Problem z turbiną
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: wt lis 10, 2009 17:11
- Lokalizacja: LHR/KRK
- Kontakt:
Problem z turbiną
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem posiadaczem golfa mk4 110km "stary motor" październik 2001, który kupiłem około 7 msc temu. Po kupnie było wymienione wszystko co trzeba było zrobić. Auto nigdy do tej pory nie sprawiało problemu i teoretycznie dalej tak jest.
Większość mojej jazdy odbywa się w mieście ale średnio raz w miesiącu robię 1200 km w trasie. Jeżdżę dynamicznie ale dbam o turbinę bo nie jest to mój pierwszy TDI i wiem jak trzeba się z tym cackiem obchodzić. Ostatnio jednak przejechałem się innym wehikułem i przy ponownej jeździe swoim samochodem zauważyłem coś dziwnego...
Widziałem już podobne posty na forum ale nie w tym dokładnie tkwi mój problem. dletego uruchomiłem właśnie ten.
Przy ruszaniu np ze świateł, daje się zauważyć, że turbina pracuje w całym zakresie ale NIE jest to jakby "skuteczna" praca, przy następnych światłach ruszam ponownie i działa jak poprzednio ale w okolicy 1900 obr/min jest ułamek sekundy przytkania i nagle wyrywa na każdym biegu nie ważne już jakie są obroty. Zauważyłem też, że w momencie "odetkania" za samochodem pojawia się kłębek dymu, których na co dzień mój samochód nie wydaje nawet przy wyższych obrotach. Inna sprawa, że teraz kiedy silnik ma 90 st C to często się zamula, a jak temperatura jest powyżej 80 st ale jeszcze nie osiągnęła 90 to działa żwawiej. Dziś po wyjechaniu z krzyżówki wrzuciłem 3 przy małej prędkości i ciągnąłem go dość wysoko i dopiero w okolicach 3600 dało się wyczuć przyrost mocy a wcześniej było to jednostajne przyspieszanie.
W przyszłym tygodniu mam zamiar sobie kupić osprzęt do odczytywania vag na własny użytek i wtedy będę mógł zamieścić jakieś konkretne dane ale puki co zdaję się na Waszą pomoc. Jestem wdzięczny za każdą opinię.
Większość mojej jazdy odbywa się w mieście ale średnio raz w miesiącu robię 1200 km w trasie. Jeżdżę dynamicznie ale dbam o turbinę bo nie jest to mój pierwszy TDI i wiem jak trzeba się z tym cackiem obchodzić. Ostatnio jednak przejechałem się innym wehikułem i przy ponownej jeździe swoim samochodem zauważyłem coś dziwnego...
Widziałem już podobne posty na forum ale nie w tym dokładnie tkwi mój problem. dletego uruchomiłem właśnie ten.
Przy ruszaniu np ze świateł, daje się zauważyć, że turbina pracuje w całym zakresie ale NIE jest to jakby "skuteczna" praca, przy następnych światłach ruszam ponownie i działa jak poprzednio ale w okolicy 1900 obr/min jest ułamek sekundy przytkania i nagle wyrywa na każdym biegu nie ważne już jakie są obroty. Zauważyłem też, że w momencie "odetkania" za samochodem pojawia się kłębek dymu, których na co dzień mój samochód nie wydaje nawet przy wyższych obrotach. Inna sprawa, że teraz kiedy silnik ma 90 st C to często się zamula, a jak temperatura jest powyżej 80 st ale jeszcze nie osiągnęła 90 to działa żwawiej. Dziś po wyjechaniu z krzyżówki wrzuciłem 3 przy małej prędkości i ciągnąłem go dość wysoko i dopiero w okolicach 3600 dało się wyczuć przyrost mocy a wcześniej było to jednostajne przyspieszanie.
W przyszłym tygodniu mam zamiar sobie kupić osprzęt do odczytywania vag na własny użytek i wtedy będę mógł zamieścić jakieś konkretne dane ale puki co zdaję się na Waszą pomoc. Jestem wdzięczny za każdą opinię.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14299
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Bardzo prawdopodobne jest,że kierownice w turbinie zaczynają się zacinać od nadmiaru sadzy.
Katalizator też może być już nieźle zapchany i przydusza pracę silnika,ale bardziej skłaniałbym się ku kierownicom
Dziwna trochę sprawa z tą temperaturą....
[ Dodano: 04 Lip 2010 17:41 ]
Spróbuj poruszać sztangą między turbiną a gruszką,czy lekko pracuje.
Katalizator też może być już nieźle zapchany i przydusza pracę silnika,ale bardziej skłaniałbym się ku kierownicom

Dziwna trochę sprawa z tą temperaturą....
[ Dodano: 04 Lip 2010 17:41 ]
Spróbuj poruszać sztangą między turbiną a gruszką,czy lekko pracuje.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: wt lis 10, 2009 17:11
- Lokalizacja: LHR/KRK
- Kontakt:
- Michał_1977
- _
- Posty: 14299
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: wt lis 10, 2009 17:11
- Lokalizacja: LHR/KRK
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: wt lis 10, 2009 17:11
- Lokalizacja: LHR/KRK
- Kontakt:
Właśnie wróciłem z wyjazdu podczas którego kilkakrotnie na zagrzanym silniku przeciągnąłem go w okolice 4200 obr/min na 3 biegu i powoli jakby zaczyna się to uspokajać (wraca do normy) pod koniec ustąpiło dymienie i zrobił się żwawy. Być może był zamulony strasznie przez korki a teraz go trochę przedmuchało. Jak już pisałem do tej pory nie było żadnych problemów z silnikiem. Mimo wszystko po zakupie urządzenia przedstawię dane z odczytu i zamieszczę tutaj. Dzięki za zainteresowanie.
[ Dodano: 06 Lip 2010 02:07 ]
Po kolejnych kilometrach przejechanych na zasadzie "przepalić rurę" mogę powiedzieć, że problem przestał istnieć. Auto stało się znacznie dynamiczniejsze, ustało dymienie przy przyspieszaniu, działa tak jak powinno w całym zakresie pracy turbiny. Być może w czas się zorientowałem i wystarczyła dość prymitywna metoda. Mimo to wstępnie ustawiłem się z życzliwym człowiekiem na diagnozę i pomiary wszystko pokażą..
Jeszcze raz dzięki za pomoc i serdecznie pozdrawiam.
[ Dodano: 06 Lip 2010 02:07 ]
Po kolejnych kilometrach przejechanych na zasadzie "przepalić rurę" mogę powiedzieć, że problem przestał istnieć. Auto stało się znacznie dynamiczniejsze, ustało dymienie przy przyspieszaniu, działa tak jak powinno w całym zakresie pracy turbiny. Być może w czas się zorientowałem i wystarczyła dość prymitywna metoda. Mimo to wstępnie ustawiłem się z życzliwym człowiekiem na diagnozę i pomiary wszystko pokażą..
Jeszcze raz dzięki za pomoc i serdecznie pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości