Czy ktoś próbował odbarwiać OO sorbent-em??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kryspin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt lut 10, 2006 11:53
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Czy ktoś próbował odbarwiać OO sorbent-em??

Post autor: Kryspin » pn kwie 24, 2006 13:41

Jak w temacie czy ktoś próbował??
Jeśli tak to jakiego użył sorbentu??


[url=http://www.toyotaklub.org.pl]TKP[/url]

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn kwie 24, 2006 14:05

a tak poza tym wszyscy w domu zdrowi??? :helm:



lukopr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 20:10
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: lukopr » pn kwie 24, 2006 17:44

podobno acze wybielacz nad wybielacze :helm: odbarwia OO....:) tak słuszałem... nigdy nie probowałem odbarwiac OO


Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn kwie 24, 2006 17:59

nie znasz się... H2S04... - pięknie odbarwia... ale jest klopot bo się strasznie kwaśne paliwo robi...
Jest metoda i na to - 3 garście wapna na bak :bigok:



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn kwie 24, 2006 18:48

Widziałem ostatnio u mojego mechanika pompe wtryskową z Carismy - od nowości jeździła na orenżadzie - nie za długo zreszta, aż żałuje ze fotki nie pstryknąłem - wygladala jakby wrzucić garśc gwoździ do młynka do kawy :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn kwie 24, 2006 22:48




Awatar użytkownika
Kryspin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt lut 10, 2006 11:53
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Kryspin » wt kwie 25, 2006 08:03

Generalnie ja próbowałem sorbentem i faktycznie jak narazie uzyskałem kolor lekko czerwony jednakże do koloru słomkowego ON dużo mu brakuje.
Czytałem na pewnym forum, że właśnie sorbentem można odbarwić OO jednakże rodzajów sorbentów też jest kilka i myślę że w tym leży problem.


[url=http://www.toyotaklub.org.pl]TKP[/url]

THOMO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob maja 07, 2005 23:26
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: THOMO » wt kwie 25, 2006 15:28

a czemu ma to tak własciwie słuzyc?


melu

greg

Post autor: greg » wt kwie 25, 2006 21:28

uysy pisze:nie znasz się... H2S04... - pięknie odbarwia... ale jest klopot bo się strasznie kwaśne paliwo robi...
Jest metoda i na to - 3 garście wapna na bak
a metoda policji na sprawdzenie czy to nie jest OO odbarwiony to właśnie sprawdzenie kwasowości paliwa hehe :bigok:



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » wt kwie 25, 2006 22:55

Powiem tak sam zajmuje sie badaniem paliwa i karaniem za to ale nie o to tu chodzi niektorzy mysla ze jak odbarwia to bedzie ok i policja nie wykryje odbarwione paliwko wlewa sie do probnika i po reakcji chemicznej zawsze wychodzi ze to opał nawet domieszka w wys. po 5%Oo do ON wychodzi. Stacje odbarwiaja po to zeby je sprzedac a wy macie o tym nie wiedziec ze to dodbarwiony OO a nie po to zeby nie wyszło przy kontroli bo to zawsze wychodzi a ludzi tego nie wiedza wiec jak juz jezdzic to na czerwonym jak co i tak i tak bedzie mandacik przy kontroli wiec po co niszczyc silniczek.



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » wt kwie 25, 2006 23:01

Igor1 ma racje - odbarwianie nic nie daje , policja i tak stwierdzi czy to ropa czy manipulacja. Już łatwiej się jest ustrzać przed kontrolą mając w aucie CB-radio i pytać gdzie stoja (podwójna korzyść bo i radarów unikniemy) niz kombinować cos z tak porządnym paliwem jakim jest opał, pogarszając jego czystość i wartość. Bo o porządna rope to ciężko już nawet na markowych stacjach...



THOMO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob maja 07, 2005 23:26
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: THOMO » śr kwie 26, 2006 07:40

hej...Kryspin, nie wiesz gdzie mozna dostac w miare tanią ropkę ewentualnie OO???
mam na myśli okolice Płocka


melu

Awatar użytkownika
Kryspin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt lut 10, 2006 11:53
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Kryspin » śr kwie 26, 2006 08:14

Polecam ten artykuł:
http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopi ... sc&start=0
Do tej pory odbarwiano OO kwasem siarkowym jednakże to niszczyło strukturę i właściwości OO którey defacto jest tym samym co ON tyle że jest zabarwiony, obecnie grupy tym się zajmujące oczywiście niezgodnie z prawem użeywają w tym celu sorbentu. Efekt jest takowy, że z OO zostaje tylko wyłapany barwnik a OO nie traci właściwości opałowych i w zasadzie otrzymujemy ON.

Igor1, z tego co się orientuje to nawet po odbarwieniu sorbentem kontrola policyjna nic nie wykaże ale dla pewności trzeba by to sprawdzić :bigok:
Sorbent wiąże jednynie barwnik z OO i nic poaz tym.

THOMO niestety nie mam takowego źródełka ale jak znajdę to się odezwę do ciebie na priv. A jeśli ty coś znajdziesz daj znać.


[url=http://www.toyotaklub.org.pl]TKP[/url]

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » śr kwie 26, 2006 15:18

Myślę podobnie jak Kryspin, że po odbarwieniu - czytać absorbcji barwnika (wykluczając kwas) nie można odróżnić OO od ON.

Igor 1 a jakie kary stosujesz za stosowanie OO?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 214 gości