Jaki olej?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Exted
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 14:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Exted » sob lip 10, 2010 11:38

Velthar pisze:Przejechałem już 8 tyś na mobil 5w50 a wcześniej miałem zalany 10w40 castrola.

Mobil dobrze trzyma temperaturę. Jechałem 300km A4 średnia prędkość 150 i temperatura w okolicach 110 stopni. Castrolem 120 stopni. Warunki były podobne. Oleju mi nie ubywa, więc jest dobrze :)

Pozdro.
Cos mi sie nie widzi ta twoja wypowiedz. J akie to ma znacznie dla temperatury oleju jaki jest olej wlany? Tzn czy to bedzie castrol, czy mobil czy jeszcze cos innego to temperatura przy takiej samej jezdzie bedzie taka sama, kwestia jest tylko, czy dany olej w tej temperaturze bedzie nadal trzymal swoje wlasciwosci smarne...
Przynajmniej tak mi sie wydaje.



Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » sob lip 10, 2010 13:19

Tylko takie są fakty :) a pomiar robiony na MFA :)

A pisząc posta nie maiłem zamiaru udowadniać wyższości jednego oleju nad drugim :)

Pozdro



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob lip 10, 2010 19:28

Kolega ma racje na jednym oleju może byc tem. oleju wyższa na drugim niższa


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

lipek1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn paź 20, 2008 20:50
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lipek1234 » sob lip 10, 2010 22:58

czy nie uważacie ze przy takich przebiegach żedu 200-300 tysięcy 5w40 będzie lepszy od 5w50?



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz lip 11, 2010 10:22

jacekPlacekkk pisze:teraz mam Mobil1 super diesel i mam ogromny dylemat czy spróbować full syntetyk
Mobil 1,to zawsze full syntetyk,zawsze.
Trzeba zwrócić uwagę,czy lejesz mobil 1,czy mobil 1000,bo to już ogromna różnica.

[ Dodano: 11 Lip 2010 10:38 ]
lipek1234, 5w50 będzie lepszy,choćby dlatego,że typowy fully syntetic.
Co do 5w40,to ważne też jaki to będzie 5w40,fully syntetic,czy hydro crac-HC.
Bo są w tej klasie lepkości takie i takie.

Popularny castrol magnatec 5w40,to żaden olej syntetyczny,to HC!
I daleko mu do takiego np. motula 5w40,choć klasę lepkości ma taką jak pełny syntetyk wymienionego już motula,czy też takiego valvoline syn power (ale to głównie zasługa niewielkiego pakietu dodatków syntetycznych),to już bazę niekoniecznie,a ta jest najważniejsza.
Moim zdaniem trzeba nawet przy 400kkm lać jak najlepszy olej.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
jacekPlacekkk
zbieram na tjuning
zbieram na tjuning
Posty: 435
Rejestracja: pn sie 25, 2008 19:45
Lokalizacja: Siedlce/okolice
Kontakt:

Post autor: jacekPlacekkk » ndz lip 11, 2010 11:43

czyli następna zmiana na syntetyka FUll mocnego :bajer: jak bedzie pochłaniał to wracam do pół syntetyku :grin:


:-)

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz lip 11, 2010 12:04

jacekPlacekkk pisze:czyli następna zmiana na syntetyka FUll mocnego jak bedzie pochłaniał to wracam do pół syntetyku
nie powinno, u mnie po przejsciu na 5w40 motula, bierze nieco mniej(jakieś 200-300 ml do wymiany) czyli tyle co nic, :bigok:

Ma ktoś porównanie pomiędzy motulem 5w40, a M1 5w50, a valvo 5w50, a dokładniej o zachowanie w wysokich temp? druga cyfra mówi że dwa ostatnie lepsze, a parametry?!


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Exted
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 14:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Exted » ndz lip 11, 2010 12:39

A tak btw, to jakiego tego Mobila lejecie do TDI?



Awatar użytkownika
jacekPlacekkk
zbieram na tjuning
zbieram na tjuning
Posty: 435
Rejestracja: pn sie 25, 2008 19:45
Lokalizacja: Siedlce/okolice
Kontakt:

Post autor: jacekPlacekkk » ndz lip 11, 2010 12:53

nigdy z beczki :green_fuck:

ja mobil 1 super turbo diesel 10w40 pół syntetyk, ale będzie przesiadka na koniec wakacji



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz lip 11, 2010 16:43

jacekPlacekkk pisze:jak bedzie pochłaniał to wracam do pół syntetyku :grin:
Pamiętaj,że nie wszystkie 10w40 to typowe semi sintetic.
Zdecydowana większość,to zwykłe mineralne,tylko trochę ulepszone.
Najlepszym typowym pół syntetycznym jest motul 6100.
jacekPlacekkk pisze:ja mobil 1 super turbo diesel 10w40 pół syntetyk
Jak mobil 1,to tylko pełny sytetyk,nie było i nie ma oliw mobil 1 pół syn tetycznych.
Mobile z serii MOBIL 1 to tylko i wyłącznie najlepsze z rodziny mobil pełne syntetyki.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
jacekPlacekkk
zbieram na tjuning
zbieram na tjuning
Posty: 435
Rejestracja: pn sie 25, 2008 19:45
Lokalizacja: Siedlce/okolice
Kontakt:

Post autor: jacekPlacekkk » pn lip 12, 2010 10:15

to tylko tak piszą na pudełku?


:-)

Awatar użytkownika
magneto2000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 07:36
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: magneto2000 » pn lip 12, 2010 10:54

Ja do swojego mk3 1.9tdi z przebiegiem 270kkm leję Motula SAE 8100 X-Cess 5W-40. Na dystansie 10.000km dolałem może z 1 litr, z czego połowa pewnie mi wyciekła :green_fuck:


PLANOWANE MODYFIKACJE?!: Seria Była, Seria Jest, Seria Będzie

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pn lip 12, 2010 11:22

jacekPlacekkk pisze:to tylko tak piszą na pudełku?
Większość producentów oliw,zdecydowana większość stosuje nazwy typu fully syntetic na opakowaniu oliwy,która nie jest pełnym syntetykiem.
Robią tak,bo nazwa fully syntetic nie jest niestety nazwą zastrzeżoną tylko dla pełnych syntetyków.
Tak naprawdę nikt poza producentami silników nie ma interesu w dochodzeniu zgodności tego,co na opakowaniu i tego co wewnątrz.
A koncerny samochodowe też nie mają czasu na zakładanie spraw sądowych danemu producentowi oleju,bo to raz,że kosztuje,po drugie trwa.
Zasada jest prosta,olej ma spełniać wymogi producenta i tak jest.
Taki niby 5w40 fully syntetic,czytając z opakowania,(pomimo,że to olej mineralny w zdecydowanej większości przypadków,choć są i wyjątki),opisany jako pełny syntetyk,tak naprawdę syntetykiem nie jest.
Jednak dzięki odpowiedniej ilości dodatków prawdziwego syntetyka jest na tyle dobry(choć nie idealny,bo daleeko mu do takich oliw z serii mobil1),że spełnia już niestety minimalne tylko wymogi,ale to już na nasze nieszczęście wystarczy,aby producenci silników dopuścili go do użytku.

Tak naprawdę w klasie lepkości 5w40 jest tylko kilka rasowych syntetyków,motul,valvoline syn power,liqui moly synthoil high tech,shell helix ultra i może ze dwa inne.
Castrol magnatec zdecydowanie nie.
Mobil niestety też nie ma w tej klasie lepkości pełnego syntetyka,ale ma za to pełną gamę syntetyków z serii mobil1,choć 5w40 w niej nie występuje.
Ostatnio zmieniony pn lip 12, 2010 11:27 przez sagon, łącznie zmieniany 3 razy.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
jacekPlacekkk
zbieram na tjuning
zbieram na tjuning
Posty: 435
Rejestracja: pn sie 25, 2008 19:45
Lokalizacja: Siedlce/okolice
Kontakt:

Post autor: jacekPlacekkk » pn lip 12, 2010 11:39

ale tak na chłopski rozum, to mam zawalić mu mobil? napisz "serie i model" najlepiej bo wiem tyle że mobil 1 - 5w40, w większe specyfikacje nie będę wnikał,



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 167 gości