Staruszek Golf wyrusza w długą trasę, co sprawdzić przed?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

raptorr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
Lokalizacja: bialystok

Staruszek Golf wyrusza w długą trasę, co sprawdzić przed?

Post autor: raptorr » wt kwie 25, 2006 20:14

Hey

Planuję niedługo jechać moim mk3 1.9TD 92r. do włoch. To jakieś 1600km będzie. Wiadomo trasa długa i bardzo nieprzyjemnie by było, żeby golf ni z tego ni z owego stanął gdzieś w tunelu w Alpach :(
Zastanawiam się co warto sprawdzić? Silnik oleju nie bierze...


2 sprawa > na tarczy hamulcowej przy zakładaniu nowych klocków zrobiły się 2 wgłębienia od szlifierki... Akurat na środku tarczy, długość ok. 1,5cm, głębokość jakieś 0.8 mm. Nie pytajcie mnie jak to zrobiłem, wszystko przez jedną pieprzoną śrubę ;/ Ciekawi mnie czy się szybciej klocki zetrą przez te 2 wgłębienia... bo chyba innego negatywnego wpływu to na nic mieć nie może ;/[/b]



greg

Post autor: greg » wt kwie 25, 2006 21:24

no na tę głębokość jak się tarcza zedrze to będzie już do wymiany.. bo zakładam że próg już jest , więc zdzierająć po 0,8mm na obie strony stracisz 1,6mm + obecny próg to grubość tarczy już bedzie graniczna.
Co sprawdzać - - ogumienie, zawieszenie, wycieki oleju (lub ich brak) ,sworznie, grubość klocków, stan płynu chłodniczego i spryskiwaczy, czy masz powietrze w zapasie, czy masz kamizelkę odblaskową (Austria - obowiązek), czy masz paliwo i kasę na trasę,



Awatar użytkownika
zbyszegk
GTI Edition
GTI Edition
Posty: 749
Rejestracja: pt gru 02, 2005 20:46
Lokalizacja: BT
Kontakt:

Post autor: zbyszegk » wt kwie 25, 2006 22:21

no i pare postojów w trasie przyda sie na pewno, lekki odpoczynek dla Golfika... :bigok:



greg

Post autor: greg » wt kwie 25, 2006 23:00

thomas24 pisze:no i pare postojów w trasie przyda sie na pewno, lekki odpoczynek dla Golfika
taką trasę to ja bez przystanku no diobra na 1 tankowanie...

[ Dodano: Wto Kwi 25, 2006 11:02 pm ]
wracając do postojów - jeżlei będziesz walil autostradą i dość duże obroty to go nie gaś od razu na parkingu - bo już kilku osobom nie udało się potem uruchomić (głowica)



raptorr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
Lokalizacja: bialystok

Post autor: raptorr » wt kwie 25, 2006 23:36

[ Dodano: Wto Kwi 25, 2006 11:02 pm ]
wracając do postojów - jeżlei będziesz walil autostradą i dość duże obroty to go nie gaś od razu na parkingu - bo już kilku osobom nie udało się potem uruchomić (głowica)[/quote]

Ciekawe to co mówisz, dzięki

Co to szybkości, to ciekawe jak jechac, żeby było w miare ekonomicznie, myślę, że 110 to max ile można cisnąć. Potem już dużo więcej pali.



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » śr kwie 26, 2006 09:33

jak nie wymianiales to wymien-przewody nadmiaru paliwa na wtryskiwaczach koszt zaden a mozesz miec problem w trasie



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr kwie 26, 2006 09:58

co do tarcz - nie powinno miec wplywu na zuzycie klockow, przeciez sa fabryczne tarcze nacinane i nie powoduje to zwiekszenie zuzycia klockow.

[ Dodano: 26 Kwi 2006 10:00 ]
Przed wyjazdem warto tez podpiac sie pod VAGa, czy nie ma jakis bledow, czy parametry w normie.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr kwie 26, 2006 11:11

raptorr pisze:

Ciekawe to co mówisz, dzięki

Co to szybkości, to ciekawe jak jechac, żeby było w miare ekonomicznie, myślę, że 110 to max ile można cisnąć. Potem już dużo więcej pali.


chłopie zasniesz za kolkiem jak tak bedziesz jechał!!
150kmh to i tak jest wolno
pozatym wez sobie litr oleju na dolewke klucze i dokrec kola :wink:

