Dziwne świsty - gwizdy i wyciek przy intercoolerze
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dziwne świsty - gwizdy i wyciek przy intercoolerze
Witam
Zauważyłem niedawno na zderzaku z prawej strony przy zaślepce od przeciwmgielnych olej, po przyjrzeniu się dokładniej okazuje się, że pochodzi on z okolic intercoolera. Dodatkowo od pewnego czasu słyszę jakieś świsty gwizdy. Najlepiej są słyszalne jak jedzie się z otwartą szybą przy budynku lub innych samochodach (obojętne z której strony). Najpierw podejrzewałem, że to od niefachowej wymiany klocków hamulcowych, ale jednak po poprawieniu z klockami jest ok. A okazało się że świsty są obecne tylko jak mam wciśnięty gaz i chociaż 1800 obrotów, intensywność świstania rośnie wraz z obrotami. W momencie puszczenia gazu i /lub wciśnięcia sprzęgła ustają. Poczytałem trochę forum i zastanawiam się, czy zacząć już szykować kasę na wymianę/regenerację turba?
Powiedzcie koledzy co na ten temat sądzicie.
Pozdrawiam.
Zauważyłem niedawno na zderzaku z prawej strony przy zaślepce od przeciwmgielnych olej, po przyjrzeniu się dokładniej okazuje się, że pochodzi on z okolic intercoolera. Dodatkowo od pewnego czasu słyszę jakieś świsty gwizdy. Najlepiej są słyszalne jak jedzie się z otwartą szybą przy budynku lub innych samochodach (obojętne z której strony). Najpierw podejrzewałem, że to od niefachowej wymiany klocków hamulcowych, ale jednak po poprawieniu z klockami jest ok. A okazało się że świsty są obecne tylko jak mam wciśnięty gaz i chociaż 1800 obrotów, intensywność świstania rośnie wraz z obrotami. W momencie puszczenia gazu i /lub wciśnięcia sprzęgła ustają. Poczytałem trochę forum i zastanawiam się, czy zacząć już szykować kasę na wymianę/regenerację turba?
Powiedzcie koledzy co na ten temat sądzicie.
Pozdrawiam.
VWlad
Follow the white rabbit
Follow the white rabbit
- mateusz_kajtek
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
- Lokalizacja: Opolskie NYsa
- Kontakt:
Dzięki za sugestię. Obejrzałem dziś cooler i cały dolot i rzeczywiście rurka dochodząca do IC od dołu niezbyt ciasno przylega i okolica jest od niej zasyfiona olejem. IC nie wygląda na nieszczelny, ale nie miałem możliwości dokładnie obejrzeć.leon79 pisze:Najpierw trzeba sprawdzic cały dolot pod kątem nieszczelności a nie juz rozglądac sie za coolerem.
VWlad
Follow the white rabbit
Follow the white rabbit
Jeśli do AXRa IC okaże się taki sam jak ten, który masz to odezwę się w razie potrzeby. Dzięki.tjwasiak pisze:Powinienem mieć właściwy intercooler w garażu - został po montażu FMICa, więc jeśli okazałoby się że sam intercooler jest nieszczelny to mogę pomóc...
Sprawdzę co da uszczelnienie dolotu i w razie czego odświeżę temat.
Ostatnio zmieniony sob maja 22, 2010 18:24 przez vwlad, łącznie zmieniany 1 raz.
VWlad
Follow the white rabbit
Follow the white rabbit
Dziwne świsty - gwizdy i wyciek przy intercoolerze
Odgrzewam kotleta by napisać co i jak było. Otóż przy szukaniu usterki okazało się, że rura od dolotu dochodząca do silnika ma urwane zaczepy i nie da się wcisnąć na miejsce, bo za chwilę wypada. Rura wymieniona na oryginalną koszt całkowity 250 zł. Świsty nie ustały a olej nadal pojawiał się przy kratce. No to wymiana IC. Okazało się, że jest założony jakiś dziwny, nie taki jak powinien być w tym silniku (prawdopodobnie od ASZa), co kosztowało mnie 200 zł więcej za ten niby lepszy IC, czyli 950 zł z wymianą. Wyciek oleju ustał, ale gwizdanie już nie. Parę dni później gwizd zamienił się w dźwięk wycia syreny przy dodawaniu gazu. Podjechałem od razu do mechanika. Dźwięk pochodził z okolic turbo, najpierw okazało się, że gruszka przy turbo przerdzewiała. Wymiana jak się domyślacie nie rozwiązała problemu, za to przy sprawdzeniu po naprawie wałek w turbo został ukręcony ostatecznie.
Zatem stwierdzam, przyczyną gwizdów był krzywy/naderwany wałek w turbo. (Wykrakałem, że to turbo![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jako, że nie chciałem używanego turbo za 600 zł, czekam teraz na regenerację. Dowiem się ile zapłacę przy odbiorze bryki.
Obawiam się, że utrzymanie tego złoma w stanie nadającym się do jazdy doprowadzi mnie do bankructwa, a w AXR jest się jeszcze co psuć
. Na domiar złego niedawno ubezpieczyłem go na kolejny rok, więc ze sprzedarzą musze do wiosny poczekać, ciekawe jakie niespodzianki dojdą do tego czasu? Chyba czas na SDI ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Zatem stwierdzam, przyczyną gwizdów był krzywy/naderwany wałek w turbo. (Wykrakałem, że to turbo
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jako, że nie chciałem używanego turbo za 600 zł, czekam teraz na regenerację. Dowiem się ile zapłacę przy odbiorze bryki.
Obawiam się, że utrzymanie tego złoma w stanie nadającym się do jazdy doprowadzi mnie do bankructwa, a w AXR jest się jeszcze co psuć
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
VWlad
Follow the white rabbit
Follow the white rabbit
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości