brak powietrza, paliwa i ładownia, był twardy pedał hamulca

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

brak powietrza, paliwa i ładownia, był twardy pedał hamulca

Post autor: seboljeiv » pt lip 23, 2010 21:16

pacjent: mk3 AFN+ (na 145/325Nm)
zaslepiony przewod egr, i wyciety KAT a poza tym seria.

objawy:
od kiedy zrobily sie te wysokie temperatury powyzej 30stopni, jak dawalem w deche to auto strasznie muliło do okolo 3tys obrotow i pozniej wyrywalo jak zwykle od 2tys (logi nizej) a poza tym cos strasznie smierdziało z komory silnika (przy gazowaniu) - jak by przepalony olej albo spaliny, ale myslalem wtedy ze to IC nie wyrabia przy takich temperaturach i dlatego nie jedzie...
jak sprawdzalem to pozniej wieczorami przy temp 15 stopni, bylo ok - jak powinno.
ale wczoraj gdy byl straszny ukrop znow to samo, tylko doszlo jeszcze ciężkie hamownanie, twardy hamulec i hamowanie jak by auto bylo wylaczone, zobaczylem dzis wężyki w okolicach vacum pompy i byly sparciale to wymienilem i do teraz problemow z hamowaniem nie zauwazylem, ale auto dalej straszny muł....

wiec zrobilem logi zeby zobaczyc co jest grane i wlasnie o to chodzi ze nic nie bangla...:( (robione przy temp. ok 20 stopni)
Obrazek



filtry wymienione,
wężyki w zasadzie wszystkie nowe
turbina czyszczona 1,5 roku temu ale uzywana bez psj(poza tym miecha temu chodzilo wszystko idelanie)
błędów brak

co sprawdzic? i czemu tak wali z komory przy gazowaniu jak by spaliny nie przechodzily przez rure tylko do komory, poza tym umylem na blysk komore karsherem a na drugi dzien wszystko w czarnej sadzy... nigdy tak nie bylo..:(
Ostatnio zmieniony pt lip 23, 2010 21:19 przez seboljeiv, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pt lip 23, 2010 21:28

seboljeiv pisze:poza tym umylem na blysk komore karsherem a na drugi dzien wszystko w czarnej sadzy... nigdy tak nie bylo..:(
To gdzieś wali ci spalinami - z kolektora wylotowego może. W logach widać, że do 3000 turbo "leży" , zapieczone kiery raczej odpadają, bo wysterowanie N75 jest skromne.
Ja bym szedł tropem tych spalin, szukaj nieszczelności to może być przyczyną słabej dynamiki gazów spalinowych i co się z tym wiąże mozolnego "wstawania" turbosprężarki, pozostaje latarka w rękę i szukać zakopconego miejsca, a jak się nie uda to odpalić silnik niech ktoś "gazuje" a ty wypatruj dymu.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pt lip 23, 2010 21:49

Ja sie zastanawiam czy sobie sam nie napytales biedy tym karcherem. Wiesz, turbo ma zeliwny korpus, jak jest rozgrzane to moze peknac. Ja bym sie przyjrzal czy przypadkiem nie masz nieszczelnosci na turbosprezarce. Byc moze za turbo sprezarka tez masz nieszczelnosci, ale nie powodowalyby takiego niedoladowania. Niestety miejsce ktore masz sprawdzic nie jest zbyt szczesliwe bo znajduje sie za silnikiem, ale da rade. Przyjrzyj sie po kolei kolektorowi wydechowemu i turbosprezarce.



seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

Post autor: seboljeiv » pt lip 23, 2010 21:52

italiano_83, dzieki za pomysl, co dwie glowy to nie jedna a mi sie juz pomysly skonczyly...:)

czyli mowisz ze mam sprawdzic czy z okolic tego kolektora gdzieś cos nie ucieka?
http://allegro.pl/item1125875540_kolekt ... i_afn.html

slyszalem juz wczesniej jakis swist z tylu silnika jak stoi sie pod autem, ale nie potrafilem zidentyfikowac skad , a poza tym ten kolektor i troche na turbinie zażygane jest olejem... mozliwe ze tam jest jakis olej w tym kolektorze? (wogle nie mam pojecia jaka rolę on spelnie i co przez niego przechodzi:P)

[ Dodano: 23 Lip 2010 21:58 ]
micky, nie wiąże tego wogle z tym karcherem bo to wszystko bylo juz przed myciem, poza tym uwaznie i delikatnie mylem-splukiwalem na zimnym.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pt lip 23, 2010 22:11

seboljeiv pisze:czyli mowisz ze mam sprawdzic czy z okolic tego kolektora gdzieś cos nie ucieka?
Tak, obejrzyj kolektor turbosprężarkę, blok silnika. Jeśli nie uda się nic namierzyć, to wytrzyj wszystko w komorze silnika do czysta, a następnie przejedź się kawałek , 500m zatrzymaj się, obejrzyj komorę silnika, jak nic nie widać to dalej trochę jazdy z jakiegoś miejsca zacząć się "wyciek".


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

Post autor: seboljeiv » sob lip 24, 2010 16:21

sprawdzilem ten kolektor i...
w miejscach zaznaczonych na foto nie ma wogle nakretek, i w zasadzie trzyma sie to na jednej srubie z tego "trojkata"
Obrazek

nie widac jakos naocznie ze leci stamtad strasznie dym, spaliny, ale na rurce ktora idzie z tego miejsca do turbo jest pelno sadzy ( jak na koncowkach wydechu tydzien po myciu ),
czy efektem tego jest brak doladowania od dolu? czy te nakretki poprostu dokrecic gdzie ich nie ma i zobaczyc co sie dzieje czy jest tam uszczelka i lepiej ja wymienic?

przy gazowaniu idzie fala goracego smierdzacego powietrza (- gorzej smierdzacego niz z wydechu) przez turbine na przewod od filtra powietrza i filtr paliwa...
Ostatnio zmieniony sob lip 24, 2010 16:26 przez seboljeiv, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob lip 24, 2010 20:26

seboljeiv pisze:czy efektem tego jest brak doladowania od dolu?
Na pewno ta nieszczelność nie wpływa pozytywnie na dynamikę gazów spalinowych, a co za tym idzie na wydajną prace turbosprężarki.
Pamiętaj, że w czasie jazdy ciśnienie spalin wzrasta więc szczególnie z "dołu" może to utrudniać rozpędzanie się turbo, gdyż nieszczelność będzie utrudniała szybki wzrost ciśnienia spalin.
Jeśli tam nie ma nakrętek i czuć wydostające się spaliny, to na początek możesz spróbować dokręcić nakrętki w brakujących miejscach, a jeśli to nie pomoże, to rozebrać łączenie i dokładnie sprawdzić co tam się dzieje, jeśli tam jest uszczelnienie w postaci metalowej uszczelki to ją wymienić na nową bo stara pod wpływem temperatury spalin na pewno się zdeformowała.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

Post autor: seboljeiv » sob lip 24, 2010 22:56

no wlasnie od dluzszego czasu bylo slychac jakies syczenie z tej okolicy a na pierwszym biegu auto wogle nie jechalo az do 3tys ale na 2 i 3 bylo normalnie az do teraz- czyli nieszczelnosc sie zrobila jeszcze wieksza...

poza tym jak od samego dolu wciskam gaz w podloge to wlasnie wtedy musi uciekac duzo bo kompletnie nic nie laduje, a jak wciskam stopniowo gaz to jakos jeszcze tam jedzie...

jak sprawdzalem dzis jeszcze raz przykladajac tam reke to przy gazowaniu spaliny spierdzielały na calej dlugosci jednego z boków tego"trojkata" mocniej niz z kompresora...


zatem mam pytanie do osob ktore moze mialy podobny problem, albo poprostu wiedzą, czy jest tam jakas uszczelka?
w etce nic nie moge znalezc a w sklepach typu intercars ciezko znalezc jakas uszczelke odpowiadającą nazwą temu miejscu na kolektorze.

i ostatnie pytanie:)
czy w tym miejscu gdzie przewod ssacy idący od filtra powietrza łączy sie z turbiną ma nie być jednej sruby? (zaznaczone na zdjeciu):
Obrazek

a tak wyglada to miejsce gdzie uciekaja spaliny:
Obrazek
Ostatnio zmieniony sob lip 24, 2010 22:58 przez seboljeiv, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » sob lip 24, 2010 23:09

seboljeiv, śruba musi być, rura jest przykręcana dwoma a tobie jednej brakuje



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 256 gości