Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy
Witam serdecznie!!!
Od niedawna zaczeły sie problemy z silnikiem w moim aucie, silnik zaczął chodzić jak 90KM na niskich obrotach do 3000 przyspiesza po przekroczeniu tegoż pułapu jakby "uciekały koniki", wczoraj nie mogłem rozpędzić auta do 160km/h . Po podłączeniu do Polskiego Vaga wyszedł bład "1214 - Zawór regulacji ciśnienia turbiny - przerwa". Przez kilka ostatnich dni naczytałem się na forum iż to przewżnie problem dotyczący zabrudzenia turbiny. Jednakże wydaje mi sie iż w tym przxypadku chodzi o zawór N75. Może ktoś z was miał podobny problem, bo nie wiem czy zabierac sie za turbine a póżniej kupić zaworek czy odwrotnie. Zaworka takiego nie mam wiec musiałbym kupic nowy na podstawienie.
Bardzo prosze o sugestie z waszej strony.
Z góry dziekuje i pozdrawiam.
Od niedawna zaczeły sie problemy z silnikiem w moim aucie, silnik zaczął chodzić jak 90KM na niskich obrotach do 3000 przyspiesza po przekroczeniu tegoż pułapu jakby "uciekały koniki", wczoraj nie mogłem rozpędzić auta do 160km/h . Po podłączeniu do Polskiego Vaga wyszedł bład "1214 - Zawór regulacji ciśnienia turbiny - przerwa". Przez kilka ostatnich dni naczytałem się na forum iż to przewżnie problem dotyczący zabrudzenia turbiny. Jednakże wydaje mi sie iż w tym przxypadku chodzi o zawór N75. Może ktoś z was miał podobny problem, bo nie wiem czy zabierac sie za turbine a póżniej kupić zaworek czy odwrotnie. Zaworka takiego nie mam wiec musiałbym kupic nowy na podstawienie.
Bardzo prosze o sugestie z waszej strony.
Z góry dziekuje i pozdrawiam.
-
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
- Lokalizacja: Łęczyca
- Kontakt:
Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy
Klasyczny "notlauf", przyczyn może być wiele, logi dynamiczne prawdę powiedzą, było sporo o tym na forum.
Co to wogóle za auto?
Masz taki zaworek, steruje on EGR-em, jest taki sam, jak N75, możesz je zamienić.Zaworka takiego nie mam wiec musiałbym kupic nowy na podstawienie.
Co to wogóle za auto?
jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy
Auto to Bora Kombi model 2003 przejechanych mam 93tyś km. Ogólnie przestrzegam zasad dbania o turbine tzn. nie gasze auta odrazu tylko zawsze chodzi z 1min po przyjeżdzie.
Gdzie ten zaworek starujący EGR sie znajduje??
Znaczy można je zamienić???
Gdzie ten zaworek starujący EGR sie znajduje??
Znaczy można je zamienić???
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 522
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
- Lokalizacja: Danków
- Kontakt:
Re: Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy
Witam zaworek n75 znajduje się przy scianie grodziowej
Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy
Nie wiem czy to noramalne ale u mnie śa dwa takie zaworki koło siebie. Który to ten właściwy??
Jakieś oznaczenia ma??
Jakieś oznaczenia ma??
-
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
- Lokalizacja: Łęczyca
- Kontakt:
Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy
Tak ma być, jeden steruje turbiną, a drugi EGR-em, dlatego pisałem wcześniej, żebyś je zamienił, bo są identyczne.Nie wiem czy to noramalne ale u mnie śa dwa takie zaworki koło siebie.
Sprawdź po wężykach, z jednego wężyk leci do turbinki, a z drugiego do EGR-aKtóry to ten właściwy??
jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy
podaj jeszcze raz poprawny kod błędu bo ten 1214 jest błędny a jeśli jest błąd dot. braku ciągłości przewodu elektrycznego do N75 to silnik powinien cały czas pracować w trybie awaryjnym i rozpędzać się jak SDI już od samego uruchomienia silnika a gaszenie i ponowne uruchamianie nic w tym przypadku nie pomoże. Następnie sprawdź czy błąd da się skasować bo może jest on stary z czasów jak ktoś wypinał wtyczkę od N75.
Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy
Niestety nie pomogło podstawienie tegoż zaworka, po zianstalowaniu polskiego waga i podłączeniu auta do kompa wyszło jeszcze "brak komunikacji z szyną CAN - błąd sporadyczny". Oczywiście nie da rady tych błędów wykasować. W tym momencie nie wiem co dalej czy to może turbina czy coś innego. Powiedzcie mi jaki powinien być "stan napiecie na przewodach do zaworaka N75" czy zaworek ten jest stale zasialany czy zmienia sie napiecie.
Proszę o jakieś sugestie, będe bardzo wdzieczny.
Pozdrawiam!!
Proszę o jakieś sugestie, będe bardzo wdzieczny.
Pozdrawiam!!
Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy
Zapodaj logi dynamiczne grup 003, 008, 011 tutaj na forum (np. vagiem w wersji ang). To podstawa. Przebieg 93tys?
User
Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy
Napięcie na N75 jest podawane na stałe po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję ON i wynosić ono powinno tyle co napięcie na akumulatorze czyli około 12V. Napięcie sprawdza się podpinając multimetr pomiędzy masę (np. blok silnika) a pin 1 kostki do N75. Pin nr 1 kostki to pin po jej lewej stronie przy kostce obróconej w taki sposób aby półokrągłe wycięcie w niej było skierowane do dołu.sipik pisze:Powiedzcie mi jaki powinien być "stan napiecie na przewodach do zaworaka N75" czy zaworek ten jest stale zasialany czy zmienia sie napiecie.
Problemy z silnikiem 1,9 tdi 130KM ASZ błędy
witam można by podstawic czujnik cisnienia/temp doładowania tam też nieraz tkwi problem na kts można porównac ciśnienie doładowania/wartośc zmiezona -wymagana...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości