Gwiżdżąca turbina - co to oznacza?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Christopherek
Forum Killer
Forum Killer
Posty: 812
Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi a4 b6 cabrio
Silnik: Bfb
Kontakt:

Post autor: Christopherek » pt cze 22, 2007 21:32

cowboy pisze:
Christopherek pisze: zobaczę czy arl ze mną jeszcze będzie czy niestety będę musiał się z nim rozstać
spokojnie to tylko turbina :)

trzeba sprawdzić cały dolot, tam gdzie sączy sie olej jest prawdopodobnie nieszczelność

widocznie turbinka juz swoje dostała i lekko puszcza oleum...
tzn co już koniec mojej turbiny?w sumie zapierdziela jak ta lala ale syk słychać jak się przyspiesza i jak się wkręci wyżej na obroty i zmieniam bieg to słychać jak powietrze gdzieś syczy.zobaczę we wtorek no i to spalanie mi się nie podoba.jadę zaraz do starej miłosnej to go jeszcze sprawdzę.chyba że gdzieś dziura w dolocie się powiększyła i lewe powietrze łapie i dlatego spalanie ma większe choć wtedy by pewnie kopcił a w lusterku nic nie widać.na dodatek za tydzień odbieram mieszkanie i czeka mnie wykończenie a tu nasz "maciuś" zaczyna rogi pokazywać.trudno jak coś tfuftu się stanie to stawiam go w krzaki i niech stoi,kiedyś przyjdzie czas że go może ruszę.póki co ww wtroek zmieniam rozrząd kompletny i cały dolot będą mi czyścić i zobaczymy jaki będzie efekt.a w sumie mówiąc wyczyścić dolot to co mechanik mógł mieć na myśli tzn.jakie części tego dolotu się czyści?


Są-Vw Passat b6 variant 2.0 cbbb i Audi a4 b6 cabrio 1.8t bfb
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob cze 23, 2007 16:01

Christopherek pisze:w sumie mówiąc wyczyścić dolot to co mechanik mógł mieć na myśli tzn.jakie części tego dolotu się czyści?
pewnie chodziło mu o kolektor ssący i EGR...

nieszczelnośc powinna objawiać się baturym, chyba że Trubinka jeszcze zdąży napompowac, lub przepływka tnie dawke

po wymianie dobra diagnoza, dojśc z dolotem i latać :) najlpeij na kurację do Uysego :P :bigok:

ps. swoją drogą te doloty w ARL-ach lubia się rozszczelniać - spytaj sie Jabstona gdzie u niego puszczało



Awatar użytkownika
Christopherek
Forum Killer
Forum Killer
Posty: 812
Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi a4 b6 cabrio
Silnik: Bfb
Kontakt:

Post autor: Christopherek » pn cze 25, 2007 13:11

cowboy pisze:
Christopherek pisze:w sumie mówiąc wyczyścić dolot to co mechanik mógł mieć na myśli tzn.jakie części tego dolotu się czyści?
pewnie chodziło mu o kolektor ssący i EGR...

nieszczelnośc powinna objawiać się baturym, chyba że Trubinka jeszcze zdąży napompowac, lub przepływka tnie dawke

po wymianie dobra diagnoza, dojśc z dolotem i latać :) najlpeij na kurację do Uysego :P :bigok:

ps. swoją drogą te doloty w ARL-ach lubia się rozszczelniać - spytaj sie Jabstona gdzie u niego puszczało
no mam nadzieję że jutro nic jeszcze nie wyjdzie bo wolę wykończyć mieszkanie niż inwestować coś w auto.w sumie to przy złączce na dole dolotu widać jak się zbiera olej i czasem jakaś kropla potrafi skapnąć.ale w sumie to ciągnie jak ta lala.wczoraj moja żona kręciła go do czerwonego pola i szedł,nie było żadnego zająknięcia i strasznie nie kopci.tyle że turbinę słychać mocno jak gwiżdże.ale na postoju jak przegazuję to normalnie ją słychać bez żadnych niepotrzebnych syków wię może jednak ten dolot jest gdześ dziurawy.jutro się okaże co jest nie tak.po wymianie wrzucę go na vag-a i zobaczę może wtedy co jest że tak mi pokazuje to średnie spalanie.bo zawsze zmieniało się co jakiś czas o 0,1l a teraz czasem potrafi skoczyć o 0,3.


Są-Vw Passat b6 variant 2.0 cbbb i Audi a4 b6 cabrio 1.8t bfb
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn cze 25, 2007 13:55

Christopherek pisze:na postoju jak przegazuję to normalnie ją słychać bez żadnych niepotrzebnych syków
na postoju nie wytworzysz ciśnienia takiego jak podczas jazdy... przy przegazówie lekko skoczy ciśnienie 0.8 Bara i to na chwile...

nieszczelność jest podczas jazdy kiedy masz doładowanie 1,2-1,5 Bara przez kilka sekund



Awatar użytkownika
Christopherek
Forum Killer
Forum Killer
Posty: 812
Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi a4 b6 cabrio
Silnik: Bfb
Kontakt:

Post autor: Christopherek » pn cze 25, 2007 14:05

cowboy pisze:
Christopherek pisze:na postoju jak przegazuję to normalnie ją słychać bez żadnych niepotrzebnych syków
na postoju nie wytworzysz ciśnienia takiego jak podczas jazdy... przy przegazówie lekko skoczy ciśnienie 0.8 Bara i to na chwile...

nieszczelność jest podczas jazdy kiedy masz doładowanie 1,2-1,5 Bara przez kilka sekund
ale o to mi chodzi że może turbawka jest jeszcze w miarę spoko i że to podczas przyspieszania ona tak nie syczy tylko gdzieś ciśnienie wali w dolocie??
na vag-u przy zakpupie ciśnienie na turbinie wyszło 1,3bara więc chyba jezcze w miarę


Są-Vw Passat b6 variant 2.0 cbbb i Audi a4 b6 cabrio 1.8t bfb
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn cze 25, 2007 14:48

Christopherek pisze:na vag-u przy zakpupie ciśnienie na turbinie wyszło 1,3bara więc chyba jezcze w miarę
nie wiem jak było logowane ale ARL ma w serii 1,5 Bara

czyli pod obciązeniem na 4 biegu powinien mieć 1,5 bara od 2200 do 3500 rpm



Awatar użytkownika
Christopherek
Forum Killer
Forum Killer
Posty: 812
Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi a4 b6 cabrio
Silnik: Bfb
Kontakt:

Post autor: Christopherek » pn cze 25, 2007 15:03

w sumie to ważne że jeździ,wszystko okaże się jutro co i jak z nim.najwyżej auto przestanie istnieć...


Są-Vw Passat b6 variant 2.0 cbbb i Audi a4 b6 cabrio 1.8t bfb
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf

kafel1000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn lip 12, 2010 13:47
Lokalizacja: Kraków-Bydgoszcz

Post autor: kafel1000 » pn lip 12, 2010 14:23

u mnie w 2.0 gti 2007r też przy zmianie biegów słychać gwizd jak w need for spedzie:) i też wydaje mi się ze przez to mam spadek mocy ???? jeżdże tym autem od 4 miesięcy i wydaje mi sie ze nie gwizdał tak głośno.(turbina była wymieniana bo poprzednia umarła:)



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » pn lip 12, 2010 15:37

Ale odkop :helm:



rokoski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pt cze 20, 2008 17:10
Lokalizacja: S-ec

Post autor: rokoski » pt lip 23, 2010 10:35

Odkop ale temat na czasie ;)

Moja turbinka zaczęła szumieć. Na 100% tak nie szumiała wcześniej, jeżdżę tak już z kilka miesięcy więc nie ma tragedii ale w sumie można by to zdiagnozować bo po co ma coś uciekać.
Siedząc w samochodzie przy zamkniętych szybach po wciśnięciu gazu pojawia się szum. Można to sprowadzić do szumu jakbym nagle włączył nawiew z klimy. Słychać to dość wyraźnie. Intercooler się troszkę poci i kropla czasem spadnie ale tragedii nie ma. Natomiast jakiś czas temu Borka zaczęła bardziej kopcić. Potrafi puścić czarnego dymka przy 2000 na trójce przy łagodnym przyspieszaniu.
Przy wolnym dziadowaniu po mieście jak tak przejade z 10 km, potem wylatuję na trasę i wcisnę gaz to czaaaaarno jakby się ścigały dwa autosany.
Oleju nie ubywa lub ubywa niewiele. Ciśnienie jest prawidłowe bo mam zegar, na każdym biegu ponad 1,5 bara.
Ktoś pomoże? Gdzie szukać? Czy kopcenie i szum są powiązane czy to dwie różne rzeczy?



Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » pt lip 23, 2010 12:31

rokoski pisze:Odkop ale temat na czasie ;)

Moja turbinka zaczęła szumieć. Na 100% tak nie szumiała wcześniej, jeżdżę tak już z kilka miesięcy więc nie ma tragedii ale w sumie można by to zdiagnozować bo po co ma coś uciekać.
Siedząc w samochodzie przy zamkniętych szybach po wciśnięciu gazu pojawia się szum. Można to sprowadzić do szumu jakbym nagle włączył nawiew z klimy. Słychać to dość wyraźnie. Intercooler się troszkę poci i kropla czasem spadnie ale tragedii nie ma. Natomiast jakiś czas temu Borka zaczęła bardziej kopcić. Potrafi puścić czarnego dymka przy 2000 na trójce przy łagodnym przyspieszaniu.
Przy wolnym dziadowaniu po mieście jak tak przejade z 10 km, potem wylatuję na trasę i wcisnę gaz to czaaaaarno jakby się ścigały dwa autosany.
Oleju nie ubywa lub ubywa niewiele. Ciśnienie jest prawidłowe bo mam zegar, na każdym biegu ponad 1,5 bara.
Ktoś pomoże? Gdzie szukać? Czy kopcenie i szum są powiązane czy to dwie różne rzeczy?

:gora: Zanosi się na czyszczenie turbiny
:dol:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

rokoski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pt cze 20, 2008 17:10
Lokalizacja: S-ec

Post autor: rokoski » pt lip 23, 2010 14:53

Bronco, możesz powiedzieć czemu tak sądzisz? Turbina ładnie pompuje, nie przeładowuje, nie ma notlaufu i ją czyściłem gdzieś 1,5 roku temu. Dlaczego sądzisz że czyszczenie pomoże?



Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » pt lip 23, 2010 15:11

rokoski pisze:Bronco, możesz powiedzieć czemu tak sądzisz? Turbina ładnie pompuje, nie przeładowuje, nie ma notlaufu i ją czyściłem gdzieś 1,5 roku temu. Dlaczego sądzisz że czyszczenie pomoże?
:gora: Bo między wierszami wyczytałem, że stosujesz PSJ...
:bajer:


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Post autor: Łuki_79 » pt lip 23, 2010 15:50

rokoski, sprawdz czy nie masz nieszczelności turbina=>ic=>kolektor dolotowy,będzie to widać po nalocie oleju na rurach/wężach.P.S Auto nie straciło na mocy?Najlepiej jakbyś zapodał logi dynamiczne grup 003,008,011 :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 168 gości