zalany olejem silnik AJM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ostrysg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob sie 09, 2008 18:56
Lokalizacja: morag

zalany olejem silnik AJM

Post autor: ostrysg » pt maja 07, 2010 13:22

witam
kilka dni temu zmienialem olej i filtry.
zauwazylem ze mam silnik caly mokry w oleju. silnik jest doslownie zachalapany od samej gory az to misy olejowej.

zrobilem kilka zdjec:

Obrazek

blok silnika foto z dolu



Obrazek
Obrazek
olej z egr?

Obrazek

olej na glowicy silnika

Obrazek

Obrazek

Obrazek

olej w odpowietrzniku silnika

nie wydaje mi sie ze to uszcelka pod glowica bo olej jest rowniez na niej.

odpowietrznik silnika przy laczeniu z rura od filtru powietrza jest w oleju, w srodku rowniez jest sporo oleju.
napewno nie mam oleju po drugiej stronie egr, ostatnio odgrecalem to gumowa rure i bylo tam sucho.

czy to uszczelka pod pokrywa zaworow?
czy odpowietrznik juz nie daje rady?
czemu caly czaly silnik i wszystko w okul niego jest brudne?

ostrysg



Awatar użytkownika
marcinotdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pt sty 22, 2010 23:08
Lokalizacja: PZL-ZŁOTÓW
Kontakt:

Post autor: marcinotdi » pt maja 07, 2010 17:10

sprawdź dokładnie odmę (odpowietrznik) czy jest szczelna, nie ma żadnej dziury, prawdopodobnie jest gdzieś nieszczelna i olej napier...ala bokiem! miałem podobny przypadek wymiana odmy pomogła
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07b ... 09aca.html
na tej fotce to najlepiej widać
Ostatnio zmieniony pt maja 07, 2010 17:12 przez marcinotdi, łącznie zmieniany 1 raz.


BO KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM TDI ;)

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pt maja 07, 2010 21:36

a nie zalałes oleju ponad stan?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pt maja 07, 2010 22:31

Takie jedno ASO zrobiło mi kiedyś prezent w postaci dokładnie 2 stanów oleju przy przeglądzie gwarancyjnym. Mimo tego że do wykrycia owej przypadłości auto zrobiło ponad 500km silnika nie zdążyło tak zalać olejem.



ostrysg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob sie 09, 2008 18:56
Lokalizacja: morag

Post autor: ostrysg » pt maja 07, 2010 22:41

marcinotdi pisze:sprawdź dokładnie odmę (odpowietrznik) czy jest szczelna, nie ma żadnej dziury, prawdopodobnie jest gdzieś nieszczelna i olej napier...ala bokiem! miałem podobny przypadek wymiana odmy pomogła
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07b ... 09aca.html
na tej fotce to najlepiej widać
bokiem? chodzi ci o uszczelke?

ten wezyk z odmy mozna bardzo latwo zdjac, ale nic tam nigdy nie ruszalem i bylo ok.
oleju spuscilem przed wymiana okolo 4l, tyle tez wlalem,

w tym silniku odma jest razem z pokrywa ,trzeba wymienic cala pokrywe chyba.

to mozliwe ze odma tak zalala silnik, dziwne ze na polaczeniach egr z blokiem tez jest olej....

od czego zaczac?
zdjac pokrywe i wymienic uszczelke? moze to uszczelka...



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt maja 07, 2010 22:50

wyciek oleju jest gdzieś z góry silnika - albo z tego wężyka odmy albo spod pokrywy zaworów ale bardziej wychodzi to na odmę więc nie ma co panikować. Obmyj tył silnika benzyną ekstrakcyjną i często sprawdzaj skąd się pojawiają wycieki - jeśli z nieszczelnej odmy to nie ma się czym przejmować - potem opiszę co z tym zrobić aby było OK, jeśli z pokrywy zaworów to trzeba ją uszczelnić.


Obrazek

Awatar użytkownika
marcinotdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pt sty 22, 2010 23:08
Lokalizacja: PZL-ZŁOTÓW
Kontakt:

Post autor: marcinotdi » pt maja 07, 2010 23:39

zrób tak jak Ci chłopaki radzą wyczyść to miejsce i obserwuj skąd cieknie olej, bardziej obstawiam na odmę ale wyciek spod pokrywy też jest możliwy


BO KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM TDI ;)

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » sob maja 08, 2010 08:41

Zeby uproscić sprawe mycia,kup coś w aerozolu jakis środek/zmywacz do tarcz i sprzęgieł ok 13zł
Następnie sprawdż stan oleju i sprawdzaj miejsce wycieku
ale moim zdaniem sprawdz najpierw czy masz prawidłowy stan oleju pomiedzy max a min


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

bambi001
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 10:51
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: bambi001 » ndz lip 04, 2010 10:04

czy wymienial ktos z was ta odme juz w ajm?? jaki koszt jak cos?? ja mam tez mokro tam ale lekko i chyba mialem oleju ponad stan i moze to dlatego jak myslicie??



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » ndz lip 04, 2010 10:16

Tak jak wyżej kolega napisał, wymiana odmy w każdym silniku PD wiąże się z kupieniem nowego dekla zaworów. W silnikach VP odmę można dokupić jako osobny element. Za dekiel ASO słono liczy, więc Sztomel napisz jaki masz patent na to.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz lip 04, 2010 10:49

Ja mam taki patent :
Obrazek

zapewniam, że po wypięciu odmy z dolotu nie kapie wcale olej tym wężem do butelki bo wtedy turbina nie wytwarza już podciśnienia w odpowietrzeniu skrzyni korbowej.


Obrazek

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz lip 04, 2010 10:52

Toledziak, tu nie trzeba patentów
zalewasz silnik olejem na miarce miedzy max a min
jesli przewod łączący pokrywe zaworów z dolotem jest mokry nalezy podłaczyc do ujścia z pokrywy przewód olejo odporny i odprowadzic olej do pojemnika obok silnika a dziure w dolocie zatkać korkiem lu zastosowac profesionalny catch oil tank
i koniec tematu


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » ndz lip 04, 2010 11:01

Własnie ja jak leje olej to nigdy do maxa. Natomiast ciągle zastanawiam się nad OCT.



bambi001
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 10:51
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: bambi001 » ndz lip 04, 2010 12:16

a co to jest dokladnie ten catch oil tank masz tutajj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97437

i czy ten sposob z odmą wplynie jakos na prace silnika??? bo chyba lipa jak olej dostaje sie do weza co idzie od filtra itd
Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 12:22 przez bambi001, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 110 gości