Turbo-cieknie na odpływie oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

flashhh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt mar 05, 2010 16:44
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Turbo-cieknie na odpływie oleju

Post autor: flashhh » pn lip 19, 2010 22:56

Witam, mam do Was wielka prośbę o poradę bo ja z tym wyciekiem walczę juz 2 miesiace, mam cały cas mały wyciek z odpływu oleju z turbo.Nie jest to napewno rurka czy uszczelka bo sa nowe. Czy jest mozliwe że olej puszcza oring na stronę kolektora wydechowego i znów na dole wycieka z korpusu na zewnątrz, bo tylko taka pozostaje mozliwość. Ponieważ tylko puchnie na tej ściance od wydechu.mechanik 2 razy ją wyjmował i nie znalazł nic .Czy tylko wymiana turbo mnie czeka czy coś można z tym zrobić ?
pozdr
dodam tylko że turbo chodzi idealnie
Ostatnio zmieniony pn lip 19, 2010 22:57 przez flashhh, łącznie zmieniany 1 raz.


flashhh

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt lip 20, 2010 06:46

flashhh, mógłbyś dać jakieś zdjęcie,bo różne są turbiny i różne odpływy-przykręcane na stożku,na uszczelce,na oringu,na oringu i uszczelce itd.
Nikt tu nie jest wróżką...nawet modelu silnika nie podałeś :bajer:
Ostatnio zmieniony wt lip 20, 2010 09:05 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

flashhh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt mar 05, 2010 16:44
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: flashhh » wt lip 20, 2010 10:42

masz rację , z fotką to jest problem bo jestem na urlopie teraz .Silnik to AJM 115KM , na pompowstryskach a turbina z kolektorem wydechowym. Jedyne co mogę napisać że cieknie po ścianie korpusu części gorącej wydechowej.
Ja chetnie zapłacę jak mi ktoś zrobi na G.Śląsku bo tak mnie wkurza.
pozdr


flashhh

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt lip 20, 2010 11:56

flashhh pisze:cieknie po ścianie korpusu części gorącej wydechowej.
W takim razie,to może być wyciek z rurki zasilającej,bo tam jest olej pod ciśnieniem.Możliwe,że ktoś wcześniej dokręcił za mocno i stożek nie wytrzymał lub rurka zasilająca jest trochę ugięta i jej stożek nie wchodzi równo w gniazdo.
Odkręć rurkę zasilającą i przyglądnij się,czy stożek równo wchodzi do gniazda.Jak będzie skoszony w stosunku do gniazda,to podprostuj i wtedy dokręć.
Po rozkręceniu przyglądnij się,czy coś nie jest uszkodzone.
Sam króciec wystający z turbiny jest na podkładce chyba miedzianej.Tam też może puszczać.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

pioter117
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 17:21
Lokalizacja: Ostrowiec św.

Post autor: pioter117 » wt lip 20, 2010 12:35

Witam.
Sprawdź odmę czy jest drożna jest to najczęstsza przyczyna wycieku oleju z turbiny.
Pozdrawiam



flashhh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt mar 05, 2010 16:44
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: flashhh » wt lip 20, 2010 12:47

Wykluczam połączenia dopływ oraz odpływ oleju bo rura odpływowa wraz z uszczelką (aluminium oblany gumą -tak wygląda orginalna uszczelka) jest nowa. U góry na dopływie jest sucho specjalnie umułem wszystko benzyną żeby widzieć . A rurę odpływową owinąłem kaowolem ( taki materiał żaroodporny ) aby widzieć czy niej nie cieknie , teraz dopiero widać jakby olej sączył się z połaczenia części gorącej a tam chyba nie ma uszczelki (ale tego nie wiem czy jest ).Mogę się mylić ale mi to wygląda jakby olej dostawał się do wydechu( a tutaj jest chyba jakiś oring tak doczytałem ) i po sciance wewnątrz części wydechowej ściekał na dół i znów wypływał na zewnątrz obudowy. Na początku w to sam nie mogłem uwierzyć bo przecież tam jest tak gorąco że chyba by go spaliło lub wyrzuciło przez wydech ale mechanik u którego byłem 2 razy z tym tak powiedział . Trochę mnie dziwi bo wyciągnął turbinę na zewnątrz i nic nie znalazł ( oj chyba muszę zmienić mechanika a wywawał się taki dobry )
Jak myslisz gdyby olej dostał się do części goracej to by go spaliło czy nie ?
pozdr


flashhh

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt lip 20, 2010 16:25

flashhh pisze:Jak myslisz gdyby olej dostał się do części goracej to by go spaliło czy nie ?
Kopciłby jak stary Ikarus... :grin:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

flashhh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt mar 05, 2010 16:44
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: flashhh » pt lip 23, 2010 10:24

Posłuchałem Waszym porad i rzeczywicie odma potrafi wiele wycieków powodować , już zamówiłem CATCH TANK . Ale mam pytanko czy da się wyczyścić odme bo z tego co doczytałem to w silniku AJM jest z deklem zaworów , czy da się ją wyczyscić czy trzeba dekiel kupić ?
pozdr


flashhh

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 247 gości