Wariujący napinacz, koło pasowe pompy i jeszcze kilka pytań.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wariujący napinacz, koło pasowe pompy i jeszcze kilka pytań.
Witam wszystkich forumowiczów! Problem dotyczy Golfika GT 96' silnik AHU, przebieg prawie 290k km. Kolega zakupił owy pojazd, przy oględzinach stwierdziłem pasek akcesoriów do wymiany, co okazało się trafną diagnozą, gdyż auto ledwo dojechało do miasta i pasek strzelił W związku z czym mam kilka pytań do znawców tematu (ogólnie całość nie jest mi obca, u mnie siedzi AFN):
1. Na kole pasowym pompy wody są już widoczne wyżłobienia od klinów - czy kwalifikuje to koło do wymiany?
2. Podczas pracy silnika zauważyłem, że cały pasek akcesoriów wariuje, podobnie jak i napinacz cały czas pracował góra-dół. Zakładam, że nie jest to normalne dla tego silnika, więc jaki mógł być powód? Rolka odwracająca ma ledwo wyczuwalne luzy, więc pewnie jest do wymiany, lecz reszta kół siedzi sztywno i bez luzów.
3. Czy mógłby ktoś przedstawić zdjęcie poprawnie założonego paska akcesoriów dla silnika bez klimy? Nie miałem okazji się temu przyjrzeć, a teraz paska nie ma w ogóle...
4. Czy do wymiany wszystkich 3 pasków konieczne jest demontowanie nadkola, czy da rady to przeprowadzić z komory silnika?
5. Do jakiego kąta wtrysku dążyć przy ustawianiu pompy w tym silniku? VAGa posiadam, orientuje się co i jak, ale dla pewności wolę spytać, czy kąt wtrysku jest to druga pozycja w grupie 000?
Za odpowiedzi będę bardzo wdzięczny Pozdrawiam!
1. Na kole pasowym pompy wody są już widoczne wyżłobienia od klinów - czy kwalifikuje to koło do wymiany?
2. Podczas pracy silnika zauważyłem, że cały pasek akcesoriów wariuje, podobnie jak i napinacz cały czas pracował góra-dół. Zakładam, że nie jest to normalne dla tego silnika, więc jaki mógł być powód? Rolka odwracająca ma ledwo wyczuwalne luzy, więc pewnie jest do wymiany, lecz reszta kół siedzi sztywno i bez luzów.
3. Czy mógłby ktoś przedstawić zdjęcie poprawnie założonego paska akcesoriów dla silnika bez klimy? Nie miałem okazji się temu przyjrzeć, a teraz paska nie ma w ogóle...
4. Czy do wymiany wszystkich 3 pasków konieczne jest demontowanie nadkola, czy da rady to przeprowadzić z komory silnika?
5. Do jakiego kąta wtrysku dążyć przy ustawianiu pompy w tym silniku? VAGa posiadam, orientuje się co i jak, ale dla pewności wolę spytać, czy kąt wtrysku jest to druga pozycja w grupie 000?
Za odpowiedzi będę bardzo wdzięczny Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony czw lip 15, 2010 23:30 przez 15Olo, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprawdz kolo pasowe alternatora. Ta rolka ma wbudowane sprzeglo kierunkowe, tzw wolnobieg. Jesli jest zatarte to tlumaczy szarpanie napinaczem. Wez jakiegos cienkiego preta i sprubuj ruszyc lopatkami wirnika alternatora. W jednym kierunku powinien sie obracac z wyczuwalnym oporem, a wdrugim nie ma prawa drgnac. Jesli bedziesz mial sciagniety pasek to mozesz poprostu ruszyc gwaltownie rolka. W jednym kierunku wirnik powinien ruszyc z opoznieniem.
Dokładnie, kolega ma rację Alternator 120A, bez sprzęgła, kręci się leciutko w obie strony. Po wymianie napinacza, paska i rolki, napinacz dalej pracuje góra-dół, lecz nic nie piszczy i silnik jest stabilniejszy Jedynie koło pasowe pompy wody ma leciutki luz przy mocnym szarpaniu, zapewne czeka ją wymianabelcho99 pisze:Odganięcie czy dane auto ma altka ze sprzęglem czy bez nie mając samochodu przed nosem jest tak prawdopodobne jak trafienie 6 w lotka
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Tylko wymiana koła na jedno kierunkowe rozwiąże twój problem tylko musisz dobrać odpowiednie koło ze względu na przestawienie koła,żeby ci koło na alternatorze pasowało względem pompy i koła na wale.A są różne te koła,zmieniam to i silnik bardzo bardzo cicho pracuje bo nie słychać tego rumotu na wolnych obrotach.A tak to szkoda zakładać nowych pasków napinaczy bo nic nie pomoże.
