Węże a różne objawy (m.in słynne telepanie ALH)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » pn cze 28, 2010 22:09

kornat pisze:Ja mam takie pytanko, czy jeżeli auto jest trochę słabsze to mogą być węże podciśnienia już sparciałe? Jak sprawdzić który kwalifikuje się do wymiany (bo są oplecione i mało co widać).
Co to znaczy trochę słabsze? Jeździłeś innym takim samym autem? Generalnie chyba raczej ciężko sprawdzić powód zamulenia auta tak bez VAGa - a tak to podłączy ktoś obeznany i robiący tdiki na codzień i Ci powie czy pompa paliwa zdycha, czy turbina czy co się dzieje.

A co do węzy - nie sprawdzisz. Ja miałem walnięty ten najdłużysz od zbirniczka podciśnienia i co chwilę mi auto łapało laga. Po wymianie jak ręką odjął - a przez chyba godzinę macałem tego węża w poszukiwaniu pęknięcia, zdjąłem oplot, macałem, uciskałem - musiało być jakieś mikro pęknięcie a auto wariowało.



kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: kornat » pn cze 28, 2010 22:33

Porównywałem z innym Golfem AHF i nie jest to straszna różnica ale nie wkręca się na obroty jak ten drugi. Co jeszcze zauważyłem to że turbina gwizda już od 1100 obr. Nie wiem czy wcześniej tak było ale dopiero teraz zwróciłem na to uwagę.
Ostatnio zmieniony pn cze 28, 2010 22:34 przez kornat, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » pn cze 28, 2010 23:11

kornat pisze:Porównywałem z innym Golfem AHF i nie jest to straszna różnica ale nie wkręca się na obroty jak ten drugi. Co jeszcze zauważyłem to że turbina gwizda już od 1100 obr. Nie wiem czy wcześniej tak było ale dopiero teraz zwróciłem na to uwagę.
Koledze w borze też w AHF turbina gwizda jak oszalała, ale auto jedzie normalnie i pod vagiem niby nic nie widać. Pamiętaj, że 90% tdi, nie zależnie od kraju pochodzenia, było mniej lub bardziej umiejętnie grzebana, stąd trudno porównywać dwa auta, jeśli nie ma się wykresu z hamowni, czy porządnego logowania.



kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: kornat » wt cze 29, 2010 11:06

A takie gwizdanie nie jest spowodowane jakąś nieszczelnością i również mniejszym kopytem? Wie ktoś gdzie można kupić przewody podciśnienia w miarę tanio?



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » wt cze 29, 2010 20:15

kornat pisze:A takie gwizdanie nie jest spowodowane jakąś nieszczelnością i również mniejszym kopytem?
To nie przewody - dolot, ic, wydech.

A wężę - nie szukaj nie wiadomo gdzie, bo to koszt 8-12 zł za metr, więc gra nie warta świeczki.



kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: kornat » wt cze 29, 2010 21:10

5x3 - 111cm
3,5x2 - 253,5 cm
Tyle jest ich potrzeba?



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » wt cze 29, 2010 21:17

kornat pisze:5x3 - 111cm
3,5x2 - 253,5 cm
Tyle jest ich potrzeba?
Nie pamiętam - jest cały temat tego gdzieś na forum.



Kiton
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 21:52
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kiton » pt lip 02, 2010 12:04

Witam.
Mam pytanie co to za element na zdjęciach, do czego służy. Jest to jakby trójnik na wężach między pompą podciśnienia a serwem. Odchodzi od niego również cienki wężyk do innych zaworków. Jest na nim napis MOTOR i dwie strzałki w dół. Pytam dlatego że syczy z niego powietrze, szczególnie jest to słyszalne po zgaszeniu silnika. Jest to zwykły trójnik na którym wystąpiła nieszczelność czy może jakiś zaworek bezpieczeństwa co by nie było zbyt dużego podciśnienia? Czy w układzie w ogóle jest jakiś element zabezpieczający układ przed nadmiernym podciśnieniem, czy może sama pompa na to nie pozwala? Dodam że to golf tdi rok 2000, silnik ATD 74kW i wydaje mi się że układ wężyków jest nieco inny niż na przedstawionych wyżej schematach.
Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
piotreq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob lis 13, 2004 15:59
Lokalizacja: Płock

Post autor: piotreq » pt lip 02, 2010 12:23

Element na zdjeciu to zaworek zwrotny.

