Brzęczenie przy obrotach 1800-2200
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Brzęczenie przy obrotach 1800-2200
witam
mam od jakiegoś czasu następujący objaw
przy odpalaniu rano na zimnym pali normalnie - przy wkręcaniu na obroty też jest ok,
rozgrzewa sie do 90 st, wszystko w porządku, jak jest chłodniej na dworze to efekt który opiszę poniżej nie występuje zbyt często, ale jak jest ciepło/gorąco to częściej, głównie po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu po pewnym czasie
a teraz do rzeczy: chodzi o następującą sprawę : po odpaleniu i przygazowaniu (mowa o kolejnym odpaleniu na ciepłym, ale niekoniecznie silniku) przy obrotach ok. 1800/min zaczyna dochodzić od strony komory silnika odgłos brzeczenia - rezonans (jakby luz na jakimś elemencie metalowym, tłumiku, ale to nie to bo wszystko ostukane) który skutkuje przynajmniej takie mam odczucie gorszym przyśpieszeniem. Czasami mocniejsze przegazowanie usuwa tą usterkę, czasami nie, czasami podczas jazdy sama przechodzi niezauważalnie.
Na VAGu nic nie pokazuje, żadnych błedów.
obajw ten pojawił sie mniej wiecej po tym jak wymieniłem czujnik temp. cieczy chłodzącej i do dziś z przerwami pojawia sie w aucie - mechanicy nie wiedzą o co chodzi, bo przeważnie objaw ten przechodzi jak do nich jadę.
w tym czasie jak już mówiłem, auto jest jakby trochę przymulone, jak go odetka to jest wszystko ok
może ktoś miał podobny objaw albo mam jakiś pomysł, to proszę o pomoc
dzięki z góry Andrzej
mam od jakiegoś czasu następujący objaw
przy odpalaniu rano na zimnym pali normalnie - przy wkręcaniu na obroty też jest ok,
rozgrzewa sie do 90 st, wszystko w porządku, jak jest chłodniej na dworze to efekt który opiszę poniżej nie występuje zbyt często, ale jak jest ciepło/gorąco to częściej, głównie po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu po pewnym czasie
a teraz do rzeczy: chodzi o następującą sprawę : po odpaleniu i przygazowaniu (mowa o kolejnym odpaleniu na ciepłym, ale niekoniecznie silniku) przy obrotach ok. 1800/min zaczyna dochodzić od strony komory silnika odgłos brzeczenia - rezonans (jakby luz na jakimś elemencie metalowym, tłumiku, ale to nie to bo wszystko ostukane) który skutkuje przynajmniej takie mam odczucie gorszym przyśpieszeniem. Czasami mocniejsze przegazowanie usuwa tą usterkę, czasami nie, czasami podczas jazdy sama przechodzi niezauważalnie.
Na VAGu nic nie pokazuje, żadnych błedów.
obajw ten pojawił sie mniej wiecej po tym jak wymieniłem czujnik temp. cieczy chłodzącej i do dziś z przerwami pojawia sie w aucie - mechanicy nie wiedzą o co chodzi, bo przeważnie objaw ten przechodzi jak do nich jadę.
w tym czasie jak już mówiłem, auto jest jakby trochę przymulone, jak go odetka to jest wszystko ok
może ktoś miał podobny objaw albo mam jakiś pomysł, to proszę o pomoc
dzięki z góry Andrzej
możliwe, że taki efekt daje przepustnica powietrza przed kolektorem ssącym, sterowana silniczkiem V157 - zwłaszcza ma ona wpływ na przymulanie dynamiki silnika jeśli nie uchyla się w momencie przyspieszania. Proponuję zrobić test jej działania Vagiem :
silnik pracuje na biegu jałowym, podłączamy Vaga i wchodzimy w 01 Engine, następnie klikamy na ikonę "03 output test" i zatwierdzamy, jak ukaże się test dla V157 to silniczek ten jest aktywowany i słuchamy wtedy zmian w pracy silnika (silnik V157 otwiera i zamyka przepustnicę co skutkuje zauważalną zmianą pracy silnika) - wtedy przysłuchaj się czy słychać opisywane przez Ciebie dźwięki.
