodu doprowadzającego powietrze do turbiny i zaślepić otwór korkiem a przewód od odmy podłączyć do plastikowej butelki przy pomocy węża odpornego na olej i temperaturę i obserwować ile tego oleju wydostaje się przez odmę, po kilkuset kilometrach będziesz wiedział ile tego oleju tą drogą się wydostaje, uważaj tylko aby od gorąca węże i plastikowe butelki się nie stopiły i nie zapaliły więc nie mogą one dotykać gorącego silnika,
- sprawdź filtr powietrza i zawsze go wymieniaj razem z wymianą oleju i filtra oleju, być może filtr powietrza jest tak zapchany, że silnik nie ma jak zasysać powietrza i na siłę zasysa powietrze z odmy a razem z tym powietrzem zasysa odrobinki oleju,
- zdejmij gumowy przewód doprowadzający powietrze do turbiny i oceń stan turbiny - zobacz czy wirnik jest mokry i czy w obudowie znajduje się olej,
- inne przyczyny - zawsze możesz być szczęśliwcem u którego występuje jakiś szczególny przypadek.
[mk3]Problem ze znikającym olejem w Golf 3 TDI 90km
Nie siej herezji,jak nie wiesz o czym rozmawiaszOlej Lotos 15W/40 jest olejem mineralnym który nie spełnia norm VW.
http://www.autoexpert.pl/Lotos-Oil-SA-404.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój były golf na mineralu przejechał już prawie 300000km i ma się doskonale,więc?Olej mineralny jest za gęsty i powoduje szybsze zużycie się turbiny.
[mk3]Problem ze znikającym olejem w Golf 3 TDI 90km
Cześć
ja dane o oleju pobrałem ze strony firmowej Lotosa gdzie jest opisana charakterystyka oleju i spełniane przez niego normy: http://www.lotos.pl/konsumencki/produkt ... sel_15w_40
W opisie nie widzę aby spełniał normę VW. Najlepiej niech abart1987 sprawdzi co jest napisane na opakowaniu oleju jaki dostał od poprzedniego właściciela i napisze czy odmiana oleju jaką ma wlaną spełnia normę czy nie.
Natomiast na jakim oleju kto jeździ i czy przestrzega zaleceń producenta to już jego indywidulna sprawa.
Do abart1987:
- zapomniałem jeszcze dodać, że być może uszczelniacze zaworów w głowicy się zużyły i wymagają wymiany i tamtędy także może znikać olej,
- możliwe jest także, że olej znika w kilku miejscach po troszku co sumarycznie daje bardzo duże ubytki oleju.
ja dane o oleju pobrałem ze strony firmowej Lotosa gdzie jest opisana charakterystyka oleju i spełniane przez niego normy: http://www.lotos.pl/konsumencki/produkt ... sel_15w_40
W opisie nie widzę aby spełniał normę VW. Najlepiej niech abart1987 sprawdzi co jest napisane na opakowaniu oleju jaki dostał od poprzedniego właściciela i napisze czy odmiana oleju jaką ma wlaną spełnia normę czy nie.
Natomiast na jakim oleju kto jeździ i czy przestrzega zaleceń producenta to już jego indywidulna sprawa.
Do abart1987:
- zapomniałem jeszcze dodać, że być może uszczelniacze zaworów w głowicy się zużyły i wymagają wymiany i tamtędy także może znikać olej,
- możliwe jest także, że olej znika w kilku miejscach po troszku co sumarycznie daje bardzo duże ubytki oleju.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości