Wymiana płynu chłodniczego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: seebst » pt sie 13, 2010 18:37

Witam. Chcę się zabrać za wymianę płynu w silniku AGR w Borze. przeszukując różne tematy raz piszą, że wchodzi 6 litrów, w książce coś koło 9 litrów znalazłem, więc sam już nie wiem - ile dokładnie wchodzi litrów do tego silnika? Bo w ogóle w książce tak skąpo o wymianie napisane jest, a przed samą wymianą już na gotowo chciałbym przepłukać samą wodą, co by jakis ewentualny syf wyleciał itp., przez co pytanie jest następujące: Oprócz tego kranika i węża od intercoolera jakiś jeszcze wąż ściągnąć, żeby całkowicie płyn wyleciał sprzed termostatu i za termostatem, gdy silnik zimny będzie? Żeby całkowicie wszystko zleciało. I gdzie ten ewentualny wąż od termostatu się znajduje? Bo przeciez później nie będę gorącego silnika zimnym płynem zalewać, więc ściągnięcie węża za termostatem będzie najlepszym wyjściem, bo wątpię, żeby przez ten kranik wszystko zleciało...

Kolejne pytanie odnośnie wymiany, to czy później trzeba tak samo jak w MK3 odpowietrzać układ, że nastawić na gorące powietrze nawiew i czekać do momentu włączenia wentylatora? Czy samo się odpowietrzy? Dodam, że posiadam climatronic...



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: italiano_83 » pt sie 13, 2010 19:02

6L płynu lub koncentrat + woda destylowana - Twój wybór
Odkręcasz korek spustowy i dodatkowo ściągasz wąż od chłodnicy oleju, która to znajduje się pod filtrem oleju.
seebst pisze:. I gdzie ten ewentualny wąż od termostatu się znajduje?
Ewentualnie po "lewej" stronie jak staniesz na przeciw auta, ale żeby się dostać do niego trzeba ściągnąć płytę osłaniającą silnik.
seebst pisze:Oprócz tego kranika i węża od intercoolera jakiś jeszcze wąż ściągnąć, żeby całkowicie płyn wyleciał sprzed termostatu i za termostatem, gdy silnik zimny będzie?
IC zostaw w spokoju
Powodzenia.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: seebst » pt sie 13, 2010 21:54

a ostatnia cześć mojego pytania...?
Kolejne pytanie odnośnie wymiany, to czy później trzeba tak samo jak w MK3 odpowietrzać układ, że nastawić na gorące powietrze nawiew i czekać do momentu włączenia wentylatora? Czy samo się odpowietrzy? Dodam, że posiadam climatronic...



michal27
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob lis 08, 2008 22:59
Lokalizacja: turek
Kontakt:

Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: michal27 » ndz sie 15, 2010 00:10

Układ sam się odpowietrzy ale włącz ogrzewanie i po przejażdzce sprawdz jeszcze raz stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: seebst » sob wrz 25, 2010 17:12

Mam takie pytanko jeszcze, bo w sumie temat podobny, a inny, właściwy został zamknięty, ale do rzeczy...

Kiedyś pytałem, czy jak silnik chodzi dość długo to czy normalnym jest, że wentylatory nie załączają się. Ktoś napisał, że to normalne jest. Spoko, w sumie tak jest, ale co zaobserwowałem, że jak tak dłuuuuugo pochodzi silnik, termostat już na całego się otworzy i po chwili włączają się oba, ale tak na jakieś 5 sekund i się wyłączają. Po kliku minutach to samo, też się oba włączą na jakieś 5 sekund i znów się wyłączą. teraz też chciałbym spytać, czy to normalne zjawisko jest, czy coś jest raczej nie tak? Oczywiście, jak włączę klimę, to oba się zaczynają kręcić i kręcą tak długo, póki nie wyłączę klimy (MK4 TDI AGR ).



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: bongo » sob wrz 25, 2010 21:01

seebst pisze:chciałbym spytać, czy to normalne zjawisko jest, czy coś jest raczej nie tak?
masz dobrze,na postoju nie ma chłodzenia pędem powietrza,więc od czasu do czasu wentylator musi się załączyć.



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: seebst » sob wrz 25, 2010 23:12

bongo pisze:więc od czasu do czasu wentylator musi się załączyć.
ale nie oto mi chodziło... We wcześniejszym aucie, jak się wentylator załączał to kręcił się około minuty czasu, zanim się wyłączył i zbił trochę temperaturę. A tutaj jest tak, że włączy się, ale na około 5 sekund i się wyłącza. Czy taki krótki czas wystarcza? To normalne w MK4?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 139 gości