schodzące paliwo z pompy i filtra

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: schodzące paliwo z pompy i filtra

Post autor: karol8114 » śr sie 04, 2010 20:36

Czepiasz się szczegółów, ostatnio rozkręcałem to 7 lat temu w audi 2,0 D i nie pamiętam czy tłoczek czy też kulka, zasada działania ta sama.



Awatar użytkownika
estek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: śr lip 30, 2008 21:12
Lokalizacja: KłodaVWa
Kontakt:

schodzące paliwo z pompy i filtra

Post autor: estek1988 » śr sie 04, 2010 20:49

no panowie kupiłem dzisiaj zaworek rope i wężyki i efekt żaden...
przez wężyki idzie ropka zaworek spełnia swoje zadanie ale nie odpala...:/
czasami łapał i puszczał a później już w ogóle nie łapał i akumulator rozładował się po raz kolejny :grrr:
a może z pompą coś nie tak????



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: schodzące paliwo z pompy i filtra

Post autor: t0mal » śr sie 04, 2010 20:52

karol8114 pisze:zasada działania ta sama.
Podobna :satan:
estek1988 pisze:a może z pompą coś nie tak????
A ssie paliwo? Odpalałeś go z bańki?

Spróbuj odpowietrzyć moim starym sprawdzonym sposobem - oto co będzie potrzebne
- zaślepka 3.2mm taka jak na wtrysku, albo wężyk 3.2mm z wkręconą śrubką
- przezroczysty wężyk igelitowy 3.2mm
- duża strzykawa (najlepsza jest pompka podciśnieniowa ze zbiornikiem)
- zaworek zwrotny działający też w powietrzu (jak nie masz pompki)
Zdejmujesz wężyki z powrotu pompy, na jeden króciec dajesz zaślepkę, na drugi wężyk z zaworkiem umieszczonym w pozycji roboczej (najczęściej w pionie) do strzykawki i ssij :)
Jak zacznie wylatać paliwo już bez piany to masz pewność, że pompa jest odpowietrzona.
Teraz luzujesz wtrysk i kręcisz aż zacznie tryskać paliwo (tryskać nie wyciekać), dokręcasz wtrysk i nie ma bata, musi odpalić, jak pompa i wtryski ok to nawet na 2 garach będzie chodził.

Jeśli się nie uda to pewnie świece nie grzeją, albo nie ma kompresji, albo wtryski trupy
Ostatnio zmieniony śr sie 04, 2010 21:06 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

schodzące paliwo z pompy i filtra

Post autor: karol8114 » śr sie 04, 2010 20:57

A sprawdziłeś zawór w pompie o którym wcześniej była mowa?



Awatar użytkownika
estek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: śr lip 30, 2008 21:12
Lokalizacja: KłodaVWa
Kontakt:

schodzące paliwo z pompy i filtra

Post autor: estek1988 » śr sie 04, 2010 21:11

nie sprawdzałem tego zaworka w pompie, a jak to zrobić???
trzeba rozbierać pompę???



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

schodzące paliwo z pompy i filtra

Post autor: karol8114 » śr sie 04, 2010 21:34

Nie trzeba rozbierać pompy, na zdjęciu masz pokazane który zawór odkręcić, po odkręceniu sprawdź czy się tłoczek nie zawiesił.



Awatar użytkownika
estek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: śr lip 30, 2008 21:12
Lokalizacja: KłodaVWa
Kontakt:

schodzące paliwo z pompy i filtra

Post autor: estek1988 » śr sie 04, 2010 21:47

a po odkręceniu i późniejszym złożeniu nie będzie coś nie tak???
o ile pamiętam to tym zaworem robi się tzw mod łukiego który polega na wbiciu tego zaworka o ileś tam mm



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

schodzące paliwo z pompy i filtra

Post autor: karol8114 » śr sie 04, 2010 21:59

Nic się nie stanie, bez obaw, wykręcasz, sprawdzasz czy tłoczek pracuje bez oporu i wkręcasz, 10 min Ci to zajmie.



Awatar użytkownika
estek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: śr lip 30, 2008 21:12
Lokalizacja: KłodaVWa
Kontakt:

schodzące paliwo z pompy i filtra

Post autor: estek1988 » śr sie 04, 2010 22:05

ok to będę jutro kombinował



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

schodzące paliwo z pompy i filtra

Post autor: t0mal » śr sie 04, 2010 22:19

jak nie masz do niego klucza to nie ruszaj pozatym bedziesz potrzebował specjalnych o-ringów



Awatar użytkownika
estek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: śr lip 30, 2008 21:12
Lokalizacja: KłodaVWa
Kontakt:

schodzące paliwo z pompy i filtra

Post autor: estek1988 » czw sie 05, 2010 11:12

t0mal próbowałem twoim sposobem odpowietrzyć pompę ale okazało się że jest już odpowietrzona bo ropa przelewem leciała, poluzowałem pierwszy wtrysk i nic
próbowałem odpalić drugi raz i nie chce zagadać
wtryski sprawdzałem i ładnie rozpylają na wartości 150 bar pompa ustawiona na zegar, świece dobrze grzeją a kompresja przez dwa dni nie uciekła bo to jest niemożliwe....
musi być jakaś przyczyna w pompie...



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

schodzące paliwo z pompy i filtra

Post autor: t0mal » czw sie 05, 2010 12:26

Elektrozawór odcinający n109 - zacina się albo brak zasilania.



Awatar użytkownika
estek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: śr lip 30, 2008 21:12
Lokalizacja: KłodaVWa
Kontakt:

schodzące paliwo z pompy i filtra

Post autor: estek1988 » czw sie 05, 2010 14:49

elektro zawór jest dobry bo sprawdzałem i po przekręceniu kluczyka otwiera przepływ czyli jest ok



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

schodzące paliwo z pompy i filtra

Post autor: t0mal » czw sie 05, 2010 18:25

Tak czy siak pompa do roboty - albo wiszą łopatki albo jest skrajnie dojechana głowiczka. Dla pewności wykręć i wyczyść elektrozawór.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 234 gości