Obecne upały = spadek ciśnienia doładowania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
blachy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn sty 02, 2006 10:37
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Obecne upały = spadek ciśnienia doładowania

Post autor: blachy » śr cze 30, 2010 21:05

Witam,

Wraz z upałami pojawił się problem z mocą. Rano gdy na dworze nie jest jeszcze gorąco i gdy jadę do pracy auto przyspiesza normalnie, turbo ładuje około 1 bara (mam wskaźnik doładowania. samochód to AHU po chipie), dymienie przy bucie umiarkowane. Gdy zaś wracam z pracy około 16 i na dworze jest 30 stopni to przez chwilę po zagrzaniu silnika jest jeszcze ok, ale zaraz potem max ile ładuje turbo to 0.8 i spada nawet do 0.5 na wyższych biegach, za mną zaś widoczna czarna chmura. Co może być nie tak? Logi zrobię dopiero za jakiś czas gdyż obecnie mam laptopa z w7 64bit i pewien problem z vag'em. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam



seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

Post autor: seboljeiv » śr cze 30, 2010 21:32

zimne powietrze, lepsze sprezenie powietrza-lepsze osiagi, cieple powietrze to powoduje i intercooler nie wytańcza przy tej temp. dlatego dymi jeszcze bardziej bo jeszcze wiecej paliwa jest nie spalane...



Awatar użytkownika
blachy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn sty 02, 2006 10:37
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: blachy » śr cze 30, 2010 21:34

No dobra, to rozumiem, ale dlaczego z prawie 1.1 doładowanie spada do nawet do 0.5?



seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

Post autor: seboljeiv » śr cze 30, 2010 21:41

raczej bez logow ktore najlepiej zebys zrobil w jakis chlodniejszy wieczor nikt Ci nie wywróży co jest przyczyną:)

to doladowanie w jakim zakresie obrotow jest mniejsze? w calym ? od dolu? czy spada i pozniej wzrasta?



Awatar użytkownika
blachy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn sty 02, 2006 10:37
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: blachy » czw lip 01, 2010 08:13

Udało się jakoś na tym W7 64bit odpalić vag'a. Mam następujący błąd którego nie da się skasować:

1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
37-10 - Faulty - Intermittent

Mam nadzieję że to któryś z wężyków idących do kompa rozszczelnia się przy wysokiej temperaturze a nie wadliwy sterownik :/



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw lip 01, 2010 09:42

blachy pisze:1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
Jak ciągle powraca po skasowaniu to niedobrze #-o bład sterownika praktycznie zawsze pojawia się przy odłączeniu aku lub przy dużym spadku napiecia ale zawsze po tym daje się skasować i nie wraca
Ostatnio zmieniony czw lip 01, 2010 09:49 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

MRCZ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn gru 17, 2007 09:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MRCZ » czw lip 01, 2010 10:18

Do sprawdzenia gumowe węże które idą od turbiny - intercooler - kolektor ssący. Pozgniataj, po naciskaj na nie w celu wyczucia pęknięcia.



Awatar użytkownika
blachy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn sty 02, 2006 10:37
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: blachy » czw lip 01, 2010 18:47

Wychodzi na to że winny był przewodzik wew. komputera doprowadzający powietrze do map sensora. Miał malutką dziurkę która przy doładowaniu ponad 1 bara gorącym powietrzem prawdopodobnie rozszczelniała się. Błąd po ponownym podłączniu vag'a udało się skasować a jazdy próbne nie wykazały ponownie problemu. Poniżej fotka z już wymienionym przewodem. Dzięki za pomoc chłopaki, szczególnie ceglarzowi :)

Obrazek
Ostatnio zmieniony czw lip 01, 2010 18:47 przez blachy, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 172 gości