Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
	Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
								Maciej26							
- Nowicjusz
  
- Posty: 16
- Rejestracja: pn lip 12, 2010 13:45
- Lokalizacja: GPU
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Maciej26 » pn lip 12, 2010 13:52
			
			
			
			
			Witam. Mam problem z moim niedawno kupionym Golfem 4 . Problem zaczyna się gdy temperatura spada poniżej 20 stopni. Żeby go odpalić już od poniżej 20 stopni muszę grzać świece a zapala po 3-5 sekundach chociaż czasem zgaśnie lub jeżeli jeszcze raz zakręcę to wtedy pali na dotyk .  Silnik na biegu jałowym czasami nierówno pracuje , czasem zdarza się przy odpalaniu jakby odpalił na 1 lub 2 cylindry wtedy strasznie go telepie (mam wrażenie jakby silnik odpalił do tyłu ?) Jeżeli chodzi o świece żarowe to zapalają się zawsze i grzeją ok 20 sekund co nie powinno mieć miejsca. Czujnik od świec jest ok. ponieważ sprawdzałem go w innym aucie przekaźnik 109 też ok . Co może być z tym silnikiem i od czego zacząć przebieg 220000 dodam że wcześniej miałem golfa 3 z silnikiem 1,9TDI przy przebiegu 260000 silnik nadal pracował jak zegarek.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
								Fahoo							
- TDI Power
  
- Posty: 4038
- Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
- Lokalizacja: Białystok
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Fahoo » pn lip 12, 2010 14:04
			
			
			
			
			do wyczyszczenia N109
do spr. kąt wtrysku-lubi sie przestawic na kółku-złe fabryczne śruby ,które trzeba kuopic nowe w aso lub złozyc na farbe
no i jak z filtrem paliwa kiedy zmieniany?
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Maciej26							
- Nowicjusz
  
- Posty: 16
- Rejestracja: pn lip 12, 2010 13:45
- Lokalizacja: GPU
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Maciej26 » pn lip 12, 2010 14:15
			
			
			
			
			Filtra paliwa jeszcze nie zmieniałem. Mam go od 3 miesięcy . Co to jest ten N109 ? Myślę że zacznę od rozrządu .
			
													
					Ostatnio zmieniony czw lip 29, 2010 21:27 przez 
Maciej26, łącznie zmieniany 1 raz.
									
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								szu							
- Nowicjusz
  
- Posty: 40
- Rejestracja: pt wrz 18, 2009 23:25
- Lokalizacja: Wrocław
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: szu » pn lip 12, 2010 17:26
			
			
			
			
			Maciej26 pisze:Co to jest ten N109 ? Myślę że zacznę od rozrządu .

					Ostatnio zmieniony pn lip 12, 2010 17:28 przez 
szu, łącznie zmieniany 1 raz.
									
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 Longhorn
- Mały gagatek
  
- Posty: 92
- Rejestracja: pn lip 27, 2009 22:32
- Lokalizacja: Przemyśl
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Longhorn » pn lip 12, 2010 19:37
			
			
			
			
			Jeżeli świece grzeją przy tej temp. przez 20 sek. to musi być walnięty czujnik G62, który podaje błędną temp. i dlatego świece żarowe ci grzeją. Podłącz komputer i napewno będą jakieś błędy.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Maciej26							
- Nowicjusz
  
- Posty: 16
- Rejestracja: pn lip 12, 2010 13:45
- Lokalizacja: GPU
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Maciej26 » pt lip 23, 2010 10:35
			
			
			
			
			Wczoraj nabyłem sobie VAG-COM i okazało się że jest błąd czujnika G62 Przerwa w obwodzie lub zwarcie do plusa czy ktoś wie jak to można naprawić albo gdzie szukać przyczyny ? Po za tym chciałbym zanim zabiorę się za rozrząd sprawdzić kąt wtrysku ale w tym VAGU 4.9 PL nie wiem gdzie to znaleźć proszę o radę .
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Fahoo							
- TDI Power
  
