Węże a różne objawy (m.in słynne telepanie ALH)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mateo86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: śr sty 14, 2009 14:27
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: mateo86 » śr mar 31, 2010 22:57

Ja dodam jeszcze że podczas gaszenia mojego ALH na 100 razy może z 5 razy nie zatelepało. Okazało się że wężyk idacy do zaworu sterującego klapą gaczącą w jednym miejscu ma starty materiał i gdy znajdował się w opasace to sie w niej zaginał, po przesunięciu go z opaski o ok 3cm telepania brak:)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw kwie 01, 2010 00:02

phanteon pisze:Sztomel, czy wydłużenie sztangi (od poprzedniej pozycji o pół obrotu) może objawiać się tym, że mimo, że auto zapitala to pojawia się na chwilkę ten dźwięk
kurcze, raczej tam nie ma co walić metalicznie, trudno mi cokolwiek stwierdzić nie widząc ani nie słysząc.

[ Dodano: 01 Kwi 2010 00:04 ]
wojt255, jakbyś wkleił fotkę to byśmy zobaczyli i oszacowali skąd cieknie bo na tej fotce co ja wkleiłem to ewidentnie zapocenie widoczne jest od uszczelki głowicy.


Obrazek

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw kwie 01, 2010 02:50

Zakres obrotów wskazuje na EGR, który nagle tracił podciśnienie. ( takie metaliczne głośne kliknięcie < bo w danej chwili wężyk łapał lewe powietrze). Ale to tylko sugestia. Faktycznie ciężko stwierdzić.



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » czw kwie 01, 2010 18:34

Zakres obrotów wskazuje na EGR, który nagle tracił podciśnienie.
Będę pamiętał. Zacznę ew działać jak nie zniknie po wymianie węży



rozyk_l
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt paź 27, 2009 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: rozyk_l » czw maja 20, 2010 17:07

odświeżam kotleta, ale mam, może idiotyczne pytanie

nie mogę nijak perfekcyjnie zmierzyć jakiej średnicy mi potrzebne 16cm węża pomiędzy N239 a siłownikiem podciśnienia sterującym klapą gaszącą??

w ogóle to jak Wy ściągacie te stare węże? cholernie się boję, że uwalę plastikowy króciec i nie pozostaje mi nic innego jak delikatnie nożyczkami podciąć wężyk. samo ciągnięcie nie idzie :/
Ostatnio zmieniony czw maja 20, 2010 17:08 przez rozyk_l, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw maja 20, 2010 18:06

rozyk_l pisze:akiej średnicy mi potrzebne 16cm węża pomiędzy N239 a siłownikiem podciśnienia sterującym klapą gaszącą??
4mm średnicy > tylko przelewy masz cieńsze bo na 3mm siedzą.
rozyk_l pisze:w ogóle to jak Wy ściągacie te stare węże?
Nacinamy nożykiem tapicerskim na króćcu i samo złazi.
Przed zakładaniem nowych można zwilżyć króciec np śliną > kto nie smaruje ten nie jedzie hehe.



rozyk_l
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt paź 27, 2009 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: rozyk_l » czw maja 20, 2010 19:22

fleshu pisze:4mm średnicy > tylko przelewy masz cieńsze bo na 3mm siedzą.
jakie przelewy ? :kac:



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » czw maja 20, 2010 21:41

jakie przelewy ? :kac:
Między wtryskami masz też wężyki (mają po 10cm może).
fleshu pisze:Nacinamy nożykiem tapicerskim na króćcu i samo złazi.
Szkoda, że nie wiedziałem tego wcześniej - bo ja uwaliłem króciec od gruchy klapy gaszącej.

U mnie po wymianie węży bardzo mocno zredukowały się słynne trzęsiawki, mimo, że to przecież nastawnik - ciekawe czy to przypadek czy to, że się ociepliło.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt maja 21, 2010 00:11

phanteon pisze:U mnie po wymianie węży bardzo mocno zredukowały się słynne trzęsiawki, mimo, że to przecież nastawnik - ciekawe czy to przypadek czy to, że się ociepliło.
To nie przypadek.
Jeżeli popękają przelewy > a widać to tylko po zaciekach ropy na oplocie > to taki własnie będzie objaw > do tego dochodzi nierówna praca silnika, ciężkie zapalanie, no i osłabnięcie. Należy tylko pamiętać że przelewy wypada zmieniać na gorącym silniku > ułatwi to znacznie zapalenie autka > najlepiej zmieniać po 2 odcinki i zapalać > szczególnie jak ktoś ma słaby aku > inaczej można mieć przykrą niespodziankę.



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » pt maja 21, 2010 00:15

Akurat przelewy były wymieniane wczoraj a wcześniej cała reszta i to po nich była poprawa.



rozyk_l
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt paź 27, 2009 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: rozyk_l » pn maja 31, 2010 00:45

Wymiana wężyka od klapy gaszącej wyeliminowała telepanie przy gaszeniu :bigok: A już na skazanie obstawiałem dwumas, a jednak to bzdeta warta 2 zł :helm:

Dodam jeszcze, że co firma to inne przekroje relane, rożnica widoczna gołym okiem. Założyłem 3,5 mm przekrój. Wszedł lekko ale jak widać trzyma ciśnienie :D
Ostatnio zmieniony pn maja 31, 2010 00:46 przez rozyk_l, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn maja 31, 2010 02:59

rozyk_l pisze:co firma to inne przekroje relane, rożnica widoczna gołym okiem.
To święta racja.
A przynajmniej przekonałeś się jak ważne jest podciśnienie dla tego silnika > posprawdzaj dokładnie wszystkie wężyki > szczególnie w miejscach uchwytów > skoro skończył się 1 to reszta pewnie ma ten sam wiek > warto zmieniać całość za jednym zamachem > zawsze jest pewność.



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » pn maja 31, 2010 11:22

fleshu pisze:warto zmieniać całość za jednym zamachem > zawsze jest pewność.
Popieram nogyma i rencyma - durne 30 cm wężyka od zbiorniczka podciśnienia, nie widoczne pęknięcie mimo obmacywania i oglądania węża chyba przez 20 min. Auto nie łapie trybu awaryjnego. Pierdoła a zepsuła krwi i zabrała dużo czasu, żeby ją znaleźć.



kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: kornat » pn cze 28, 2010 16:00

Ja mam takie pytanko, czy jeżeli auto jest trochę słabsze to mogą być węże podciśnienia już sparciałe? Jak sprawdzić który kwalifikuje się do wymiany (bo są oplecione i mało co widać).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 230 gości