EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grayfox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt cze 18, 2010 01:26
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: grayfox » śr cze 23, 2010 11:40

49 stron tematu trochę przeraża :helm:
No ale nic, biorę popcorn i czytam ;)



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr cze 23, 2010 12:12

grayfox pisze:No ale nic, biorę popcorn i czytam
Dobra już nie czytaj .Nie ma żadnego negatywnego wpływu na silnik a wręcz odwrotnie


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » śr cze 23, 2010 14:58

Powiem Wam tak, apropos czyszczenia ssącego. Wielu z Was myje benzyną, środkami do czyszczenia silników itd. Ostatnio przetestowanym sposobem, a zarazem chyba najtańszym jest zwykły kret w granulkach. 3 ssące tak wyczyściło że wygladają jak z fabryki. Tylko uważajcie na ręce. Ja generalnie wiążę sobie drucik za otówr na śrubę i zalewam wodą. W każdym razie skuteczne.



Awatar użytkownika
grayfox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt cze 18, 2010 01:26
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: grayfox » śr cze 23, 2010 15:01

munior pisze:
grayfox pisze:No ale nic, biorę popcorn i czytam
Dobra już nie czytaj .Nie ma żadnego negatywnego wpływu na silnik a wręcz odwrotnie
W TDI zauważyłem, ale jeżeli chodzi o benzynę, to znalazł się tam jakiś człowiek, który pisał o wypalaniu uszczelek i kilka stron poświęcił na wyjaśnianie różnicy między ciepłem a temperaturą. Ma ktoś taki wynalazek w benzynie ? :)

//EDIT:Poczytałem trochę więcej i jasnej odpowiedzi nie ma, więc po prostu go wyczyszczę.
http://www.aliexpress.com/product-gs/29 ... alers.html u mnie wygląda to tak. Nie będę głupio pytał czy jak odłączę to wyskoczy błąd, bo to mogę sam sprawdzić, bardziej interesuje mnie kwestia, czy jak to odłączę to nie będzie tego trzeba potem kalibrować lub coś w tym rodzaju jak z przepustnicą.
Druga sprawa czy mogę to bezpiecznie zalać benzyną ekstrakcyjną ?
Wybaczcie pytania, ale ten zaworek jak widzę jest praktycznie nie do dostania, więc nie chciał bym go przez głupotę zepsuć. ;)
Mam nadzieję, że się nie obrazicie, że zadaję to pytanie w tym temacie. :|
Ostatnio zmieniony czw cze 24, 2010 01:31 przez grayfox, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
minor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 20:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: minor » sob cze 26, 2010 00:59

no to ja się też przymierzam do zaślepienia EGR, ale mam kilka pytań.
1) czy po samym zaślepieniu będzie wywalał błąd (wpadał w tryb awaryjny?), mam ALH
2)czy wystarczy samo zaślepienie czy trzeba też odłączyć ten mały przewód co dochodzi z góry
3) czy jeżeli trochę puszcza mi przez ten siłownik olej, to po zaślepieniu nie wynikną inne problemy?

z góry dzięki



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob cze 26, 2010 01:29

minor, w ALH można z powodzeniem zaślepić EGR i nie będzie zgłaszał żadnych błędów ani mrugał żadną kontrolką, nie trzeba EGR-u zaślepiać mechanicznie - wystarczy tylko odpiąć wężyk podciśnienia z siłownika zaworu EGR a koniec wężyka zaślepić. Jeśli masz wycieki oleju z tych dwóch otworków pod grzybkiem siłownika to przy odłączonym wężyku podciśnienia z niego otworki możesz również zaślepić i zniwelować tym samym wyciek z obudowy EGR.


Obrazek

Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

Post autor: martinezz123 » sob cze 26, 2010 14:57

dokładnie jak kolega powyżej napisał


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

Awatar użytkownika
minor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 20:33
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: minor » pn cze 28, 2010 15:17

Sztomel pisze:minor, w ALH można z powodzeniem zaślepić EGR i nie będzie zgłaszał żadnych błędów ani mrugał żadną kontrolką, nie trzeba EGR-u zaślepiać mechanicznie - wystarczy tylko odpiąć wężyk podciśnienia z siłownika zaworu EGR a koniec wężyka zaślepić. Jeśli masz wycieki oleju z tych dwóch otworków pod grzybkiem siłownika to przy odłączonym wężyku podciśnienia z niego otworki możesz również zaślepić i zniwelować tym samym wyciek z obudowy EGR.
a skoro będe i tak czyścił kolektor, to nie lepiej zaślepić go od dołu "mechanicznie"? czy i tak wyjdzie na to samo?



Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

Post autor: martinezz123 » pn cze 28, 2010 18:07

kolego ja zaślepiłem od dołu bo tak dla mnie prościej było jak i tak rozbierałem


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » śr cze 30, 2010 12:56

Pytanko..
Wyczyściłem dolot - EGR + kolektor (masakra) .. zatkałem EGR u góry.. ale teraz mam takie zastanowienie.. nie wystarczyło by po prostu odpiąć wężyk od podciśnienia :?:

Co z czyszczeniem dolotu w bloku silnika :?: Zakładając, że zatkałem EGR to syf nie będzie się zbierał i się sam przeczyści :?:


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

Awatar użytkownika
jacekPlacekkk
zbieram na tjuning
zbieram na tjuning
Posty: 435
Rejestracja: pn sie 25, 2008 19:45
Lokalizacja: Siedlce/okolice
Kontakt:

Post autor: jacekPlacekkk » śr cze 30, 2010 17:14

a ile może kosztować czyszenie egr/dolotu w jakiśm tam zakładzie?


:-)

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » śr cze 30, 2010 17:42

blm pisze:Co z czyszczeniem dolotu w bloku silnika :?: Zakładając, że zatkałem EGR to syf nie będzie się zbierał i się sam przeczyści
A to ciekawe medytacje :grin: blm, Jak bedziesz mial kamienie żułciowe to same się oczyszczą??? Czy usuniesz inwazyjnie??? :grin: Tak przypuszczam ze nie przejrzałeś wszystkich stron tego tematu!! od 1-50 Tak wygląda kolektor http://images20.fotosik.pl/307/2e70ac668943234d.jpg I tak samo kanały głowicy .. Wiec trzeba to usunąć mechanicznie!! Dolot , kolektor intercoler nie sprawiają kłopotów w czyszczeniu . To natomiast co do głowicy to musimy trochę "" kumać""[ustawić zawory ] aby ten syf nie dostał sie pod zawory i do cylindra .Bo zamiast czyszczenia zafundujemy sobie remoncik silnika!! :grrr:
a ile może kosztować czyszenie egr/dolotu w jakiśm tam zakładzie?
jacekPlacekkk, popytaj w twojej grupie regionalnej .Może ktoś ci zrobi ten dolot


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » śr cze 30, 2010 18:31

Rafał 21, nom nie jestem w tym temacie w 100% kumaty.. jeszcze ;] .. ale ogólnie jestem kumaty więc, się douczę... ;D .. Przyznaje się tematu jeszcze całego nie czytałem.. mam zamiar przysiąść dziś/jutro i przeczytać.. a i wiem jak wygląda kolektor ;D ..
Po prostu myślałem, że po kilku kkm z zatkanym EGR-em sytuacja w bloku się poprawi. W przyszłym sezonie będę zapewne jeszcze raz to wszystko ściągał kontrolnie.. To mam jeszcze krótkie pytanie.. (resztę sobie doczytam w tym wątku ;) ) : Aby wyczyścić dolot w bloku trzeba go rozbierać, czy jest jakiś sposób :?:


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » śr cze 30, 2010 19:02

blm pisze:Aby wyczyścić dolot w bloku trzeba go rozbierać, czy jest jakiś sposób :?:
blm, właśnie o ten szczegół mi chodziło!Z resztą powyżej napisałem - co do elementów dochodzących do głowicy nie ma problemu. Po prostu demontujesz w kolejności i czyścisz .Natomiast głowice " wloty "bo jest tam pełno syfu , należy czyścić tak aby nie dostały sie one do cylindra , drobiny syfu sadzy zlepków itp.I tu miałem na mysli tych ""kumatych"" w temacie , bo sam wiesz że nie którzy nie rozróżniają śrubokręta od kombinerek i chcą naprawiać rozruszniki , altki i czyścic głowice z syfu itp. ..Muszą wiedzieć jak ustawić cylinder aby były zamknięte zawory i czyścić po kolei. Ja robiłem to nowatorską metodą za namową mojego wuja! który ma wiedzę i zajmuje sie mechaniką pomp [na otwartych zaworach cylindra ] Jest o wiele szybsza i bezpieczniejsza .Ale w tym przypadku musimy mieć kompresor i parę drobnych przedmiotów dorobionych w tym celu :bajer: No można rówież bo jest taka ewentualność zdemontować głowicę!! :grin:


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 182 gości