Prośba o analizę logów MKIV (ASV)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Prośba o analizę logów MKIV (ASV)
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Golfa IV na początku nie było z nim żadnych problemów po tygodniu jazdy złapałem na trasie notlaufa, pojechałem do mechanika i okazało sie że turbina przeładowuje, w międzyczasie troszkę go butowałem i tak upłynęły z 2 tyg. Potym czasie notlaufy zniknęły ale auto stało sie mułowate wiec podszkoliłem się jak zrobic logi w aucie i tu mam problem bo nagle (tak mi sie wydaje) turbo jest niedoładowane i teraz nie wiem co jest grane
Autko golf IV- 1.9 tdi - ASV - 110 KM - 2002r - przebieg 250 tys.
Zrobiłem logi na zimnym silniku, jałowy bieg:
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14985.html
Grupy: 004,007,008 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14986.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14987.html
Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14988.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14989.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14990.html
Następnie zrobiłem logi dynamiczne i wyszło mi to
Grupy: 010,011,001 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_15116.html
Grupy: 003,004,008 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_15120.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_15121.html
Grupy: 008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_15124.html
a tutaj jest:
Grupy: 000,000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_15123.html logi na postoju i dynamiczne(jakoś nie mogłem tego rozdzielić)
Liczę na pomoc, bo nie wiem co mu dolega, a jak pojadę do mechanika to wyssie ze mnie ostatni grosz
Od niedawna jestem posiadaczem Golfa IV na początku nie było z nim żadnych problemów po tygodniu jazdy złapałem na trasie notlaufa, pojechałem do mechanika i okazało sie że turbina przeładowuje, w międzyczasie troszkę go butowałem i tak upłynęły z 2 tyg. Potym czasie notlaufy zniknęły ale auto stało sie mułowate wiec podszkoliłem się jak zrobic logi w aucie i tu mam problem bo nagle (tak mi sie wydaje) turbo jest niedoładowane i teraz nie wiem co jest grane
Autko golf IV- 1.9 tdi - ASV - 110 KM - 2002r - przebieg 250 tys.
Zrobiłem logi na zimnym silniku, jałowy bieg:
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14985.html
Grupy: 004,007,008 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14986.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14987.html
Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14988.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14989.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14990.html
Następnie zrobiłem logi dynamiczne i wyszło mi to
Grupy: 010,011,001 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_15116.html
Grupy: 003,004,008 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_15120.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_15121.html
Grupy: 008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_15124.html
a tutaj jest:
Grupy: 000,000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_15123.html logi na postoju i dynamiczne(jakoś nie mogłem tego rozdzielić)
Liczę na pomoc, bo nie wiem co mu dolega, a jak pojadę do mechanika to wyssie ze mnie ostatni grosz
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Kąt wtrysku ok, dawka paliwa ok ale się buja- po 011 statycznym widać, że kierownice się nie ruszają, stoją w pozycji min doładowanie.
W 011 dynamicznym widać kompletny brak doładowania, a n75 wysterowany jest na max Jak by się zaciął
Więc na początek podmień n75 z n18 i zrób jeszcze raz logi.
[ Dodano: 16 Cze 2010 22:35 ]
Kąt wtrysku jeśli masz ochotę można delikatnie dygnąć z 39 na okolice 50.
[ Dodano: 16 Cze 2010 22:40 ]
aha, przewody podciśnienia posprawdzaj i gruszkę przy turbosprężarce.
W 011 dynamicznym widać kompletny brak doładowania, a n75 wysterowany jest na max Jak by się zaciął
Więc na początek podmień n75 z n18 i zrób jeszcze raz logi.
[ Dodano: 16 Cze 2010 22:35 ]
Kąt wtrysku jeśli masz ochotę można delikatnie dygnąć z 39 na okolice 50.
[ Dodano: 16 Cze 2010 22:40 ]
aha, przewody podciśnienia posprawdzaj i gruszkę przy turbosprężarce.
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Lub logi robione w trybie awaryjnym.Twój czujnik G79 coś delikatnie szwankuje lub drżała tobie noga w podłodzeitaliano_83 pisze:a n75 wysterowany jest na max Jak by się zaciął
[ Dodano: 16 Cze 2010 22:56 ]
PinkFloyd, http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14987.html
logi zrobione są właśnie w trybie awaryjnym co widać po stałych wskazaniach N76 czyli 92.4 % - wyłączyć i ponownie uruchomić silnik przed logowaniem każdej kolejnej grupy a przy okazji sprawdź czy masz podpiętą wtyczkę pod N75.Łuki_79 pisze:italiano_83 napisał/a:
a n75 wysterowany jest na max Jak by się zaciął
Lub logi robione w trybie awaryjnym
Ostatnio zmieniony śr cze 16, 2010 23:30 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
witam
dzić posprawdzałem węzyki podcisnienia i znalałem jeden do wymiany, tylko nie wiem jaka jest srednica tego węzyka idzie on od n75 do gruszki turbiny, też nie wiem czy te węzyki sa właściwuie podłączone bo znalazłem cos takiego
i mam pytanie czy ten węzyk dochodzący do gruszki to powinien zasysac powietrze czy co???
i do czego słuzy ten zawór????
i czy mógłbym prosic o schemat podłączenia tych węzyków podcisnienia (golf IV 110 km 2002 r. ASV) bo cos jest chyba nie tak. ten węzyk idący do turbo nie chce mi zasysac powietrza
dzić posprawdzałem węzyki podcisnienia i znalałem jeden do wymiany, tylko nie wiem jaka jest srednica tego węzyka idzie on od n75 do gruszki turbiny, też nie wiem czy te węzyki sa właściwuie podłączone bo znalazłem cos takiego
i mam pytanie czy ten węzyk dochodzący do gruszki to powinien zasysac powietrze czy co???
i do czego słuzy ten zawór????
i czy mógłbym prosic o schemat podłączenia tych węzyków podcisnienia (golf IV 110 km 2002 r. ASV) bo cos jest chyba nie tak. ten węzyk idący do turbo nie chce mi zasysac powietrza
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
3,2 mm.Na fotce zaznaczyłeś zawór N239 sterujący za pośrednictwem tej gruszki klapą gaszącą w zaworze EGR.Schemat od AJM ale niczym się nie różni od ASV http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#7619851dafr pisze:jaka jest srednica tego węzyka idzie on od n75 do gruszki turbiny
powyższy rysunek jest akurat z Passata więc podam odpowiedni schemat :
oczywiście to co jest na Twoim zdjęciu to kolektor ssący z obudową zaworu EGR i klapy gaszącej na wlocie obudowy EGR, widoczny elektrozawór to N239, który podczas gaszenia silnika podaje wężykiem podciśnienie na ten siłownik plastikowy (gruchę) a ten przymyka na 3 sekundy klapę gaszącą zatrzymując tym samym dopływ powietrza doładowanego do kolektora ssącego i silnik łagodnie gaśnie, jeśli masz nieszczelny ten wężyk, który idzie z N239 do tej gruchy to silnik podczas gaśnięcia nieprzyjemnie telepnie zamiast łagodnie i bez wstrząsu zgasnąć. Ta nieszczelność nie ma wpływu na wariacje z turbodoładowaniem.
Turbosprężarka oczywiście jest w innym miejscu :
oczywiście to co jest na Twoim zdjęciu to kolektor ssący z obudową zaworu EGR i klapy gaszącej na wlocie obudowy EGR, widoczny elektrozawór to N239, który podczas gaszenia silnika podaje wężykiem podciśnienie na ten siłownik plastikowy (gruchę) a ten przymyka na 3 sekundy klapę gaszącą zatrzymując tym samym dopływ powietrza doładowanego do kolektora ssącego i silnik łagodnie gaśnie, jeśli masz nieszczelny ten wężyk, który idzie z N239 do tej gruchy to silnik podczas gaśnięcia nieprzyjemnie telepnie zamiast łagodnie i bez wstrząsu zgasnąć. Ta nieszczelność nie ma wpływu na wariacje z turbodoładowaniem.
Turbosprężarka oczywiście jest w innym miejscu :
Ostatnio zmieniony wt cze 22, 2010 02:13 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
witam
wg rad posprawdzałem wężyki podciśnienia okazało się ze jeden był do wymiany, gruszkę sprawdziłem na tyle ile się znam i wydaje się być dobra, potem podmieniłem n75 z n18 i zrobiłem logi, za każdym razem kiedy miałem logować kolejna grupę to gasiłem silnik i kasowałem błędy w ecu, w rezultacie wyszło mi to:
Logi dynamicze:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16065.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16066.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16067.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16068.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16069.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16070.html
Grupy: 008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16071.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16072.html
a na koncu zrobilem logi statyczne:
Grupy: 000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16073.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16074.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16075.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16076.html
Proszę o sprawdzenie logów.
tak sobie myślałem co z tym fantem mam zrobić i chyba czeka mnie czyszczenie turbiny
znalazłem zakład w Luboniu k. Poznania który czyści turbo
"Mechtrans" Zakład Mechaniczno-Transportowy Michał Sówka
Migalli 14
Luboń
i mam takie pytanie :
czy ktokolwiek korzystał z usług tego zakładu????
albo może ktoś poleci zakład w poznaniu bądź kogokolwiek kto ew. wyczyścił by mi turbo.
Liczę na odpowiedz
pozdrawiam
wg rad posprawdzałem wężyki podciśnienia okazało się ze jeden był do wymiany, gruszkę sprawdziłem na tyle ile się znam i wydaje się być dobra, potem podmieniłem n75 z n18 i zrobiłem logi, za każdym razem kiedy miałem logować kolejna grupę to gasiłem silnik i kasowałem błędy w ecu, w rezultacie wyszło mi to:
Logi dynamicze:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16065.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16066.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16067.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16068.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16069.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16070.html
Grupy: 008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16071.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16072.html
a na koncu zrobilem logi statyczne:
Grupy: 000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16073.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16074.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16075.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16076.html
Proszę o sprawdzenie logów.
tak sobie myślałem co z tym fantem mam zrobić i chyba czeka mnie czyszczenie turbiny
znalazłem zakład w Luboniu k. Poznania który czyści turbo
"Mechtrans" Zakład Mechaniczno-Transportowy Michał Sówka
Migalli 14
Luboń
i mam takie pytanie :
czy ktokolwiek korzystał z usług tego zakładu????
albo może ktoś poleci zakład w poznaniu bądź kogokolwiek kto ew. wyczyścił by mi turbo.
Liczę na odpowiedz
pozdrawiam
problem w tym ze nie mam tego gdzie zrobić, a także nie mam czasu na taka zabawę tak wiec poszukuje chętnego kto by się tego podjął, mam nadzieję ze w końcu kogoś znajdę bądź chętny się zgłosi
a 011BS wkleje jutro
a 011BS wkleje jutro
Ostatnio zmieniony sob cze 26, 2010 20:50 przez dafr, łącznie zmieniany 1 raz.
też nie miałem warunków na demontaż turbo bo auto jest parkowane pod blokiem na osiedlu więc ani garażu ani kanału ani najazdu, byłem zmuszony skorzystać z pomocy mechanika, który zdemontował a potem zamontował ponownie turbo ale czyszczenie zrobiłem sobie sam w domu i przynajmniej mam pewność, że zrobiłem to solidnie i należycie.dafr pisze:problem w tym ze nie mam tego gdzie zrobić, a także nie mam czasu na taka zabawę
Jak dasz komuś do czyszczenia to nigdy nie będziesz miał pewności czy gość podszedł do sprawy rzetelnie a to jest warunkiem tego, że z czyszczonym właściwie turbo pojeździsz spokojnie przez najbliższych kilkadziesiąt tyś. km.
witam
wczoraj dopiero zrobilem logi 011 BS, oto one
Grupa: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16339.html
z tego wychodzi ze na 100 % turbo do czyszcenia tak???
wczoraj dopiero zrobilem logi 011 BS, oto one
Grupa: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_16339.html
z tego wychodzi ze na 100 % turbo do czyszcenia tak???
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
W porównaniu z tym co miałeś wcześniej w 011 BS vnt teraz odżyła,jednak pod obciążeniem możliwe,że się zacina.Włącz na vagu 011 BS i obserwuj czy ruch sztangi jest płynny,bez zacięć.Przy zgaszonym silniku również ręcznie sprawdz czy są wyczuwalne zacięcia sztangi-rozruszaj ją z 15 minut i wykonaj loga dynamicznego 011.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 170 gości