[ Dodano: Sro Kwi 26, 2006 11:14 am ]
dziechu pisze:


Przed wyjazdem warto tez podpiac sie pod VAGa, czy nie ma jakis bledow, czy parametry w normie.


czytasz ty TEMAT czy POST???
on ma 1.9TD gdzie tam podepniesz Vaga???

a zuzycie paliwa niebedzie tragiczniejsz jak bedziesz jechal wiecej niz 130kmh roznica jest niezbyt wielka a komfort jazdy calkiem inny



greg

Post autor: greg » śr kwie 26, 2006 12:00

Krzylu pisze:a zuzycie paliwa niebedzie tragiczniejsz jak bedziesz jechal wiecej niz 130kmh roznica jest niezbyt wielka a komfort jazdy calkiem inny
róznica pomiędzy 110 a 130 to będzie max. 0,3litra a srednia z trasy wrośnie duużo na takiej odległości. Myslę że aby bardzo nie giąć przepisów jedź w granicach 130-140km/h (bo to nie NUIemcy), różnicy spalania nie odczujesz bo inne jest średnie spalanie przy stałej prędkosci a np. po polskich drogach.



raptorr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
Lokalizacja: bialystok

Post autor: raptorr » śr kwie 26, 2006 13:12


chłopie zasniesz za kolkiem jak tak bedziesz jechał!!
150kmh to i tak jest wolno
pozatym wez sobie litr oleju na dolewke klucze i dokrec kola :wink:
Przy 150 to mi się buda rozwali po 30 min, albo jakiś drgawek dostanę hihi, zresztą to wyjdzie w praktyce



zwirzyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt paź 18, 2005 20:37
Lokalizacja: Kraków

jadę w trase.

Post autor: zwirzyk » czw kwie 27, 2006 20:45

Witam. Z doświadczenia wiem że im sie wolniej jedzie, tym się szybciej dojedzie.Pośpiech jest wskazany tylko przy łapaniu pcheł.Radzę jechać w granicach 100-130 km/h.Wiedz o tym że silniki diesla nie lubią monotonji obrotów.to znaczy że nie należy pokonywać długich odcinków drogi z jednakową prędkością i obrotami.Wiedz o tom że twoje auto nie młodzieniaszek i może się wszystko wydarzyć. Nawet w nowych autach urywają się końcówki drążków kierowniczychj!!
życzę dużo rozwagi i szerokiej drogi.
pozdrawiam.pamiętaj przy zjechaniu na parking silni powinien popracować na wolnych obrotach przez15 sek



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw kwie 27, 2006 22:43

greg pisze:wracając do postojów - jeżlei będziesz walil autostradą i dość duże obroty to go nie gaś od razu na parkingu - bo już kilku osobom nie udało się potem uruchomić (głowica)
No podobno nie powinno sie ciągnąć TD ostro i potem nagle dojechać do miejsca i zgasic tylko wczesniej juz troche spokojniej pojechać zeby sie wsio unormowalo:))



greg

Post autor: greg » czw kwie 27, 2006 23:03

zwirzyk pisze:Z doświadczenia wiem że im sie wolniej jedzie, tym się szybciej dojedzie.Pośpiech jest wskazany tylko przy łapaniu pcheł.Radzę jechać w granicach 100-130 km/h.Wiedz o tym że silniki diesla nie lubią monotonji obrotów.to znaczy że nie należy pokonywać długich odcinków drogi z jednakową prędkością i obrotami
to co poradzisz kierowcom TIRów którzy jeżdżą milion kilometrów prawie na stałej prędkości obrotowej. raptorr, miałem golfika 1,6 GTD i bez problemu robiłem trasę do Włoch ze stałą prze Niemcy 150km/h a przez Włochy 130km/ i staruszek na liczniku miał już 290tys. a ile cofnięte to nikt nie wie - więc proszę nie mówić że diesel nie lubi stałych obrotów. Dla diesla złem jest silne obciążenie jak jest zimny, nagłe gaszenie jak dostał po garach i jazda na maksymalnych obrotach a takich mu tutaj nie zalecamy. Co do gniecenia - z kumplem często kjeździliśmy golfem kombi TDI który nieźle dostawał po karku - przy sp[rzedaży miał zrobione już 520tys + tyle ile poprzedni własciciel cofnął... rozsypały się 2 skrzynie biegów ale silnik nie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 110 gości