szarpie silnik

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mariusz_skc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr sie 04, 2010 01:19

szarpie silnik

Post autor: mariusz_skc » pn sie 09, 2010 00:49

Witam.

Nie spotkałem idealnego tematu, więc rozpocznę nowy.
Mam Mk3 z 1992r. 1.9 GTD 75KM AAZ

Mianowicie przy dość niskich temperaturach, czy to zima czy to okolice 0 stopni, jak odpalam po nocnym postoju strasznie szarpie silnikiem jakby miał zaraz wyskoczyć, tak jakby nie palił na wszystkie gary.. zimę jakoś przejeździłem teraz gdy noce ciepłe nie ma takich problemów o dziwo..
No i czasem puści mu się chmurę czarną przy pierwszym odpaleniu jakby się zadławił szczególnie jak za krótko podgrzeje świece i nie przekręci za pierwszym.
Co to może być? Świece są wymienione na nowe.
Czy to koniec wtrysków ?
Bo już nie mam pomysłów a w tą zimę musi być już dobry..



Awatar użytkownika
BartekGib
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 947
Rejestracja: śr maja 27, 2009 00:39
Lokalizacja: NIL/WB
Kontakt:

Re: szarpie silnik

Post autor: BartekGib » pn sie 09, 2010 00:55

Sprawdź jak tam z wężykami paliwa - czy paliwo dochodzi, może powietrze w pęcherzykach, może czas pomyśleć o wymianie filtra paliwa.


64 [i]KM[/i]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]

mariusz_skc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr sie 04, 2010 01:19

szarpie silnik

Post autor: mariusz_skc » pn sie 09, 2010 01:52

W tym problem że dbam o wszystko.. wszystkie filtry są nowe, płyn w chłodnicy 2x do roku, olej co 8 tysięcy..
to takie coś jest jakby na jednym garze nie palił a chwilę pochodzi dosłownie 20 sekund i zaczyna pracować normalnie no i obroty mu falują



lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

szarpie silnik

Post autor: lukasz.gtd » pn sie 09, 2010 08:31

Miałem podobnie w 1.6TD. Jak go kupiłem to zaczęło się lać z 1 wtrysku, później objawy jak u Ciebie, a przyczyna była prozaiczna, wtrysk lał ropą, więc spadało ciśnienie paliwa we wtrysku, w wyniku czego padła końcówka wtrysku (pompiarz mówił, że za małe ciśnienie i zapchała się sadzą). Możesz zmierzyć sprężanie, bo może masz przedmuch na uszczelce pod głowicą. A płyn chłodnicy wystarczy jak wymienisz 1x na 2 lata.


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

mariusz_skc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr sie 04, 2010 01:19

szarpie silnik

Post autor: mariusz_skc » pn sie 09, 2010 12:02

ok to podjadę i zobaczę jak to ze sprężaniem..
a opłaca się w razie czego wymieniać same końcówki czy lepiej całe wtryski jak to się przedstawia?
a orientujecie się jaki koszt by był gdyby w razie czego padła uszczelka??



Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

szarpie silnik

Post autor: DaroD » pn sie 09, 2010 12:32

ja jestem tego zdania ze jak wymieniac to caly wtrysk bo w gruncie rzeczy koszt bedzie niewiele wiekszy jak wymieniac koncowke bo do naszych tdekow to czesci wcale drogie nie sa :D
a co do uszczelki pod glowica to polecam matalowa uszczelke, bedziesz sie musial dobrze starac zeby takowa wydmuchac :lol:
a co do kosztow to trzeba liczyc ; uszczelka okolo 80-100 zl ja u siebie mam victor reinz i elegancko a co do roboty to zalezy od mechaniora, jeden wezmie za samo zrzucenie glowicy 150, 100 zl wymiana i kolejna stowka za poskladanie do kupy musisz popytac u siebie.



lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

szarpie silnik

Post autor: lukasz.gtd » pn sie 09, 2010 14:21

DaroD pisze:ja jestem tego zdania ze jak wymieniac to caly wtrysk bo w gruncie rzeczy koszt bedzie niewiele wiekszy jak wymieniac koncowke
Ale po co wymieniać obudowę wtrysku, jak jest ok? Wykręcasz wtryski, jedziesz do pompiarza i Ci stwierdzi, czy oprócz końcówek wtrysku coś jeszcze trzeba.
DaroD pisze:a co do kosztow to trzeba liczyc ; uszczelka okolo 80-100 zl ja u siebie mam victor reinz i elegancko a co do roboty to zalezy od mechaniora, jeden wezmie za samo zrzucenie glowicy 150, 100 zl wymiana i kolejna stowka za poskladanie do kupy musisz popytac u siebie.
Jeszcze trzeba doliczyć planowanie głowicy + sprawdzenie szczelności, coś kolo 100PLN.


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

szarpie silnik

Post autor: DaroD » pn sie 09, 2010 16:00

lukasz.gtd,
no moze i masz racje z tym wtryskiem choc widzialem wtryski po 60 zl to w sumie nie tak duzo.
chociaz jak u siebie robilem w styczniu maly remont silnika to glowica byla sprawdzona tylko pod wzgledem odchylen powierzchni, wszytstko bylo w porzadku a po poskladaniu sprawdzenie cisnienia na garach i najnirzej bylo na trzecim 25,5 bara. tylko ze ja sam krecilem pod okiem mechanika i nie wiele mnie to kosztowalo. Jak mariusz_skc, ma jakies pojecie o tym i mozliwosc czegos takiego to wyjdzie sporo taniej.



mariusz_skc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr sie 04, 2010 01:19

szarpie silnik

Post autor: mariusz_skc » pn sie 09, 2010 16:02

już dzisiaj byłem u pompiarza. powiedział mi że na bank to nie uszczelka,bo miałby problem z odpaleniem bo sprężania by nie było a tak to odpala z pierwszego ale go szarpie na początku, no i raczej na pewno końcówki skoro tak w ciepłe noce jest dobrze, że może po prostu zalewać któraś z końcówek i nie pali jak powinien..wyjeżdżam niedługo nad morze i umówiłem się na sam początek września i ma pomierzyć wszystko i zmienić końcówki także napiszę co i jak.. mówił, że końcówki jakiejś niemieckiej firmy ale nie pamiętam po 65zł za sztukę.

a wtryski można samemu wykręcić?? nie ma tak że powinny być z odpowiednią siłą potem dokręcane ??
I jak rozpoznać końcówkę do wymiany?



lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

szarpie silnik

Post autor: lukasz.gtd » pn sie 09, 2010 21:25

mariusz_skc pisze:jakiejś niemieckiej firmy ale nie pamiętam po 65zł za sztukę
Pewnie Monarka, tylko bierz z pewnego źródła, bo na rynku jest sporo chińskich podróbek. Osobiście polecam Boscha:D
mariusz_skc pisze:a wtryski można samemu wykręcić?? nie ma tak że powinny być z odpowiednią siłą potem dokręcane ??
I jak rozpoznać końcówkę do wymiany?
Wszystko można samemu wykręcać :bigok: A wtryski sprawdzi Ci pompiarz na stole.


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

mariusz_skc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr sie 04, 2010 01:19

szarpie silnik

Post autor: mariusz_skc » wt sie 10, 2010 00:22

a no dobra dzięki, jak tylko przyjadę z urlopu od razu pisze co słychać u pompiarza :D



Awatar użytkownika
jenrix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw sty 18, 2007 20:59
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

szarpie silnik

Post autor: jenrix » wt sie 10, 2010 08:21

miałem identyczny problem zimą, pomogła wymiana świec....



Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

szarpie silnik

Post autor: DaroD » śr sie 11, 2010 15:47

moze sie myle ale slyszalem cos takiego ze silnik troche szrpie jak kat wtrysku jest minimalnie zle ustawiony i mozna zaopserwowac to tylko jak jest chlodniej na dworze.jenrix, masz tez racje bo clio 1.9 d mojej mamuski byla swieczka na drugim garze spalona i tez tak szarpalo silnikiem przy nizszych temperaturach.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: szarpie silnik

Post autor: karol8114 » śr sie 11, 2010 20:04

Uważaj z dokręcaniem wtrysków, bo głowica pęka jak zapałka, dokręcamy momentem 70NM



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 212 gości