Pytanie odnośnie przewodu podciśńienia?!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

aurii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob lip 03, 2010 21:38
Lokalizacja: działdow

Pytanie odnośnie przewodu podciśńienia?!

Post autor: aurii » ndz lip 11, 2010 17:21

witam

Panowie w swoim tdi (silnik 90 km chyba z1) ktory niedawno kupiłem zaobserwowałem że przy turbinie wystaje końcówka od podciśnienia do której nic nie jest podłączone....

I teraz moje pytanie wie ktoś gdzie powinna być podłączona ta końcówka lub ma ktoś z was jakiś manual w którym jest schemat przewodów podciśnienia ???



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 887
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » ndz lip 11, 2010 18:54

Obrazek

to jest opis podciśnienia do 1Z


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz lip 11, 2010 20:01

Koledzy dają takie ładne schematy ale chyba nikt tego sam nie podłączał bo widać ewidentnie że w etce jest błąd powinno być tak jak poprawiłem .I elektrozawór n75 w silniku 1 z sterowany jest ciśnieniem a nie podciśnieniem ,podcisnienie to w turbinach o zmiennej geometri
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony ndz lip 11, 2010 20:01 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn lip 12, 2010 08:54

munior, masz rację co do błędu w ETCE (dwa wężyki są zamienione miejscami), wężyki ciśnieniowe powinny być podłączone wg. poniższego schematu :
Obrazek


Obrazek

aurii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob lip 03, 2010 21:38
Lokalizacja: działdow

Post autor: aurii » pn lip 12, 2010 13:26

właśńie najprawdopodobniej węzyka odchodzącego od turbiny nie mam...

Ps co to jest n75???



Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: Naparstek » pn lip 12, 2010 18:13

aurii pisze:Ps co to jest n75???
Jest to zawór elektromagnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania.



aurii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob lip 03, 2010 21:38
Lokalizacja: działdow

Post autor: aurii » pn lip 12, 2010 20:32

to ja mam straszny meksyk w tych wężykach!!!!

Mam podłączone tak:

Obrazek

egr -- fota poniżej-- (chodzi mi o ten zawór co ma dopalać spaliny;) ) to ten element którego się błyszczy końcówka bo nie ma tam żadnego wężyka...:

Obrazek

i teraz wydaje mi się że ten cały zawór który jest na fotce powyżej powinien być podłączony do elektrozaworu który jest przedstawiony na zdjęciu niżej:

Obrazek

przy tym dziwnym elektrozaworku mam jedną wolną końcówkę do której nie jest nic podłączone...?!

Na zdjęciu u dołu jest wężyk o którym pisze ze wchodzi do kabiny i on jest podłączony do wejścia w rurce idącej od filtra powietrza do turbiny.

Obrazek

I teraz panowie o co tu chodzi?!?!?!?

Macie jakieś całościowe schematy podłączenia z opisem tych wężyków?????
Ostatnio zmieniony wt lip 13, 2010 07:04 przez aurii, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pn lip 12, 2010 20:36

Ale masz sajgon :D

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80b ... ddbef.html

przewod idacy od komputera powinien isc do kolektora ssacego (na jego gorze jest cycek do przylaczenia).
przewod idacy od rury ssacej (przed turbina) powinien isc do n75
przewod niebieski powinien isc do puszki waste gatu w turbinie
przewod czerwony do turbiny
przewod idacy od puszki z filtrem powietrza idzie do n18 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cda ... 30bb1.html tego tam w tle
przewod idacy od pompy vacum do n18
przewod idacy do zaworu egr w kolektorze ssacym do n18


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

aurii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob lip 03, 2010 21:38
Lokalizacja: działdow

Post autor: aurii » wt lip 13, 2010 07:03

pieknie hehe

a schemat jest do tego z opisem???

Po tym co kolega wyzej napisałe powinienem dojść ale jak by był opisik to bedzie git



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt lip 13, 2010 10:10

aurii, jak bede wstanie to porobie zdjecia pod maska.
Btw. czy to auto nie jest przypadkiem zamulone? Bo z takim podlaczeniem wezykow to powinno byc nagminnie w notlaufie.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt lip 13, 2010 10:25

aurii pisze:to ja mam straszny meksyk w tych wężykach!!!!
No :grin: niezły . Pewnie "fachowiec "podłączał :chytry: .Tak jak pisze bradley, auto raczej na pewno nie jeżdzi jak powinno ,ciągle przeładowane i awaryjny non stop
Ostatnio zmieniony wt lip 13, 2010 10:27 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

aurii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob lip 03, 2010 21:38
Lokalizacja: działdow

Post autor: aurii » wt lip 13, 2010 11:02

si panowie zamulone nieźle ... Jak je kupiłem to mi sie coś nie podobało bo na większych obrotach słabo ciągnął. Potem chwilke popatrzyłem pod maską i coś mi nie pasiło w tych przewodzikach wiec się zwróciłem do szanownego grona vw maniaków i dzięki wam już wiem że jest kiszka ;) Dzisiaj powalczę z tym motłochem ;)


A jak na liczniku wyświetla się coś takiego jak 10 02 ??? Jak odpalam auto to przez chwile pomiga i znika a na jego miejsce pokazuje kilometry.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt lip 13, 2010 11:02

Obrazek
Obrazek
Obrazek




1 - od pompy vacum do n18
2 - od n18 do zaworka EGR (akurat ten wezyk mozna odlaczyc od EGR i zaslepic go sruba, wkretem, kulka) Ale jak ma byc jak z fabryki to 2 od n18 do EGR
3 - jest to przewod idacy z filtra powietrza (jest tylko jeden) i on idzie z drugiej strony zaworka n18. Skoro podlaczone mamy 1 i 2 to 3 jest tylko formalnoscia


Teraz n75

4 - od n75 do turbiny (czerwony)
5 - od n75 do gruszki waste gatu w turbinie (niebieski)
6 - od n75 do rury ssacej (przed turbina) (czarny)

Komputer:

Nie ma go na zdjeciu ale jesli podlaczysz n75 i n18 to zostanie Ci jeden przewod. Od kolektora ssacego do wlasnie komputera (a tutaj na bank bedziesz musial rozbierac podszybie i dosztukowac sobie dluzszy przewod bo teraz ten co masz jest za krotki zeby przerzucic go od kolektora do komputera).
Alles.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

aurii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob lip 03, 2010 21:38
Lokalizacja: działdow

Post autor: aurii » wt lip 13, 2010 18:30

dzęki wielkie za fotostory bradley :pub:

Tylko teraz jak po zmieniałem przewody auto jedzie do 120 jak cie moge i potem jest jakaś masakra jak bym przyczepkę ciągnął....

Obroty kręcą się tak 4 tyś i potem masakra (dosłownie jak by sie kręcil tylko do 3800 - 4000 obr/min)

Co to może być????



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 187 gości