Problem z kontrolką grzania świec
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 18:31
- Lokalizacja: Polska
Problem z kontrolką grzania świec
Witam mam mały problem z kontrolką grzania świec. Raz pali się po włączeniu zapłonu a czasem trzeba kilkakrotnie przekręcić zapłon aby się zaświeciła. Co to może być czy to jakiś styk do przeczyszczenia i gdzie go szukać .??? Pozdrawiam.
Hmm przy takich temperaturach dziwne że się wogóle zapala ;P
w 1.9TDI AFN kontrolka zapala się dłużej dopiero poniżej 10 stopni celsjusza więc jeśli nie masz problemów z odpalaniem to raczej bym się nie przejmował, a przyjrzał się jak będzie chłodniej. Może któraś ze świec już kuleje...
Pozdrawiam
w 1.9TDI AFN kontrolka zapala się dłużej dopiero poniżej 10 stopni celsjusza więc jeśli nie masz problemów z odpalaniem to raczej bym się nie przejmował, a przyjrzał się jak będzie chłodniej. Może któraś ze świec już kuleje...
Pozdrawiam
3 Victorie, lewa, prawa jedna na górze, jeżdżę Volkswagen-em, to leży w mojej naturze =)
Golf 3 Red Devil By Me ;D
Golf 3 Red Devil By Me ;D
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 18:31
- Lokalizacja: Polska
brateq pisze:Hmm przy takich temperaturach dziwne że się wogóle zapala ;P
w 1.9TDI AFN kontrolka zapala się dłużej dopiero poniżej 10 stopni celsjusza więc jeśli nie masz problemów z odpalaniem to raczej bym się nie przejmował, a przyjrzał się jak będzie chłodniej. Może któraś ze świec już kuleje...
Pozdrawiam
Jak rano go odpalam to kontrolka chwilę jest gaśnie i odpalam bez problemu, ale jeśli gaszę rozgrzanego to już się nie zapala i chwilę muszę pokręcić żeby go znów odpalić. Czy świece mają wpływ na taki stan ?? Pozdrawiam
brateq,
Ty lepiej zerknij w profil Autora tematu.
nie ma TDI tylko TD a to dwa różne świety.
kontrolka nie powinna się zaświecić jeśli temp płynu przekracza 60stopni Celcjusza.
a poniżej tej temp ma się zaświecić
shark:), kolega piszeże po włączeniu zapłonu na ciepłym kontrolka się nie świeci i wtedy musi pokręcić chwilę.
najpierw spróbuj polać żeliwną część pompy na gorącym silniku zimną wodą i wtedy od razu do kabyny odpalać.
jak pomoże to masz pompę do wymiany a to dlatego że masz już padającą głowiczkę w pompie wtryskowej.
jeśli nie to następnie podjedź do pompiarza na sprawdzenie kąta wtrysku.
jeśli będzie prawidłowy to wtedy już do sprawdzenie kompresja w silniku.
sprawdź też jeszcze i może najpierw to bo jest najłatwiejsze do sprawdzenia. zdejmij wtyczkę od czujnika temp na króćcu wychodzącym z głowicy do chłodnicy i wtedy kontrolka świec powinna się palić dość długo po włączeniu zapłonu ale nie ma co wtedy na gorący czekać bo łatwo świece spalić.
proponuję wtedy po jakichś 3-4s spróbować odpalić.
jak odpali na dotyk to podjechać na sprawdzenie kąta wtrysku.
jak nie pomoże to wtedy sprawdzić ciśnienie sprężania.
i sprawdź jeszcze czy na gorącym lepiej odpala jak wyciągniesz dźwignię przyspieszacza ( zimnego rozruchu).
jak pomoże to na 90% będzie kąt wtrysku do poprawki.
Ty lepiej zerknij w profil Autora tematu.
nie ma TDI tylko TD a to dwa różne świety.
kontrolka nie powinna się zaświecić jeśli temp płynu przekracza 60stopni Celcjusza.
a poniżej tej temp ma się zaświecić
shark:), kolega piszeże po włączeniu zapłonu na ciepłym kontrolka się nie świeci i wtedy musi pokręcić chwilę.
najpierw spróbuj polać żeliwną część pompy na gorącym silniku zimną wodą i wtedy od razu do kabyny odpalać.
jak pomoże to masz pompę do wymiany a to dlatego że masz już padającą głowiczkę w pompie wtryskowej.
jeśli nie to następnie podjedź do pompiarza na sprawdzenie kąta wtrysku.
jeśli będzie prawidłowy to wtedy już do sprawdzenie kompresja w silniku.
sprawdź też jeszcze i może najpierw to bo jest najłatwiejsze do sprawdzenia. zdejmij wtyczkę od czujnika temp na króćcu wychodzącym z głowicy do chłodnicy i wtedy kontrolka świec powinna się palić dość długo po włączeniu zapłonu ale nie ma co wtedy na gorący czekać bo łatwo świece spalić.
proponuję wtedy po jakichś 3-4s spróbować odpalić.
jak odpali na dotyk to podjechać na sprawdzenie kąta wtrysku.
jak nie pomoże to wtedy sprawdzić ciśnienie sprężania.
i sprawdź jeszcze czy na gorącym lepiej odpala jak wyciągniesz dźwignię przyspieszacza ( zimnego rozruchu).
jak pomoże to na 90% będzie kąt wtrysku do poprawki.
arwam
Nie ma to jak kto się zna
Człowiek cały czas się uczy
Nie ma to jak kto się zna
Człowiek cały czas się uczy
3 Victorie, lewa, prawa jedna na górze, jeżdżę Volkswagen-em, to leży w mojej naturze =)
Golf 3 Red Devil By Me ;D
Golf 3 Red Devil By Me ;D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 155 gości