[mk3 1Z]wymiana rozrzadu a ustawienie kata wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mkris
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pn lis 28, 2005 10:57
Lokalizacja: Ense

[mk3 1Z]wymiana rozrzadu a ustawienie kata wtrysku

Post autor: mkris » ndz mar 12, 2006 22:58

Dzieki chlopaki :bigok:
Kupilem vag'a dowiedzialem sie troche o ustawianiu (owszem chlopaki z forum mi pomogli) i to nie ma nic trudnego :jezor: teraz tylko praktyka i pozniej zapraszam na :pub:

Pozdrawiam!!!
Ostatnio zmieniony sob mar 25, 2006 16:24 przez mkris, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » pn mar 13, 2006 08:51

Ustaw wszystko na fabryczne znaki jeśli są niewidoczne zrób własne znaki zdejnij pasek nie kręć niczym pompa pewnie trochę się cofnie więc ustaw ją na znak potem załóż nowy po krzyku powodzenia


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn mar 13, 2006 12:53

Mkris - wszystko tak jak opisujesz + na koniec ustawienie kąta wtrysku z VAGiem.



mkris
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pn lis 28, 2005 10:57
Lokalizacja: Ense

Post autor: mkris » pn mar 13, 2006 19:24

Chlopaki kupilem vag'a i mozecie mnie jakos naprowadzic jak sprawdzic ten kat wtrysku i wrezultacie jak go ustawic, za pomoc bardzo Wam dziekuje!!!

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt mar 14, 2006 04:29

Jeżeli nie ruszam pompy tylko zmieniamy pasek to po co ustawiać kąt wtrysku co jedno ma wspólnego z drugim ?, czy ktoś może ten temat wyjaśnić. :kac:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » wt mar 14, 2006 09:22

Bo paski są różne - zrób znaki, wymień pasek, przejedź się autem i sprawdź jak się pięknie wszystko rozjechało :)

Obowiązkowe jest też blokowanie wałka rozrządu i zbijanie z niego kola.
wymiana paska na znaki robione flamastrem - to metoda dobra w stodole....



mkris
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pn lis 28, 2005 10:57
Lokalizacja: Ense

Post autor: mkris » pn mar 20, 2006 22:25

Witam Wszystkich!
Dzis nastapil wielki dzien zmienilem rozrzad ale do konca tak nie jest kolorowo,zaczne od tego ze poprzedni wlasciciel co naprawial te auto byl niezlym rzeznikem. A wiec wszystko rozebralem cudem odkrecilem sruby na kole pasowym bo tak byly zjechane,patrze napinacz zle napiety (w tym modelu jest cecha) i co najwyzniejsze jak ustawilem "0" na wale patrze na wlaek i pompe o jakies zabek dwa za malo.....
Wiec scieplem pasek i walek i pompe ustawilem na "0" wszystko poskladalem ladnie obrucilem motorem wszystko ladnie wszedzie "0" ale....... odpalam motor i :crazy: nie zalapal.

I co radzicie powrucic do starych ustawien czyli bede musial walek i pompe cofnac o te dwa zeby. I powiedzcie mi jak zapali motor jak bede mogl ustawic wszystko na "0"

A drugie takie pytanko jak cofne te dwa zeby i auto zapali ustawie odpowiedni kat wtrysku i jak bedzie dobry wtrysk bedzie auto chodzic tak jak powinnien albo te punkty "0" cos znacza?


Aha,kolo zebate od walu wyglada niezastare,moze byc ze poprzedni wlasciciel wymienial te kolo nie zauwazyl tego aby wszystko ustawic na "0" i teraz jest taki problem?

Prosze o pomoc co mam teraz zrobic?



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » wt mar 21, 2006 08:30

Moim zdaniem powinieneś ustawić znaki na walee głównym i wałku rozrządu (bo ważne jest żeby się tłok nie spotkał z zaworem, chyba że ktoś sztukował koło i z innego samochodu i znak jest w innym miejscu, miałem taki przypadek w pompie wtryskowej, różnił się o jeden ząbek), a znak na pompie wtryskowej jest bardziej orientacyjny, ważne jest żeby zapalił i poprawnie chodził a że na pompie nie zgodzą się znaki to jest sprawa drugorzędna.


pozdrowienia el Kopyto

mkris
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pn lis 28, 2005 10:57
Lokalizacja: Ense

Post autor: mkris » wt mar 21, 2006 11:08

Prosze Was o pomoc,nie wiem co poprzedni wlasciciel porobil z tym autem? Jak glowny wal jest na "0" to pierwszy tlok musi byc u gory w punkcie "martwym" albo sie myle? Prosze Was o pomoc!!!

