Turbina zwiększanie ciśnienia ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

endurance
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr lip 14, 2010 13:58
Lokalizacja: z domu

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: endurance » śr lip 14, 2010 14:28

Witam mam passata b3 92r 1.6 TD silnik z golfa 2 miał wcześniej 1.9 D w dowodzie(pewnie zarzniety) i chciałbym się dowiedzieć jak wogole się zwiększa ciśnienie na turbinie (na turbie nie ma żadnych pokręteł lub tym podobne) tyle tematów a nie ma o zwiększaniu ciśnienia na turbinie z obrazkami, mam pompę z grzybkiem i szlałfikiem do turba rozkręcałem grzybka jest ten pin stożkowy i ta stokrotka jak to nazywacie czyli to kołeczku z ząbkami nic nie było w nim robione a co najlepsze pasek do setki ma 13 z hakiem nie wiele gorzej niż passek 98r B5 1.9 TDI 81 kW (110 KM) (10.4) mierzone stoperem

Przy większych obrotach zaczyna kopcić B3 jak mu sie depnie do końca, a jak jedzie się jak emeryt czyli gaz równo z przyspieszeniem to nie dymi kręciłem dawka ale to nie wiele daje tylko jeszcze bardziej dymi jak zwiększam wiecie jaka może być przyczyna tego dymienia i jak się zwiększa ciśnienie na turbinie, mogę porobić zdjęcia silnika z góry dziękuje



Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: koVWal » śr lip 14, 2010 14:46

Jaką masz Turbinę? Jeżeli masz K14 bądź K24 to możesz ją podkręcić samemu bez montowania MBC, jeżeli masz T2 lub T3 to już musisz zainwestować w MBC. :bigok:
No jak podlałeś paliwem to wiadomo, że przykopci, podkręcisz Turbo trochę to kopcenie pewnie osłabnie trochę.


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » śr lip 14, 2010 16:27

T2 bez mbc też przecież można na cięgnie.



Awatar użytkownika
patryk18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 08:15
Lokalizacja: Okolice Wielunia
Kontakt:

Post autor: patryk18 » śr lip 14, 2010 16:51

endurance pisze:mam pompę z grzybkiem i szlałfikiem do turba rozkręcałem grzybka jest ten pin stożkowy i ta stokrotka jak to nazywacie czyli to kołeczku z ząbkami nic nie było w nim robione
jeżeli obróciłeś pin to zwiększyłeś dawkę


[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/30983,Magnum,fan,by,cycu.htm][img]http://img.userbars.pl/155/30983.jpg[/img][/url]
[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/32220,Volkswagen,owner,2,by,danielek.htm][img]http://img.userbars.pl/162/32220.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr lip 14, 2010 17:09

człek pisze:T2 bez mbc też przecież można na cięgnie.
Dokładnie.To T3 nie da się podkręcić bez MBC...
K-14 i K-24 podkręca się za pomocą śrubki imbusowej zakontrowanej nakrętką na klucz 10 w gruszce pod turbiną


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » śr lip 14, 2010 22:32

Michaś_1977 pisze:To T3 nie da się podkręcić bez MBC.
mozna zrobic samemu :grin:



rafal86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 20:09
Lokalizacja: brzeg

Post autor: rafal86 » pn lip 19, 2010 10:44

witam to moze ja sie podepne mam turbine t3 i wiekszylem ostatnio cisnienie do 1bar ale ma taki problem ze na 3 i nastepnych biegach ciagle mi spada cisnienie podczas jazdy laduje i sapada laduje ciagle skacze czym to jest spowodowane



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn lip 19, 2010 13:08

rafal86 pisze:na 3 i nastepnych biegach ciagle mi spada cisnienie podczas jazdy laduje i sapada laduje ciagle skacze czym to jest spowodowane
Prawdopodobnie masz zawór upustowy w kolektorze ssącym,który upuszcza.Trzeba go zaślepić.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

endurance
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr lip 14, 2010 13:58
Lokalizacja: z domu

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: endurance » śr sie 25, 2010 23:48

a jak mam wyczaić wogole jaka turbine mam gdzie to ma pisać żeby wam przekazać nazwe i co dalej kupic MBC ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: Michał_1977 » czw sie 26, 2010 07:00

endurance pisze:jak mam wyczaić wogole jaka turbine
Szukaj tabliczki znamionowej,a na niej któregoś z napisów-T2,T3,K-14,K-24


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

endurance
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr lip 14, 2010 13:58
Lokalizacja: z domu

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: endurance » czw sie 26, 2010 18:00

zrobiłem zdjecia turbiny nie ma luzu na wirniku pewnie to jest K-14 widzialem podobne na allegro ale jakoś nazwy nie znalazłem oto fotki

http://images41.fotosik.pl/327/0fe05d5de429cfbdmed.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://images47.fotosik.pl/331/f79dc65fff630407med.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://images39.fotosik.pl/327/84b8e144553d22e3med.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

teraz mi powiecie? jak zwiększyć ciśnienie na turbinie żeby wkońcu przestał dymić i troche lepiej zbierał



Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: jarekkoval » pt sie 27, 2010 11:58

endurance, trubina na fotkach to Garrett T3. Aby zwiekszyc w niej cisnienie nalezy zalozyc MBC(kupione lub samemu wykombinowac) ew zaslepic wezyk-wtedy bedzie hardkor i bedzie dmuchala max :D



Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » pt sie 27, 2010 23:24

jarekkoval pisze:ew zaslepic wezyk-wtedy bedzie hardkor i bedzie dmuchala max :D
bedzie ogień :satan: endurance, a tak powarznie to masz jedna znajlepszych turbinek do tych silników,jedyna wada to bez mbc nie podkrecisz cisnienia [ja mbc zrobiłem z rozdzielacza do gazu :satan: cena 2zł],druga sprawa to musisz zawór upustowy zaslepic na 3 zdieciu na kolektorze dolotowym po lewej stronie,taka jest tam srubka na górze wykrecasz, i wkrecasz nowa o długosci 2cm,bo inaczej to nici z mbc :chytry: pozdro



arwam

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: arwam » sob sie 28, 2010 07:03

koVWal Mk2, przy T2 też mozna się obyć bez MBC.
tylko że trzeba się pobawić żeby nie urwać cięgna od WG.


jarekkoval pisze:zaslepic wezyk-wtedy bedzie hardkor i bedzie dmuchala max :D
dmuchać i owszem będzie na MAX'a tylko auto przestanie jechać bo będzie przeładowane.
trzeba poszukać lepiej bo każdy rodzaj seryjnych turbin jest już rozkminiony jesli chodzi o zwiekszanie ciśnienia.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości