Dizwne koło pasowe od wałka rozrządu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dizwne koło pasowe od wałka rozrządu
Czy spotkaliście się z czymś takim, że koło pasowe wałka rozrządu owszem jest na stożku, ale nie ma wcięcia na klin, gdzie na wałku jest to wcięcie? Jak osadzić koło pasowe na wałku rozrządu? (na którym jest znak do zgrania go z wałem głównym i pompą wtryskową)
pozdrowienia el Kopyto
To chyba nie kolo pasowe
No jase ze jest na stozku.
A jak to poustawiac.....
Przykrec sobie te kolo na walek,dopiepsz jak sie powinno i walek ustaw na "blache" z tylu walka jest wciecie gdzie musi byc blacha i walek juz ustawiony,
wal... na kole zamachowym masz ceche na ktorej musi byc ustawiony i wal rowniez ustawiony (pierwszy tlok musi byc u gory w punkcie martwym - jak ja nie bylem pewny czy to ta cecha na kole zamachowym to odkrecilem swiece wsadzilem tak rolke sztywna i krecilem walem az pierwszy tlok byl w punkcie martwym) ale zgadza sie to z tym co jest na kole zamachowym,
A pompa.... na kole z pompy sa otwory jeden jest taki maly i tam musi przyjsc bolec ktory wchodzi do pompy i bloku czy jakiegos tam mocowania i w ten sposob jest ona ustawiona i zablokowana.
zakladasz pasek sciagasz blokady krecisz motorem (kluczem!) dwa razy sprawdzasz cechy i palisz auto
No jase ze jest na stozku.
A jak to poustawiac.....
Przykrec sobie te kolo na walek,dopiepsz jak sie powinno i walek ustaw na "blache" z tylu walka jest wciecie gdzie musi byc blacha i walek juz ustawiony,
wal... na kole zamachowym masz ceche na ktorej musi byc ustawiony i wal rowniez ustawiony (pierwszy tlok musi byc u gory w punkcie martwym - jak ja nie bylem pewny czy to ta cecha na kole zamachowym to odkrecilem swiece wsadzilem tak rolke sztywna i krecilem walem az pierwszy tlok byl w punkcie martwym) ale zgadza sie to z tym co jest na kole zamachowym,
A pompa.... na kole z pompy sa otwory jeden jest taki maly i tam musi przyjsc bolec ktory wchodzi do pompy i bloku czy jakiegos tam mocowania i w ten sposob jest ona ustawiona i zablokowana.
zakladasz pasek sciagasz blokady krecisz motorem (kluczem!) dwa razy sprawdzasz cechy i palisz auto
Właśnie nie wiedziałem jak nazwać to koło (zębate mogłoby wprowadzić za duże zamieszanie). Ustawić pompe to też nie problem, ale wałek i wał.hmmm
Ale takie ustawienie to jest błąd wałka w stosunku do koła o ok 0,5 zęba. Takie troche dziwne rozwiązanie. A wiesz (albo ktokolwiek) dlaczego tak zrobili?
Ustawienie wału to też nie problem, a czy ta blacha którą się wsuwa w wałek to się ją na czymś opiera czy ona sama z siebie blokuje wałek?
Ale takie ustawienie to jest błąd wałka w stosunku do koła o ok 0,5 zęba. Takie troche dziwne rozwiązanie. A wiesz (albo ktokolwiek) dlaczego tak zrobili?
Ustawienie wału to też nie problem, a czy ta blacha którą się wsuwa w wałek to się ją na czymś opiera czy ona sama z siebie blokuje wałek?
pozdrowienia el Kopyto
Bo niby przy napinaniu paska (napinaczem) powinno sie ta srube popuscic i te kolo sie przekreci i ustawi prawidlowo i dopiero dowalasz ja i te 0,5 zeba sie cofnie i bedzie dobrze.el Kopyto pisze:A wiesz (albo ktokolwiek) dlaczego tak zrobili?
tak opiera sie na glowicy ten szlic z tylu walka jest mimosrodowy raz jest schowany a raz u gory to wtedy wkladasz blache (jak jest u gory)i ona jest oparta na glowicy i w ten sposob jest zablokowany.....i wracajac do tego kola napinasz pasek i kolo Ci sie ustawia a walek stoi w miejscu bo jest zablokowanyel Kopyto pisze: a czy ta blacha którą się wsuwa w wałek to się ją na czymś opiera czy ona sama z siebie blokuje wałek?
wtryski,swiece,czujniki,króćce musisz zdemontować jesli chodzi o wałek to zalezy od osoby ktora bedzie planować i od uchwytu maszyny która bedzie robic obróbkę, jesli chodzi o srodek do oczyszczenie głowicy to poleca AAC 200 dostepny w marketach, jest to srodek chemiczny do usuwania zabrudzeń z olejów itp. po tej czynnosci nalezy głowice splukac woda i wydmuchać pozostałą czesc wody powietrzem sprężonym
...niewiem, nieznam się, nieumiem...wiekszość wychodzi z założenia że tak jest lepiej...iii mają racje !!!!
U mnie na kole zamachowym są dwa znaki blisko siebie (nadlewy) - na obydwu znakach I tłok jest na górze nieznacznie niżej (1 mm ) od płaszczyzny bloku. Natomiast w położeniu pośrednim (nieoznaczonym) , między znakami , tłok wychodzi prawie ponad blok - które położenie uznać za ZZ i zastosować do ustawienia rozrządu.
Jest już inna wypowiedź na forum , że jest tylko jeden znak , ale u mnie są dwa i co zrobić.
Jest już inna wypowiedź na forum , że jest tylko jeden znak , ale u mnie są dwa i co zrobić.
mwmw
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 90 gości