Bo chce to rowniez sprawdzic przez wtrysk aby byc pewny.



lukopr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 20:10
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: lukopr » wt mar 21, 2006 18:28

tez przy wymianie miałem u siebie kłopot ze znakami.... tez nie zgadzało mi sie o około 2 zabki... okazało sie ze mam dwa znaki na kole zamachowym i na złym znaku ustawiałem... podejzewam ze 1 znak to poczatek wtrysku a 2 to GMP... Proponuje zebys poszukał na kole zamachowym drugiego znaku.... jeden z nich jest jak by odlany w kole zamachowym a drugi wyglada na dzieło obróbki skrawaniem...

PZDR i zycze powodzenia :bajer:

[ Dodano: Wto Mar 21, 2006 17:33 ]
o ile dobrze pamietam trzeba ustawic na tym odlewanym...


Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

mkris
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pn lis 28, 2005 10:57
Lokalizacja: Ense

Post autor: mkris » wt mar 21, 2006 20:11

Juz odpalilem samochod pomyliles sie jak Ty,ale u mnie cecha jest taki pol ksiezyc,nawet wykrecalem swiece z pierwszego tloka aby zobaczc cze jest w martwym punkcie

Dzieki chlopaki

[ Dodano: Sob Mar 25, 2006 15:28 ]
Witam ponownie!
Chce powiedziec ze samochodzik biega i nawet lepiej niz przed wymiana,ale dreczy mnie jedno pytanie na napinaczu jest cecha ktora sie schodzi przy napinaniu i przejechalem juz 60KM i scieplem obudowe aby zobaczyc czy wszystko w pozadku jest i ta cecha ktora jest na napinaczu jest troche cofnieta spowrotem.....moze to byc przyczyna ze pasek sie troche naciagnal? W servisowce pisze ze dopiero sprawdzic to po 30TYS. to znaczy ze jest wszystko ok albo.....???

Dzieki za pomoc.



Awatar użytkownika
treborrrrrr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn kwie 17, 2006 20:40
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: treborrrrrr » ndz kwie 23, 2006 15:30

Witam. Mam prośbę.. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak się to tu wszystko robi?Chciałbym wymienic pasek rozrządu bo chcę mieć spokoj.. wiadomo o co chodzi a boję sie oddać go do mechanika bo z tego co słyszałem to albo pozniej koło zamachowe spada albo sie giba albo zapłon źle jest ustawiony.... Chcę zrobić to sam tylko że nie wim od czego zacząć. Poprzednio miałem malucha w którym sam wszystko robiłem więc myślę że i tu nie bede miał problemów... Zastanawiam sie jeszcze co jeszcze trzeba wymienić... które filry, oleje.... Proszę o pomoc... mój adres: treborrrrrr{małpa}o2.pl dzięki z góry.



Eryk1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt kwie 21, 2006 21:30
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: Eryk1 » ndz kwie 23, 2006 21:08

Dołączę się do tematu rozrządu z lamerskim pytaniem:
1 czy w silniku tdi też jest ten sam problem z kołem pasowym
2 ile kosztuje rozrząd do td a ile do tdi
Pozdrawiam :bajer:



mkris
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pn lis 28, 2005 10:57
Lokalizacja: Ense

Post autor: mkris » ndz kwie 23, 2006 21:31

Eryk1 pisze:1 czy w silniku tdi też jest ten sam problem z kołem pasowym
TDI jest to jzu lepeij rozwiazane,jesli kolo Ci sie nie giba to lepeij go tak zostaw,sa ludzie co mysla innaczej - ale to Twoje auto (dodam ze wiekszosc jest za tym aby kolo zostawic jak sie nie giba)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 194 gości