[mk3 1Z]wymiana rozrzadu a ustawienie kata wtrysku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 709
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
- Lokalizacja: Łomianki / VaWa
- Kontakt:
mkris
przy zmianie peska rozrzadu przy okazji mozna ustawic kat wtrysku Vag'iem lub ..
.recznie....popuszczamy srube na kole i powoli po kawalku krecimy kolem i zakrecamy sprobe...do momentu az auto pali najlepiej jak moze (przegapienie tego momentu owocuje gorszym paleniem - wiec cofamy spowrotem)....
pzdr
przy zmianie peska rozrzadu przy okazji mozna ustawic kat wtrysku Vag'iem lub ..
.recznie....popuszczamy srube na kole i powoli po kawalku krecimy kolem i zakrecamy sprobe...do momentu az auto pali najlepiej jak moze (przegapienie tego momentu owocuje gorszym paleniem - wiec cofamy spowrotem)....
pzdr
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
Re: [mk3 1Z]wymiana rozrzadu a ustawienie kata wtrysku
Mógłbyś mi dać link do tematu, w którym otrzymałeś instrucje jak to zrobić lub napisać na priv?mkris pisze:Kupilem vag'a dowiedzialem sie troche o ustawianiu (owszem chlopaki z forum mi pomogli) i to nie ma nic trudnego
Powiem Ci tak.... powinno sie ustawic ale tak jak z tym kolem niektorzy tego nie robia (kolo czesciej niz kat!!!)Johny1984 pisze:przy zmianie peska rozrzadu przy okazji mozna ustawic kat wtrysku Vag'iem lub ..
.recznie....
Jakie kolo myslisz...? te od pompy? Jesli tak,to zostaw ja w swietym spokoju w TDI te kola sa na klinie,ale jakbys mial pompe ktora by nie byla na klinie a bys odkrecil te kolo i przestawil to ani woda swiecona by Ci juz nie pomogla .Johny1984 pisze:popuszczamy srube na kole i powoli po kawalku krecimy kolem i zakrecamy sprobe...
Odkrecasz trzy sruby z przodu (w tym kole sa wyciecia aby do nich dojsc) i jedna z tylu (ja u siebie nie moglem jedna odkrecic z przodu to ja odkrecilem z tylu) odkrecilem mam na mysli popuscic - nnie odkrecasz ich calkowicie! i jak juz masz popuszczona pompe odpalasz motor - vag'a i krecisz delikatnie tak pompa az bedzie miala najlepszy wtrysk (na wykresie to widac) w primitywny sposob mozesz to zrobic na tak zwany "sluch" (spotkalem takich ludzi co tak robili i bylo wszystko OK) Pamietaj aby paliwo bylo rozgrzane najlepiej do 90stopni (ale jak zas nie masz vag'a to nie bedziesz wiedzial,wiec musisz go troche zagrzac) no a pozniej ustaw sobie pompe na sluch.
Ale jesli wymienisz sobie pasek,a auto bedzie Ci palilo fajnie to zosaw ja.
Pozdrawiam.
[ Dodano: Pon Kwi 24, 2006 09:28 ]
HellMan,
W brew pozorom to .... "dziecinnie" proste
powyzej masz opisane jak popuszczamy pompe,nastepnie odpalasz program mi sie najlepiej to robilo na vag-com. Po odpaleniu wchodzisz w "Select" nastepnie w "01" nastepnie nastawy podstawowe czyli "04" dalej wybierasz grupe 000 i wyskocza Ci ramki od 1...10 Ciebie bedzie interesowac 2 i 9. 2 jest to poczatek wtrysku a 9 temperatura paliwa. Do TDI najlepszy kat jest 55. Dodam jeszcze ze jak bedziesz kozystal z vag'a-com 311 to jest tam taki "skrypt" do ustawienia katu w postaci wykresu i wtedy ustawiasz kat wedlug wykresu (w tym przypadku najlepszy kat jest srodkowa linia - koloru zielonego)
Mysle ze cos polapiesz z teo co napisalem,najlepsza jest praktyka wszystko tam wyjdzie,a jakby cos bylo nie jasne to pisz.
Witam ja równiez wymieniłem dzis u siebie rozrzad ale nie ustawiałem kata wtrysku i czy powinienem??
[ Dodano: 2006-04-24, 21:14 ]
Druga sprawa to ze walcze z mułem mojego auta na dole nie ma siły jechac do 2000obr. Po wymianie dzis rozrzadu u jednego mechanika udałem sie do drugiego (autoryzowana stacja VW) za ustawienie kata wtrysku krzyknoł 150 zyla a ze wczesniej wydałem na wymiane rozrzadu 180- wiedz nie miałem tyle aby mi to ustawił. Ale zapytałem go czemu jest taki mułowaty z dołu a on na to ze to przepływka tylko jedno mnie dziwi auto lata 190 km/h ale odłaczyłem przepływomierz i faktycznie pomogło auto zaczeło normalnie chodzic w dolnym zakresie obr. wiedz pytam Panowie co jest czy to przepływka bo koszt najtaniej znalezionej nowej to 550zł
[ Dodano: 2006-04-24, 21:14 ]
Druga sprawa to ze walcze z mułem mojego auta na dole nie ma siły jechac do 2000obr. Po wymianie dzis rozrzadu u jednego mechanika udałem sie do drugiego (autoryzowana stacja VW) za ustawienie kata wtrysku krzyknoł 150 zyla a ze wczesniej wydałem na wymiane rozrzadu 180- wiedz nie miałem tyle aby mi to ustawił. Ale zapytałem go czemu jest taki mułowaty z dołu a on na to ze to przepływka tylko jedno mnie dziwi auto lata 190 km/h ale odłaczyłem przepływomierz i faktycznie pomogło auto zaczeło normalnie chodzic w dolnym zakresie obr. wiedz pytam Panowie co jest czy to przepływka bo koszt najtaniej znalezionej nowej to 550zł
-------> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=470113&start=28 <-------
Powinno sie choc sprawdzic kat wtrysku,ale jak wszystko ustawiles tak jak nalerzy to powinno byc OK,ale same sprawdzenie powinno Cie kosztowac z 20zl.Ale jesli Ci pali bez klopotow czy ja wiem...posluchaj czy dobrzee chodzi i bedzie dobrzeflog pisze:Witam ja równiez wymieniłem dzis u siebie rozrzad ale nie ustawiałem kata wtrysku i czy powinienem??
- Marqs84
- Mały gagatek
- Posty: 91
- Rejestracja: śr gru 28, 2005 10:58
- Lokalizacja: MikołóVW [poVWiat]
- Kontakt:
Witam.
Gdzie w okolicach Gliwic - Zabrza znajde "dobrego" mechanika, ktory zmieni mi rozrzą no i sprawdzi odrazu ten kąt wtrysku ... no i niedrogo oczywiscie? Kogo polecacie?
Kupiłem auto w grudniu no i jeszcze nie zmienilem paska, a do miejscowych to boje sie dawać (wątpie w ich praktyke przy tdi albo sypią kosmiczną ceną 600zł )
Gdzie w okolicach Gliwic - Zabrza znajde "dobrego" mechanika, ktory zmieni mi rozrzą no i sprawdzi odrazu ten kąt wtrysku ... no i niedrogo oczywiscie? Kogo polecacie?
Kupiłem auto w grudniu no i jeszcze nie zmienilem paska, a do miejscowych to boje sie dawać (wątpie w ich praktyke przy tdi albo sypią kosmiczną ceną 600zł )
kazdy szanujacy sie mechanik przy zmianie rozrzadu sprawdzi Ci kat wtrysku,no ale do tego jest potrzebny vag, a niktorzy nie maja nawet klucza dynamometrycznego a co dopiero vag'a - taka jest prawda. A wymiana taka kosztuje od 150 do 200zl. za robote z takimi cenami ja sie spotkalem pytajac poszczegolnych ludzi.
no pewnie,ja u siebie zmienilem rozrzad ustawilem kat......a pasek sie ulozyl troche naciagnal napinacz zmienil swoje "polozenie" chodzi mi o cechy i kat sie przestawil naplem ponownie napinacz ustawilem kat i teraz jest dobrze,wiec poprzedni wlasciciel musial drugi raz ustawiac kat i Ty po zmianie paska miales przestawiony.THOMO pisze:czy mozliwe jest ze przy zmienia paska rozrządu przestawil sie kąt wtrysku?
Kat ma proporcje w ktorej Twoj kat wtrysku musi sie miescic a komputer zrobi sobie reszte a gdybys mial bardzo przestawiony to bedziesz mial problemy z odpaleniem auta,zuzycie paliwa nieznacznie ......THOMO pisze:jaki to ma wpływ na eksploatacje i zuzycie silnika ?
Jesli Ci pali normalnie i niezaowazyles znacznych zmian to czyli miesci sie w swojej proporcji.
własnie o to chodzi ze pali bardzo dobrze, zuzycie paliwa tez w normie wiec nie wiem czy go przestawic(a mam taka mozliwosc bo znajomy ma Vaga i ustawi mi go za friko)..tylko czy jest sens??? narazie jedyne z czym mam problem to spadek mocy przy 3000obr ale przestawienie kata chyba nie ma na to wpływu..?
melu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 51 gości