Ile wam pali diesel?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn cze 28, 2010 11:18

perki pisze: Silnik cieply to 2 ,3 but to 3,5 tys obrotow w miescie przy rozpedzaniu

na trasie 2, 3 ,4 but do 3,5 tys obrotow potem 5 i spokojnie
Ciekawe co kolega rozumie przez s określenie but bo jeżeli ma na myśli gaz na 100% do 3,5 obrotów to jakoś mało Ci ten AHF w mieście pali.

Tak na marginesie to niby "oszczędzasz" turbo, bo niestety nie wpadłeś na to, że przy takich obrotach i przeciążeniach występują dużo wyższe temperatury spalania co za tym idzie przypalasz olej i turbo właśnie w tym momencie cierpią wszystkie uszelnienia mogą puścić przez dużą temperaturę.

No tak ale kolega będzie miał czyste kierownice spalin.

Jak się normalnie jezdzi to sie zadne kierownice nie zapiekają ja jeżdzę zazwyczaj do 2 tys obr w miescie i to wystarcza. Od kilku lat i mi się zadne kierownice nie zapiekają więc nie gadaj głupot. 3,5 tys obr/min dla takiego diesla to już jest dużo pomyśl że przy 4150 ma moc max.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: perki » pn cze 28, 2010 11:19

Jaaro pisze:
Bronco pisze: :gora: A jak tam wobec tego turbinka?
:bajer:
Działa :helm:

[ Dodano: 28 Cze 2010 11:04 ]
perki, kolego nie pisałem o oszczędzaniu, a wręcz przeciwnie, mój pali więcej od Twojego, co oznacza, że ten Twój but jest leciutki ;)
to jak to mozliwe ?;p butowanie w miescie to duze spalanie bo na niskich biegach a w trasie butowanie na 5 biegu to ciezko z 6,2 mi wyjsc jak jade cala trase na 5tce deptajac co dluzsza prosta :helm:



Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » pn cze 28, 2010 11:20

Jaaro pisze: perki, kolego nie pisałem o oszczędzaniu, a wręcz przeciwnie, mój pali więcej od Twojego, co oznacza, że ten Twój but jest leciutki ;)
:gora: Można by śmiało powiedzieć SANDAŁEK
:chytry:


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: perki » pn cze 28, 2010 11:26

w kwesti sprowostowania chodzilo mi o rozpedzanie a nie jazde caly czas na niskim biegu i 3 - 4 tys oborotow bo to raczej dobre nie jest.

Opisalem tylko rozpedzanie bo jak sie juz autko rozpedzi to optymalny bieg i 2 tys -2,3 tys oborotow i do przodu spokojnie

wyjatkiem sa trasy bo wtedy na 5 biegu po rozpedzeniu i normalniej jezdzie 130- 140 to juz pod 3 tys oboroty podchodza ale wtedy tempomacik

jazda caly czas na 3 biegu 120 napewno rozwalil oby predzej cy pozniej motor

a spalanie to tak srednio mnie interesuje z pewnych przyczyn ;p wogole sobie tym glowy nie zawracam :helm:

kontroluje tylko po to bo ostatnio wychodzilo mi spalanie 15 litrow na 100km z powodu urwanego przewodu ktory odprowadza rope spowrotem do baku


i tak na moje skromne zdanie to mysle ze jak komus spali 7 litrow no nawet w korkach 7,5 to przeciez normalna rzecz .Zaduzo plotek o tym ze stary TDi pali 5 litrow zawsze , a potem sie ludziemartwia bo mu 7 litrow spalil a przeciez na necie pisalo ze ciezko z 5,5 wyjsc :helm:
Ostatnio zmieniony pn cze 28, 2010 11:31 przez perki, łącznie zmieniany 2 razy.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » pn cze 28, 2010 11:44

perki pisze:ciezko z 5,5 wyjsc
na trasie tak... powyżej 5.5 cięzko



Awatar użytkownika
porez
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 11:18
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: porez » pn cze 28, 2010 11:56

Ja tam nie widzę potrzeby przy "rozpędzaniu" ciągania mojego do 3,500 obrotów...
Jak chcę szybciej przyśpieszyć w zupełności wystarczy do ~2,5.
Tutaj też należy wziąć pod uwagę co dla kogo znaczy przyśpieszać...
Co innego przy wyprzedzaniu itp. to wtedy warto te turbo trochę przedmuchać :bigok:
perki pisze:moje skromne zdanie to mysle ze jak komus spali 7 litrow no nawet w korkach 7,5 to przeciez normalna rzecz
dokładnie!
Nie ma co się oszukiwać...
na trasie tak... powyżej 5.5 cięzko
zależy też z jaką prędkością przelotową jedziemy :helm:

Panowie jak ma się jazda na tempomacie do spalania?
Czy operując gazem i jadąc cały czas w granicach 100km/h (+/- powiedzmy 5km/h)
spali więcej niż byśmy jechali cały czas 100wką na tempomacie? Założenie czysto teoretyczne.
Tempomat i tak będę montował, ale to tak z ciekawości :chytry:
Ostatnio zmieniony pn cze 28, 2010 11:56 przez porez, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jacekPlacekkk
zbieram na tjuning
zbieram na tjuning
Posty: 435
Rejestracja: pn sie 25, 2008 19:45
Lokalizacja: Siedlce/okolice
Kontakt:

Post autor: jacekPlacekkk » wt cze 29, 2010 16:48

porez pisze: Panowie jak ma się jazda na tempomacie do spalania?
no właśnie! dołączam się do pytania kolegi :chytry:


:-)

Awatar użytkownika
_Daniel_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: sob sty 03, 2009 14:28
Lokalizacja: Chatka Wielkiego Władka
Kontakt:

Post autor: _Daniel_ » wt cze 29, 2010 19:14

nie jeżdżę za dużo na tempomacie (czasem z 20km obwodnicy ) ale nie za uwarzyłem jakiejkolwiek różnicy w spalaniu
silnik 1.9 ahf



Awatar użytkownika
blachy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn sty 02, 2006 10:37
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: blachy » pt lip 02, 2010 11:37

Mi na początku wydawało się że na tempomacie spala mniej, ale jednak manualne operowanie nogą jest skuteczniejsze niż tempomat który uparcie utrzymuje zadaną prędkość czy to pod górkę czy to z górki. Różnice nie są jedna na tyle duże a wręcz minimalne aby zrezygnować ze swobodnego i komfortowego opierania nogi całą stopą a nie tylko piętą :)



mati.

Post autor: mati. » pt lip 02, 2010 13:02

5,5 cykl mieszany
Ostatnio zmieniony sob lip 03, 2010 10:08 przez mati., łącznie zmieniany 1 raz.



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » pt lip 02, 2010 15:21

Tempomat jest dobry na równych odcinkach... ale jak jest teren górzysty to się nie opłaca jazda na nim... Wszystko zależy od terenu.

Mój jeżdżąc do 120km/h na trasie wciąga 5.2-5.5 w mieście nie liczyłem, ale jakieś 8 pewnie.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pn lip 05, 2010 08:36

No dzis rano przy dystrybutorze liczyłem. Wcisnąłem pod korek 60L a przejechałem 1093km co daje 5,46/100km jeżdżąc "w koło komina"...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

nigol_jom
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 485
Rejestracja: wt gru 04, 2007 11:29
Lokalizacja: SRC

Post autor: nigol_jom » pn lip 05, 2010 13:03

cześć,

próby na GOFRACH IV z 2001 116KM 6biegów i 2002 101KM 5 biegów - słabszy trochę mniej pali

mnie się udało zejść na odcinku 150 km do 4,5 :D ON oczywiście ale jechałem nie szybciej niż 100 km/h... realnie 5,8 l/100km. Prowadziłem Gofra z Niemiec to na 1050 km wlałem (na 2 razy) 60l. Jechałem przepisowo. Na autobanach 180km :) na remontach 80km a w PL 130km. średnio pokazał w domu komputerek 120km/h a spalanie 5,9 więc teoretycznie i praktycznie około 6 co myślę że przy takich prędkościach jest ok.
na A4 do Krakowa (przepisowo 130) 5,5 pokazał.

Zakładając tempomat masz pewne spalanie około 6l/100km, oczywiście autostrada, stała prędkość około 130 - 140km/h. Jak operujesz nogą to przy zjeździe z górki, dojeżdżaniu do TIRa czy skrzyżowania puszczasz "gaz" na biegu (hamowanie silnikiem) to komp daje spalanie 0,0 co dość radykalnie zmniejsza średnią. Za to na Tempomacie z górki komp puszcza "gaz" ale spalanie pozostaje na poziomie 2-3 l/100 pewnie dlatego że utrzymuje stałą prędkość.
Ale co te nawet 0,5l ON na 100km jeśli możemy na luzie sobie jechać i podziwiać wyprzedzane autka i nie martwić się o prędkość... Tempomat dla mnie podstawowe wyposażenie auta.

absolutna minimum jakie udało mi się wczoraj w nocy zrobić :D max 80km/h i pusta droga. około 45 km przez wioski i lasy trasa Racibórz - Gliwice
[img][img]http://img685.imageshack.us/img685/5342 ... 10t.th.jpg[/img] Uploaded with ImageShack.us[/img]
Ostatnio zmieniony pt lip 09, 2010 08:47 przez nigol_jom, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kris3314
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn sie 31, 2009 11:15
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kris3314 » pn lip 05, 2010 13:53

Koledzy takie pytanko do Was - ile pokazuje wam komp (km do przejechania) jak zatankujecie polowe baku a ile jak cały ??

[ Dodano: 05 Lip 2010 14:01 ]
marcinotdi pisze:na trasie typu niemieckie autostrady jest możliwe zrobić 110tką 1100km ale z prędkością ok 100 km/h! byłem swoim gofferem dwa razy w holandi (240 km po polsce do granicy) i z prędkością która się wahała od 140 do 180 km/h na tysiąc km zbiornik mi nie starczył
Wkurza mnie takie gadanie kolego !!!! NIEMIECKIE DUPOSTRADY a nie ulice!!! A co u nas w Polsce nie mozna na autostradzie jechac caly czas 100km/h ?? Co niemieckie drogi to az taki luksus?? Jezdza tam same osły po 200km/h i prawy czy lewy pas to trabia i migaja zeby jechac szybko !!! Patałachy !!

[ Dodano: 05 Lip 2010 15:46 ]
vision pisze:Audi B3 1Z mTDI w 2,5 tygodnia 850km na 40l miasto z prędkościami do 120 , ciekawe ile to zeżre w trasie :rotfl:
czyli spalanie w miescie wynosi 4.7 l/100km hhehhe smieszne a zarazem zalosne ! I co cieszy Cie takie cos ze tak napiszesz??? daje Ci to cos ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 153 gości