problem z turbo k14

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

problem z turbo k14

Post autor: jarekkoval » śr lip 14, 2010 18:02

Witam mam problem z moim turbo.
Nie moge wyregulowac cisnienia, aby pompowalo wiecej niz seria. Zawor chodzi bo sprawdzalem dzis kompresorem. Zauwazylem ze nie mam w gruszce tej srubki z nakretka kontra. Jak tam "pomacam" to czuje jakby cos blokowalo(nie moge wlozyc innej srubki tam ;/). Ponadto wystepuje dziwny objaw. Zaraz po odpaleniu i zaczeciu jazdy, tylko za pierwszym razem moge dojsc do 1,3bara potem zawor upuszcza i mam ciagle do 0,8. Zgasze silnik i znowu tylko za 1 razem dojde do wiekszego cisnienia i juz koniec pozniej upuszcza.
Chcialbym zwiekszyc cisnienie ale juz nie mam pomyslu jak to zrobic.
A i kolektor mam bez zaworu.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr lip 14, 2010 19:24

Ktoś przed tobą wkręcił regulację, aż wpadła do środka, cholera wie co zrobić.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14299
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr lip 14, 2010 21:53

t0mal pisze:wpadła do środka
Ona nie ma prawa wpaść do środka,bo jej długość na to nie pozwoli.
Wydaje mi się,że ktoś za mocno ją zakontrował i pękła lub była zardzewiała i przy próbie odkręcenia urwała się.
jarekkoval pisze:Chcialbym zwiekszyc cisnienie ale juz nie mam pomyslu jak to zrobic.
Ale ja mam :bigok:
Rozetnij tą rurkę idącą od WG do muszli,załóż na oba końce wężyki i wstaw MBC.Będzie działało :food:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » czw lip 15, 2010 09:37

t0mal, a moglo byc tak ze ktos wykrecal i wyleciala ta srubka ? ew. moglo byc tak ze sie urwala gdzies tak jak Michaś_1977 mowi
Ale ja mam :bigok:
Rozetnij tą rurkę idącą od WG do muszli,załóż na oba końce wężyki i wstaw MBC.Będzie działało :food:
Hmm a jesli nie bedzie polaczenia z muszli do WG to znaczy ze bedzie pompowalo max ?



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » czw lip 15, 2010 10:28

jarekkoval, W zależności od zastosowanego MBC:

-bleed: będzie pompowało tylko takie ciśnienie jakie nastawisz, ale wolniej narasta ciśneinie w kolektorze
-pressure: po przekroczeniu ustalonego ciśnienia cała para pójdzie w gwizdek


A więc reasumując: w przypadku odłączenia gruszki bleed generuje większe straty ciśnienia przy niskim doładowaniu a pressure przy wysokim

Lepiej więc zastosować MBC typu pressure wraz z podłączeniem do gruchy skoro puszcza ci ciśnienie przy 0,8 bara, takie podłączenie zmniejsza ci prawdopodobieństwo wcześniejszego zużycia się turbiny spowodowanego utrzymywaniem wirnika ciągle na wysokich obrotach.
Ostatnio zmieniony czw lip 15, 2010 12:23 przez BENITO, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw lip 15, 2010 12:48

jarekkoval pisze:Hmm a jesli nie bedzie polaczenia z muszli do WG to znaczy ze bedzie pompowalo max
Prawie max, bo będzie dziura do atmosfery, ale nie rób tak, bo to grozi widowiskową awarią turbosprężarki.
Turbo będzie kręciło się jak wściekłe bo ciśnienie będzie uciekać.
Ostatnio zmieniony czw lip 15, 2010 12:49 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » czw lip 15, 2010 13:53

t0mal, wlasnie tez tak mysle no nic mysle ze najrozsadniej bedzie wyjac turbo i je przejrzec ale jak juz wyjme to aplikuje garretta t3 bo po co drugi raz ta sama robote robic :)
Michaś_1977 pisze:Rozetnij tą rurkę idącą od WG do muszli,załóż na oba końce wężyki i wstaw MBC.Będzie działało :food:
jak sobie pomyslalem to na moje oko nie bedzie to dzialalo, gdyz tak czy siak WG bedzie mi upuszczal. Potrzebna jest regulacja wlasnie przez ta srube.
Dzisiaj tam zajrzalem i okazalo sie ze sruba jest ulamana i zostal kawalek w gruszce, takze trzeba bedzie to zrobic



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości