przebieg

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bkolodz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 14:14
Lokalizacja: Poznań - Lublin
Kontakt:

przebieg

Post autor: bkolodz » czw kwie 20, 2006 14:57

Witam serdecznie, jestem tu nowy, przymierzam sie do golfa 3 1.9 tdi 95' moze 96' . Prosze powiedzciemi ile taki silnik moze przejechac, w vento mam 220 tys i ciagle jezdzi jak nowe :) pozdrawiam. Aha, i co ze zuzyciem paliwa w dieselkach? ile Wam pala takie silniki?



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw kwie 20, 2006 15:51

Jak zadbasz o silnik i turbo, bedziesz stosowal zasad (szeroko na forum omawianych, poszukaj) to pociagnie i z 500kkm.. ja mam juz nabite 240kkm i wszelkie pomiary wychodza jak w fabryce.. ;) Spalanie trasa: 4,5 miasto: 5,5. proponuje poszperac dokladnie w tym dziale, Techniczne i Chce kupic auto..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
bkolodz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 14:14
Lokalizacja: Poznań - Lublin
Kontakt:

Post autor: bkolodz » czw kwie 20, 2006 19:16

hm wszystko pieknie i ladnie, tylko jesli auto bedzie kupowane w niemczech to moge tam nie miec mozliwosci sprawdzenia (dokladnego) silnika oraz turbiny i zrobienia wszelkich niezbednych pomiarów. Ale dziekje za info, poszukam i poczytam. :)



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pt kwie 21, 2006 08:23

bkolodz pisze:hm wszystko pieknie i ladnie, tylko jesli auto bedzie kupowane w niemczech to moge tam nie miec mozliwosci sprawdzenia (dokladnego) silnika oraz turbiny i zrobienia wszelkich niezbednych pomiarów. Ale dziekje za info, poszukam i poczytam. :)
Dynamicznie mozesz zrobic duzo VAGem, ktory mozesz sobie kupic ;)

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

ufok79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 19:59
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: ufok79 » pt kwie 21, 2006 09:18

ważniejszy od przebiegu jest stan samochodu. ja chciałem kupić rocznik '96-'98 a w końcu wybrałem '94 z przebiegiem 170tys, serwisowany regularnie w Audi, 1. właściciel po 50tce. A poza tym mi się po prostu spodobał - wersja GT;) Było trochę nowszych około 200tys przebiegu i jak jest zadbany to też będzie dobrze służył.



Awatar użytkownika
bkolodz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 14:14
Lokalizacja: Poznań - Lublin
Kontakt:

Post autor: bkolodz » sob kwie 22, 2006 12:15

Gitner pisze: Dynamicznie mozesz zrobic duzo VAGem, ktory mozesz sobie kupic ;)
Gitner
Wiem że to może tendencyjn pytanie, ale proszę o odpowiedż, szukałem n forum ale nie znalazłem nic co bym zrozumiał na temat VAGu. Proszę wytłumaczcie mi jak głąbowi :) - bo nie nam się na tym, co to jest i jak to obsługiwać. Podrjrzewam, że to się podpina do laptopa - przez co mogę posprawdzać silnik, ale na jakiej zasazie to działa i czy do 150zł, mogę to kupić. Sorry za kłopot. Pozdrawiam



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » sob kwie 22, 2006 16:24

bkolodz pisze:Wiem że to może tendencyjn pytanie, ale proszę o odpowiedż, szukałem n forum ale nie znalazłem nic co bym zrozumiał na temat VAGu. Proszę wytłumaczcie mi jak głąbowi :) - bo nie nam się na tym, co to jest i jak to obsługiwać. Podrjrzewam, że to się podpina do laptopa - przez co mogę posprawdzać silnik, ale na jakiej zasazie to działa i czy do 150zł, mogę to kupić. Sorry za kłopot. Pozdrawiam
Lopatologicznie mowiac jest program na kompie (SCIAGNIJ) pod kompa podpinasz kabel (INTERFEJS), drugi koniec wpinasz w gniazdo kompa w aucie. W programie na kompie odpalasz po kolei procedury ktore testuja elementy w aucie (elementy ktore maja czujniki - z kompa idzie sygnal, jesli czujnik odpowiada w zakresie pewnych wartosci to jest OK, jesli nie to wtedy blad i czytasz co nie tak). Proponuje przejrzec FORUM OBD2

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » sob kwie 22, 2006 22:29

Dzieki za super linki:) Zrobilem interfejs z max232 i dziala z vagcom 3.11. Probowalem tez interfejs z opto - nie chce dzialac. Ten z opto ma oddzielne kanaly dla linii K i L, ten na maxie ma tylko jeden kanal, wiec linie K i L sa zwarte - czy tak powinno byc? Co daje linia L? (wydaje sie jakby program dzialal tak samo tylko z K).



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » ndz kwie 23, 2006 13:28

bkolodz pisze:Wiem że to może tendencyjn pytanie, ale proszę o odpowiedż, szukałem n forum ale nie znalazłem nic co bym zrozumiał na temat VAGu. Proszę wytłumaczcie mi jak głąbowi :) - bo nie nam się na tym, co to jest i jak to obsługiwać.
skoro tak to niewiele Ci pomoże - VAG jest takim samym narzedziem jak np. śrubokręt, jedyne co bedziesz mógl zrobić to zczytac błedy - a to nie jest jednoznaczne z diagnozą, w zwiazku z tym że sensowną diagnoze robi sie dynamicznie, aby ocenić stan silnika i osprzętu potrzebna jest jeszcze wiedza i to spora - inaczej mówiąc dobry mechanik diagnosta szybciej znajdzie usterkę nie korzystając z VAGa, tylko ze swojego doświadczenia, niz Ty posiłkując sie VAGiem.

Przy kupnie TDI obowiazują te same zasady co przy kupnie każdego innego auta, co do stanu samego silnika i osprzętu to warto zajrzeć do komory silnika, szczególnie od spodu (moze przeszkadzac osłona ale patrząc od tyłu widac i silnik i turbine) zerknąc czy nie ma wycieków oleju - szczególnie w oklicach turbiny, IC, sprawdzić czy nie wali olejem przez odmę. Nastepnie rozgrzać silnik do temperatury pracy - najlepiej przejechać sie kawałek nie przekraczając 2500 obr, po czym rozpedzić auto na 5 biegu powyzej 140km/h - jesli bedzie szedł chętnie to mozna założyć ze układ doładowania jest ok. Sprawdzić czy nie kopci na biało (kopcenie na czarno na postoju nie jest dyskwalifikujące - oczywiście w rozsądnych granicach) natomiast kopcenie na czarno pod obciązeniem moze już stanowić sygnał że coś jest nie halo.
Jeli auto posiada ksiązke serwisową - zadzwonić do dilera w Polsce i poprosić o sprawdzenie stanu faktycznego przebiegu o ile był serwisowany w ASO (mają taką mozliwość) wiecej sam w swoim zakresie nie sprawdzisz.

Jesli jedziesz po auto do Niemiec - szukaj od osób prywatnych, turasów i autohandle gdzie mówią po 'polsku' omijaj z daleka


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
bkolodz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 14:14
Lokalizacja: Poznań - Lublin
Kontakt:

Post autor: bkolodz » ndz kwie 23, 2006 16:38

dzięki wielki - zastosuję się do porad. Mechanika diagnostę postaram się zorganizować a i z VAGiem się pomęczę - człowiek uczy się całe życie. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz kwie 23, 2006 21:44

Ja chcialbym powtorzyc pytanie - sciagnalem tabele z parametrami czytanymi przez VAGa, ale dotycza one silnikow AGR, AHF, ALH, AGP, nie ma silnika 1Z. Ktory z wystepujacych w tabelach silnikow bedzie najblizszy 1Z? Jak pisal Corvax najlepsza jest diagnoza dynamiczna i trzeba sie na tym znac, ok. Moze jednak ktos podalby (moze Corvax) jak najprosciej zrobic taka diagnoze - tzn. w czasie jazdy jakie warunki utrzymywac (obciazenie, obroty), ktore parametry zczytac jako najwazniejsze i jakie w przyblizeniu wartosci powinny miec te parametry (np. w jakim zakresie powinno sie miescic cisnienie doladowania). Taka krotka, dynamiczna diagnoza. Bardzo prosze:) Wlasnie mam dzialajacego VAGa i chcialbym sie pobawic - potem zdam relacje.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 166 gości