Podgrzewacze do oleju roślinnego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pajakgdynia » czw kwie 27, 2006 23:02

Dolny patent raczej nie jest dobrym pomysłem.. Szczególnie zimą (parafina w baku i by się nie topiła ani trochę). Powietrze też byłoby sporym problemem, silnik mógłby się dławić w czasie jazdy. I raczej nie jest problem z "powietrzem w paliwie" tylko z zasysaniem z powrotu..
A pomysł z "drugim" obiegiem wydaje się całkiem ciekawy. Ale raczej pozbyłbym się "5" (i na jej miejsce wsadził "6", do pompy przewody oczywiście odwrotnie). Prostsze, a równie skuteczne ;)
W takich instalacjach (z elektryczną pompką paliwową) należy bardzo uważać na poziom oleju (i jego gęstość!). Zatarcie silniczka może spowodować pokazowe spłonięcie samochodu!



Awatar użytkownika
Kryspin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt lut 10, 2006 11:53
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Kryspin » pt kwie 28, 2006 08:30

Gacu16 pisze: bo jak ktoś napisał ON ma zapłon w 50 albo 70 stopniach
totalna bzdura
samozapłon ropy następuje w temperaturze około 290*C


[url=http://www.toyotaklub.org.pl]TKP[/url]

Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » pt kwie 28, 2006 15:11

kryspin czyli ze jakby płyneło ON przez wymiennik ciepła to by nienastąpił zapołon ON



Awatar użytkownika
Kryspin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt lut 10, 2006 11:53
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Kryspin » pt kwie 28, 2006 15:28

No dokładnie - spokojnie że nie nastąpi samozapłon.
Tak na zdrowy chłopski rozum jeśli ON miałby zapłon przy 50 czy 70 *C to przecież by już dawno nastąpił zapłon zanim ON dotarł by do wtryskiwacza i dalej do komory spalania.
Temperatura jest na tyle wysoka że spokojnie można budować wymiennik w oparciu o układ chłodzenia auta.

Oczywiście samozapłon jest już możliwy bodajże od piędziesięciukilku stopniach (bodajże minimalnie 56) ale w określonych warunkach ciśnieniowych - stąd wysoki stopień sprzężania diesla.


[url=http://www.toyotaklub.org.pl]TKP[/url]

Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » sob kwie 29, 2006 17:19

aha to dzieki za odp.



Awatar użytkownika
gregoreq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gregoreq » ndz kwie 30, 2006 03:11

Przy weekendzie znalazlem troche czasu wolnego i oto co stworzylem

Obrazek Obrazek
jest on zbudowany tak jak wczesniej prezentowalem
Obrazek

Paliwko z baku idzie to podgrzewacza , a nastepnie podgrzane do filtra. Podgrzewacz wlaczylem w maly obieg tak, ze woda wyplywajaca z silnika do nagrzewicy wpada odrazu do niego.
Wydaje mi sie, ze kultura pracy na wolnych obrotach po nagrzaniu wody jest odczuwalnie lepsza ( mniejsze wibracje). Wkurzylem sie troche bo zlozylem to w calosc, krece silnikiem a tu nic. Mysle sobie powietrze w rurkach jest to pokrecic trzeba az sobie wyleci. W koncu jak odpalil pochodzil kilkadziesiat sekund zaczal sie dlawic i zgasl. To sie powtarzalo tak przez 30 minut, wiec mozecie sobie wyobrazic jak mi sie temperatura podniosla. Wkoncu stwierdzilem ze cos nie tak z tymi nowymi przewodami paliwowymi. Podlaczylem pompke pod weze i pompuje a tu sobie z weza sika :/ Okazalo sie ze konce wezykow byly zmurszale i jak zakladalem na rurke to sobie popekaly, a pompa ciagnela sobie powietrze tymi dziurami. Szybka akcja skalpelem i smigam juz na podgrzewanym OR :bajer: Runda po osiedlu i filtr paliwa byl juz cieplutki. Jak znajde sposob to sprawdze jaka temperaturke ma OR na wejsciu do pompy.

Sobota zaliczona i mozna rozpoczac dlugi weekend :pub:


Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » ndz kwie 30, 2006 09:38

no no bardzo ladnie, gratulacje zobaczymy jak sie bedzie sprawowac wszystko :bigok:



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » ndz kwie 30, 2006 10:38

gregoreq: pieknie, gratuluje :bigok:

Rozumiem, ze to pierwsza wersja a w nastepnych beda elektrozawory, zbiornik na ON i reszta :?:
Jakie koszta dotychczas :?:



Awatar użytkownika
gregoreq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gregoreq » ndz kwie 30, 2006 12:58

Koszta jak narazie zerowe, bo wszytsko co potrzebne znalazlem w garazu ( czasami dobrze miec rupieciarnie :grin: ). Ale jak sie zorientuje ile takie cos by kosztowalo to napisze. Tak Goofi , narazie sam podgrzewacz do zimy mam nadzieje sukcesywnie bede zbiral materialy na instalacje 2 zbiornikowa. Zbiorniczek jakis 5 litrowy na OR juz bym mial. Kable , rurki , przelaczniki , przekaznik , i termostat tez juz mam. potrzeba tylko elektrozaworkow. Najtansze jakie widzialem to 49 zl / sztuke. Wiec mysle ze do Zimy dam rade. Ojciec przejechal sie i powiedzial mi ze silnik teraz jakos bardziej eleastyczny mu sie wydaje. Jak zrobie jakas wieksza trase to ocenie to sam.

Koszty wstepnie przeliczylem i wyszlo mi ze ok 60zl - 80zl ( nie znam dokladnych cen ).
Ostatnio zmieniony ndz kwie 30, 2006 13:10 przez gregoreq, łącznie zmieniany 1 raz.


Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » ndz kwie 30, 2006 13:03

A jak z przegladami przy takich samorobkach, diagnosta nie przyczepi sie do tego :?:
ON mozna trzymac w plastikowym zbiorniku, np. takim, jak plyn do spryskiwaczy :?:



Awatar użytkownika
gregoreq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gregoreq » ndz kwie 30, 2006 13:17

No wlasnie mysle o takim zbirniczku na plyn do szyb. nie potrzebuje wiekszej ilosci OR ( wytarczy mi na zrobienie na jadenm zbiorniku do 100 km ), ponadto mniejszy zbiornik to szybsze podgrzanie paliwa.
A diagnosta niby do czego ma sie doczepic, skoro podpisuja przglady na samochody z np. oklejanymi wszystkimi szybami, koncowkami pseudo basowymi, i debilami za kolkiem ;) A tak powaznie to ja nie pamietam czy ktorys zagladal pod maske wogole. Pozatym nie jest to modyfikacja , ktora powznanie ingeruje w strukture samochodu.


Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » ndz kwie 30, 2006 13:25

gregoreq: mi zagladal pod maske by sprawdzic numery silnika, ale od niedawna chyba juz tego nie sprawdzaja.
Myslalem, ze chcesz oryginalny bak dac na OR a dodatkowy maly na ON ;) juz widze to tankowanie ON na stacji do zbiorniczka pod maska :P



Awatar użytkownika
gregoreq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gregoreq » ndz kwie 30, 2006 13:35

Koncepcje mam wlasnie taka : ON z tylu OR pod maske. Przekonala mnie jedna sprawa a mianowicie podgrzewanie zbiornika i ogrzewanie przewodow paliwowych. Prowadzenie rur z woda do bagaznika i spowrotem to jakies 6 metrow wraz z nagrzewnica do tego jeszcze raz tyle przewodow paliwowych. Moze jak bym robil wieksze trasy to zdecydowal bym sie na cos wiekszego w bagazniku. Zbiorniczek pod maska jak bedzie to znacznie szybciej zima bedzie mozna przelaczyc na OR.

Bede probowal ojca namowic zeby swojego pasacika 1.9TD tez na OR przerobic ( i jak juz to w nim duzy bak na OR z tylu, w sumie pod maksa nie ma gdzie upchnac). Ale cos na forach niezbyt entuzjajstycznie wyrazaja sie o OR i turbince razem, chociaz dla mnie nie ma to zadnego powiazania. OR jedyny kontakt jaki ma z turina to tylko w kolektorze wylotowa , a i tam z niego to juz tylko dymek jest. Przestudiuje temat i dopiero potem bede mogl sie wypowiadac cos na niego.


Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » ndz kwie 30, 2006 13:46

Jakos nie za bardzo podchodze do pomyslu grzania zbiornika. Uwazam, ze lepiej gesto owinac jakis metalowy przedow paliwowy wokol przewodu chlodzenia silnika na odcinku jakis 10-15 cm. Grzanie calosci jakos mi sie nie widzi, trzeba dluzej czekac.

No wlasnie ... silniki TD TDi roznia sie glownie tym, ze maja turbinke, ktora jest zasilana sila spalinek wychodzacych z kolektora wydechowego i nie jest ona wprost powiazana z paliwem, wiec nie rozumiem obaw ludzi z takimi silnikami.
Co innego wtryskiwacze, duzo roznia sie od tych w silnikach bez turbinki :?:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 214 gości