Pasek i tak był do wymiany, tak jak i napinacz, który nigdy nie był wymieniany Rolka także siedziała oryginalna. A czy praca napinacza jest spowodowana takim, a nie innym kołem pasowym alternatora to raczej wątpię, gdyż u mnie jest ten sam alternator z takim samym kołem pasowym i napinacz stoi w miejscu.
Pytanie z innej beczki: czy ktoś wie gdzie zastosowano wtyczkę identyczną jak ta od zaworu N75? Czy może tylko taka wtyczka pasuje i żadna inna? Poprzedni właściciel trochę spartolił sprawę i teraz trzeba znaleźć nową wtyczkę (niestety jest nierozbieralna, styki zalane plastikiem).
Pytanie z innej beczki: czy ktoś wie gdzie zastosowano wtyczkę identyczną jak ta od zaworu N75? Czy może tylko taka wtyczka pasuje i żadna inna? Poprzedni właściciel trochę spartolił sprawę i teraz trzeba znaleźć nową wtyczkę (niestety jest nierozbieralna, styki zalane plastikiem).
Od biedy kup dwie wsowki te wezsze i zalutuj na odcieteych kabelkach od tej kostki. Tez bedzie spelniac swoje a zawsze bedziesz mógł odlaczyc jak zajdzie potrzeba.15Olo pisze:Poprzedni właściciel trochę spartolił sprawę i teraz trzeba znaleźć nową wtyczkę (niestety jest nierozbieralna, styki zalane plastikiem).
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
No dobra panowie, doszły 2 nowe sprawy i przyczyna bicia napinacza:
Wyciek oleju spod misy, w okolicy łączenia ze skrzynią biegów. Niby cała uszczelka spocona, ale tam typowo ścieka i zostawia krople na ziemi. Pytanie czy to uszczelka misy, czy raczej grubsza sprawa (np. uszczelniacz wału)?
Poduszka skrzyni w sumie przestała istnieć. Silnik od strony pasków można typowo wcisnąć do ziemi i cała skrzynia się podnosi. Szczególnie widoczne przy cofaniu. Pytanko jak zmienić poduchę? Kanał jest, klucze też, szukajki użyłem ale temat albo nie opisuje jak, albo opisuje wymianę innej. (swoją drogą poduszki pod silnikiem też idą do wymiany, bo troszkę telepie przy gaszeniu, a mogły ucierpieć od uszkodzonej tej od skrzyni).
Co do napinacza i paska: objawy identyczne jak tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=74506 czyli koło pasowe na wale widocznie bije podczas pracy na wolnych obrotach, po dodaniu gazu "prostuje się". W innym temacie czytałem, że to przypadłość TD i wymiana na koło z TDI pomaga, tylko że tu już siedzi TDI, a problem ten sam. Pomysły?
Wyciek oleju spod misy, w okolicy łączenia ze skrzynią biegów. Niby cała uszczelka spocona, ale tam typowo ścieka i zostawia krople na ziemi. Pytanie czy to uszczelka misy, czy raczej grubsza sprawa (np. uszczelniacz wału)?
Poduszka skrzyni w sumie przestała istnieć. Silnik od strony pasków można typowo wcisnąć do ziemi i cała skrzynia się podnosi. Szczególnie widoczne przy cofaniu. Pytanko jak zmienić poduchę? Kanał jest, klucze też, szukajki użyłem ale temat albo nie opisuje jak, albo opisuje wymianę innej. (swoją drogą poduszki pod silnikiem też idą do wymiany, bo troszkę telepie przy gaszeniu, a mogły ucierpieć od uszkodzonej tej od skrzyni).
Co do napinacza i paska: objawy identyczne jak tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=74506 czyli koło pasowe na wale widocznie bije podczas pracy na wolnych obrotach, po dodaniu gazu "prostuje się". W innym temacie czytałem, że to przypadłość TD i wymiana na koło z TDI pomaga, tylko że tu już siedzi TDI, a problem ten sam. Pomysły?
Wariujący napinacz, koło pasowe pompy i jeszcze kilka pytań.
podepnę się do tematu z napinaczem w moim AFN. u mnie jest taki problem ze wysuwa mi się tuleja na pręcie napinającym od strony rolki. wcześniej wymieniłem sama rolkę i właśnie tuleje bo wcześniejsza tez mi się wysunęła. po napięciu paska wciąż mi kółko drgało na pasku ale teraz widzę że jak mi się wysunęła z powrotem ta tulejka to kółko nie drży i niby jest w porządku ale jest praktycznie w połowie poza korpusem całej łapy. co może być przyczyną tego? na pręcie widać już zużycie i wyrobienie po wcześniejszej tulei w miejscu gdzie została wysunięta. pasek założyłem stary, będę go teraz wymieniał przy naprawie tulei.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 136 gości