- Posty: 4038
- Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
- Lokalizacja: Białystok
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Fahoo » pt lip 23, 2010 10:51
			
			
			
			
			Maciej26, a po co ci sprawdzac kąt wtrysku jak bedziesz zmieniał rozrząd???
kat wtrysku to jest operacja do wykonania po zmianie rozrządu
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								erikt65							
- Mały gagatek
  
- Posty: 148
- Rejestracja: sob gru 13, 2008 19:58
- Lokalizacja: Podlaskie
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: erikt65 » pt lip 23, 2010 11:04
			
			
			
			
			Wymień czujnik G62 na nowy. Polecam vaga 311.2  A kąt sprawdza się 
 VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Maciej26							
- Nowicjusz
  
- Posty: 16
- Rejestracja: pn lip 12, 2010 13:45
- Lokalizacja: GPU
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Maciej26 » pn lip 26, 2010 15:20
			
			
			
			
			Dzisiaj znalazłem przyczynę długiego czasu grzania świec co się okazało ktoś wstawił na przewodzie który jest podłączony do czujnika G62 przekaźnik który był gdzieś  włączany i wyłączany jakimś wyłącznikiem . Po wywaleniu tego przekaźnika świece zaczęły działać prawidłowo tylko że teraz auto trochę gorzej zapala i trzeba pokręcić dwa obroty więcej. Jeżeli chodzi o VAG to chciałbym umieć sprawdzić kąt wtrysku zanim się za to zabiorę za rozrząd. Nie mam dostępu do BASIC SETTINGS ponieważ chyba nie mam pełnej wersji tego programu. 
[ Dodano: 26 Lip 2010 15:23 ]
Dodam że przekaźnik był dobrze schowany znajdował się w korycie kablowym które jest pod filtrem powietrza.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 leon79
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 686
- Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
- Lokalizacja: Szydłowiec
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: leon79 » pn lip 26, 2010 15:28
			
			
			
			
			Przekażnik był po to zeby wymusic lepsze odpalanie -tansze rozwiazanie. Teraz pewnie beda mapy startowe do poprawy. Ktos chciał zaoszczedzic pare zł.
			
									
									
		
		
				User
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Neoarti							
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 894
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
- Lokalizacja: Toruń
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Neoarti » wt lip 27, 2010 07:00
			
			
			
			
			na początek spróbuj podnieść dawkę startową powinno pomóc w jakim stanie masz rozrusznik? bo ważne aby w tdi rozrusznik miał dobrego kopa inaczej są problemy z odpalaniem
			
									
									
		
		
				NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Maciej26							
- Nowicjusz
  
- Posty: 16
- Rejestracja: pn lip 12, 2010 13:45
- Lokalizacja: GPU
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Maciej26 » wt lip 27, 2010 10:27
			
			
			
			
			Rozrusznik jest ok robiłem zaraz jak go kupiłem. To moje początki z VAG więc na razie jestem w tym zielony , jak można to proszę o radę jak zwiększyć dawkę startową
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								erikt65							
- Mały gagatek
  
- Posty: 148
- Rejestracja: sob gru 13, 2008 19:58
- Lokalizacja: Podlaskie
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: erikt65 » wt lip 27, 2010 16:16
			
			
			
			
			Wchodzisz w select/engine/login/12233/adaptacja/kanał 05  i tam zwiększasz wartość. Max to 33268.
			
													
					Ostatnio zmieniony wt lip 27, 2010 16:20 przez 
erikt65, łącznie zmieniany 1 raz.
									
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Neoarti							
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 894
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
- Lokalizacja: Toruń
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Neoarti » wt lip 27, 2010 17:18
			
			
			
			
			tylko jak strasznie ciężko pali to zwiększenie dawki pomoże tylko nieznacznie 

NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości