Dizwne koło pasowe od wałka rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Dizwne koło pasowe od wałka rozrządu

Post autor: el Kopyto » pn kwie 24, 2006 08:42

Czy spotkaliście się z czymś takim, że koło pasowe wałka rozrządu owszem jest na stożku, ale nie ma wcięcia na klin, gdzie na wałku jest to wcięcie? Jak osadzić koło pasowe na wałku rozrządu? (na którym jest znak do zgrania go z wałem głównym i pompą wtryskową)


pozdrowienia el Kopyto

mkris
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pn lis 28, 2005 10:57
Lokalizacja: Ense

Post autor: mkris » pn kwie 24, 2006 09:46

To chyba nie kolo pasowe ;)
No jase ze jest na stozku.
A jak to poustawiac.....
Przykrec sobie te kolo na walek,dopiepsz jak sie powinno i walek ustaw na "blache" z tylu walka jest wciecie gdzie musi byc blacha i walek juz ustawiony,
wal... na kole zamachowym masz ceche na ktorej musi byc ustawiony i wal rowniez ustawiony (pierwszy tlok musi byc u gory w punkcie martwym - jak ja nie bylem pewny czy to ta cecha na kole zamachowym to odkrecilem swiece wsadzilem tak rolke sztywna i krecilem walem az pierwszy tlok byl w punkcie martwym) ale zgadza sie to z tym co jest na kole zamachowym,
A pompa.... na kole z pompy sa otwory jeden jest taki maly i tam musi przyjsc bolec ktory wchodzi do pompy i bloku czy jakiegos tam mocowania i w ten sposob jest ona ustawiona i zablokowana.
zakladasz pasek sciagasz blokady krecisz motorem (kluczem!) dwa razy sprawdzasz cechy i palisz auto :)



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pn kwie 24, 2006 10:04

Właśnie nie wiedziałem jak nazwać to koło (zębate mogłoby wprowadzić za duże zamieszanie). Ustawić pompe to też nie problem, ale wałek i wał.hmmm
Ale takie ustawienie to jest błąd wałka w stosunku do koła o ok 0,5 zęba. Takie troche dziwne rozwiązanie. A wiesz (albo ktokolwiek) dlaczego tak zrobili?
Ustawienie wału to też nie problem, a czy ta blacha którą się wsuwa w wałek to się ją na czymś opiera czy ona sama z siebie blokuje wałek?


pozdrowienia el Kopyto

mkris
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pn lis 28, 2005 10:57
Lokalizacja: Ense

Post autor: mkris » pn kwie 24, 2006 10:10

el Kopyto pisze:A wiesz (albo ktokolwiek) dlaczego tak zrobili?
Bo niby przy napinaniu paska (napinaczem) powinno sie ta srube popuscic i te kolo sie przekreci i ustawi prawidlowo i dopiero dowalasz ja i te 0,5 zeba sie cofnie i bedzie dobrze.
el Kopyto pisze: a czy ta blacha którą się wsuwa w wałek to się ją na czymś opiera czy ona sama z siebie blokuje wałek?
tak opiera sie na glowicy ten szlic z tylu walka jest mimosrodowy raz jest schowany a raz u gory to wtedy wkladasz blache (jak jest u gory)i ona jest oparta na glowicy i w ten sposob jest zablokowany.....i wracajac do tego kola napinasz pasek i kolo Ci sie ustawia a walek stoi w miejscu bo jest zablokowany



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pn kwie 24, 2006 10:21

Dzięki na razie, jak już zanabęde głowice i będe ustawiał to na pewno skorzystam.


pozdrowienia el Kopyto

mwmw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 14:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mwmw » śr maja 03, 2006 00:13

Ja również skorzystam z tych cennych informacji.
Dodatkowo proszę o informację czy do planowania głowicy trzeba odkrecić wał , wtryskiwacze , swiece i czym mozna umyć głowicę do tej operacji (na końcu woda z węża ?)
Sprawa jest pilna.


mwmw

Awatar użytkownika
martini44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: sob paź 29, 2005 18:46
Lokalizacja: MysłoVWice

Post autor: martini44 » śr maja 03, 2006 09:11

wtryski,swiece,czujniki,króćce musisz zdemontować jesli chodzi o wałek to zalezy od osoby ktora bedzie planować i od uchwytu maszyny która bedzie robic obróbkę, jesli chodzi o srodek do oczyszczenie głowicy to poleca AAC 200 dostepny w marketach, jest to srodek chemiczny do usuwania zabrudzeń z olejów itp. po tej czynnosci nalezy głowice splukac woda i wydmuchać pozostałą czesc wody powietrzem sprężonym


...niewiem, nieznam się, nieumiem...wiekszość wychodzi z założenia że tak jest lepiej...iii mają racje !!!!

mwmw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 14:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mwmw » pt maja 05, 2006 13:30

U mnie na kole zamachowym są dwa znaki blisko siebie (nadlewy) - na obydwu znakach I tłok jest na górze nieznacznie niżej (1 mm ) od płaszczyzny bloku. Natomiast w położeniu pośrednim (nieoznaczonym) , między znakami , tłok wychodzi prawie ponad blok - które położenie uznać za ZZ i zastosować do ustawienia rozrządu.

Jest już inna wypowiedź na forum , że jest tylko jeden znak , ale u mnie są dwa i co zrobić.


mwmw

mkris
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pn lis 28, 2005 10:57
Lokalizacja: Ense

Post autor: mkris » pt maja 05, 2006 15:59

mwmw,
W takim razie nie kieruj sie znakiem na kole zamachowym tylko ustaw pierwszy tlok w punkcie martwym (bo tak musi byc) a pozniej zerknij na kolo zamachowe ktora to cecha ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 90 gości