Co to znaczy "nadmierne podcisnienie"?

Nizej niz proznia sie nie da :helm:

Ale ta pompa raczej nie da rady az tak nisko zejsc.



Kiton
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 21:52
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kiton » pt lip 02, 2010 12:36

Dzięki za szybką odpowiedz. Dodam że wszystko zaczęło się od notlaufu. Szukając przyczyny odkryłem że widoczny na zdjęciu gruby plastikowy wąż pomiędzy "zaworkiem zwrotnym" a serwem jest popękany wzdłuż przy końcach. Jak widać prowizorycznie go uszczelniłem. Notlauf był nadal więc korzystając z Waszej wiedzy zawartej na forum ręczne rozruszałem sztangę od turbiny zapryskałem środkiem podobnym do WD-40. Dla pewności skróciłem również jeden z wężyków przy N293, bo był sparciały. Problem notlaufa zniknął. Co teraz wydaje mi się ciekawe nie miałem żadnych innych problemów łącznie ze wspomaganiem hamowania. A jak myślę w układzie podciśnienia, podciśnienia nie było jakiś czas w ogóle i przez to zastała się sztanga od turbo. Z wyrazami uznania dla wiedzy forumowiczów proszę o sprostowanie czy źle myślę.
Wydaje mi się że podciśnienie wcale nie musi oznaczać próżni. Czy są jakieś granice od-do i jak podciśnienie jest w normie to czy mała nieszczelność w instalacji nie powoduje złych skutków w pracy urządzeń przy sprawnej-wydajnej pompie podciśnienia?
A co się dzieje z podciśnieniem po wyłączeniu silnika? Ma gdzieś zasysać powietrze - czy syczący zaworek zwrotny widoczny na zdjęciu jest sprawny?
Ostatnio zmieniony pt lip 02, 2010 13:10 przez Kiton, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
piotreq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob lis 13, 2004 15:59
Lokalizacja: Płock

Post autor: piotreq » pt lip 02, 2010 13:17

Kiton pisze:Wydaje mi się że podciśnienie wcale nie musi oznaczać próżni.
Pewnie, że nie musi - napisałem wcześniej, że ta pompa raczej tego nie zrobi.
Kiton pisze:Czy są jakieś granice od-do i jak podciśnienie jest w normie to czy mała nieszczelność w instalacji nie powoduje złych skutków w pracy urządzeń przy sprawnej-wydajnej pompie podciśnienia?
To najlepiej za pomocą vacuometru zmierzyć i porównać z inną furką.
Kiton pisze: A co się dzieje z podciśnieniem po wyłączeniu silnika? Ma gdzieś zasysać powietrze - czy syczący zaworek zwrotny widoczny na zdjęciu jest sprawny?
Podciśnienie pozostaje w układzie, więc syczący zaworek nie oznacza uszkodzenia. Najważniejsze, żeby powietrza z zewnątrz nie ssał.
Ostatnio zmieniony pt lip 02, 2010 13:19 przez piotreq, łącznie zmieniany 1 raz.



Kiton
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 21:52
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kiton » pt lip 02, 2010 13:39

piotreq pisze:Podciśnienie pozostaje w układzie, więc syczący zaworek nie oznacza uszkodzenia. Najważniejsze, żeby powietrza z zewnątrz nie ssał.
Ale skoro syczy to prawdopodobnie właśnie ssie powietrze z zewnątrz...



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt lip 02, 2010 15:27

Kiton pisze: pompą podciśnienia
Pewnie nie syczy na zaworku ale na króćcu przy samym vac-um > jeżeli tam ma luzy to zdejmij pompę i delikatnie, młoteczkiem doklep rant > będzie jak nowe.



Kiton
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 21:52
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kiton » wt lip 20, 2010 19:47

Kupiłem 30cm rurki tekalana DN15 za 1,75zł i wymieniłem między zaworem zwrotnym a serwem. Oryginalna była cieńsza, ale wziąłem tą w obawie że nie założę DN12. Rurkę pod wpływem temperatury wygiąłem i nałożyłem na końcówki. Na razie jest OK.
Ostatnio zmieniony wt lip 20, 2010 19:48 przez Kiton, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 177 gości