silnik pracuje na biegu jałowym, podłączamy Vaga i wchodzimy w 01 Engine, następnie klikamy na ikonę "03 output test" i zatwierdzamy, jak ukaże się test dla V157 to silniczek ten jest aktywowany i słuchamy wtedy zmian w pracy silnika (silnik V157 otwiera i zamyka przepustnicę co skutkuje zauważalną zmianą pracy silnika) - wtedy przysłuchaj się czy słychać opisywane przez Ciebie dźwięki.
to charakterystyczne brzęczenie nie zawsze występuje, czasami samo znika i wtedy czuć taką ładną charakterystykę pracy silnika podczas przyśpieszania, przy tym brzęczeniu, buczeniu silnik jakby był przymulonySztomel pisze:możliwe, że taki efekt daje przepustnica powietrza przed kolektorem ssącym, sterowana silniczkiem V157 - zwłaszcza ma ona wpływ na przymulanie dynamiki silnika jeśli nie uchyla się w momencie przyspieszania. Proponuję zrobić test jej działania Vagiem :
silnik pracuje na biegu jałowym, podłączamy Vaga i wchodzimy w 01 Engine, następnie klikamy na ikonę "03 output test" i zatwierdzamy, jak ukaże się test dla V157 to silniczek ten jest aktywowany i słuchamy wtedy zmian w pracy silnika (silnik V157 otwiera i zamyka przepustnicę co skutkuje zauważalną zmianą pracy silnika) - wtedy przysłuchaj się czy słychać opisywane przez Ciebie dźwięki.
dzisiaj czytałem na forum ktoś miał problem może nawet podobny i tam padły sugestie na przewody podciśnienione przy zaworze N75 - nie wiem, czy faktycznie to było przyczyną.
sprawdzałem już wielokrotnie vagiem, ale nie pokazuje żadnych błedów
dzisiaj spróbuję zrobić to jak mówisz
AHA byłbym zapomniał, a może to istotne
czasami przy gaszeniu zatelepie na chwilkę autem, a czasem ładnie miękko gasnie
może to ma coś wspólnego z moim problemem?
Ostatnio zmieniony wt cze 22, 2010 13:38 przez Andy1111, łącznie zmieniany 1 raz.
w Twoim silniku nie ma N75 bo nie masz turbosprężarki,Andy1111 pisze:dzisiaj czytałem na forum ktoś miał problem może nawet podobny i tam padły sugestie na przewody podciśnienione przy zaworze N75 - nie wiem, czy faktycznie to było przyczyną.
to jest właśnie efekt złej pracy przepustnicy powietrza - nie domyka się całkowicie i dlatego silnikiem zatelepie.Andy1111 pisze:a może to istotne
czasami przy gaszeniu zatelepie na chwilkę autem, a czasem ładnie miękko gasnie
może to ma coś wspólnego z moim problemem?
Foty z przepustnicą powietrza zamieścił w tym linku kolega Jasko :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2255200
Kolega sprawdź puszkę filtra powietrza i rurę zasysającą powietrze do filtra czy nie ma luzów w mocowaniach itp. U mnie w SDI dokładnie takie same objawy były, w pewnym zakresie obrótów właśnie 1800 -2400 odgłos paskudny to wydawalo, czasami jak schodził z obrótów również. Sama rura jest jakby dwuczęściowa, rozebrałem i skleiłem ja na silikonie. Rura lubi ocierać o prawy tylny lub przedni róg obudowy akumulatora. Dodatkowo dałem gumę pod obudowę filtra - żeby nie waliła w kielich. Sprawdź to bo może akurat Twojego SDIka trapi to samo. Nie jestem pewien ale brakuje mi chyba jednej 'gąbki' która jest na łączeniu rury doprowadzającej z obudową filtra i może to jest źródłem moich problemów
A już mi chcieli wyscinać kata i podobne historie. Jeden koleś podniósł maskę i od razu namierzył, przytrzymał ręką i cisza
A już mi chcieli wyscinać kata i podobne historie. Jeden koleś podniósł maskę i od razu namierzył, przytrzymał ręką i cisza
Ostatnio zmieniony wt cze 22, 2010 20:17 przez damiannn, łącznie zmieniany 1 raz.
to jest właśnie efekt złej pracy przepustnicy powietrza - nie domyka się całkowicie i dlatego silnikiem zatelepie.Andy1111 pisze:a może to istotne
czasami przy gaszeniu zatelepie na chwilkę autem, a czasem ładnie miękko gasnie
może to ma coś wspólnego z moim problemem?
Foty z przepustnicą powietrza zamieścił w tym linku kolega Jasko :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2255200[/quote]
czyli od czego w moim przypadku powinienem zacząć?
rozebrać przepustnicę, obejrzeć klapę gaszenia? co dalej
w jakim położeniu powinna znajdować sie klapa przy zapłonie na off a w jakim na "on"?
jeśli nie będzie poprawnie działać to gdzie szukać przyczyny?
który zawór odpowiada za prawidłową pracę tej klapy?
dzięki za pomoc
zdejmij opaskę zaciskową trzymającą karbowaną rurę powietrza z obudowy modułu klapy gaszącej a następnie zsuń tę karbowaną rurę (zobaczysz wtedy wewnątrz wlotu powietrza klapę gaszącą czyli tę okrągłą przepustnicę ) i sprawdź przed przekręceniem kluczyka w stacyjce w jakiej jest pozycji a następnie (najlepiej posiadając Vaga) podpiąć interfejs Vaga do samochodu na pracującym na wolnych obrotach silniku, wejść w 01 Engine a następnie 03 Output test i wybrać Engine air intake flap V157 - nastąpi wtedy samoczynna aktywacja silnika V157 i przepustnica będzie się cyklicznie otwierać i domykać a będą wtedy słyszalne zmiany w pracy silnika na otwartej i przymkniętej klapie przepustnicy. Jeśli zauważysz zacięcia w pracy przepustnicy to sprawdź czy mechanicznie sama przepustnica nie ociera o wnętrze obudowy a jeśli nie to wypnij wtyczkę z gniazda silniczka V157 i psiknij sprejem do złącz elektrycznych na piny wtyczki i piny gniazdka elektrycznego silniczka V157, posiadając multimetr możesz ponadto sprawdzić czy dochodzi przez cały czas napięcie (przy kluczyku w stacyjce w pozycję ON) napięcie na 4 pin wtyczki (ten zewnętrzny od półokrągłej strony wtyczki) łącząc jeden przewód multimetru z tym pinem a drugi z masą silnika a następnie łącząc pin 4 z pinem 1 czyli zewnętrznym od strony kwadratowej wtyczki - w obydwu kombinacjach multimetr musi wskazywać wartość napięcia taką jaka jest na akumulatorze.
Ostatnio zmieniony śr cze 23, 2010 13:41 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
przepustnica działa sprawnie, nie ma luzów i żadnych nagarów, porusza sie za dotknięciem palca
na zgaszonym aucie, zapłon w poz. OFF, przepustnica była otwarta
na włączonym zaplonie zdjąlem wtyczkę i założyłem - w tym czasie przepustnica zamkmęła sie i otwirzyła w ułamku sekundy
jedna rzecz - prfzy włączonym zapłonie słychać bzyczenie z przepustnicy - czy tak powinno być? ten stan jest nieprzerwanie od kupna auta, tj 3 lat
zrobiłem testy wejść ale polskim vagiem 49, jeden sporadyczny błąd 1283 i jeden ale nie pamiętam też sporadyczny 19557 (może to przez to, że ruszałem nią po zdjęciu rury) ale nie mogłem wybrać nim testu dla v157, a poza tym jak dochodził do testowania zaworu odcięcia paliwa, to auto gasło i musiałem testować od początku i tak w kółko - nie wiem czy tak być powinno że po teście zaworu odcięcia paliwa auto powinno gasnąć??
dzisiaj może będę miał dostęp do innego vaga, to porobię jeszcze raz testy i jutro sie odezwe
wydaje mi sie jednak że przepustnica jest ok i silnik tez, to w takim razie co?
czy badanie przepustnicy można robić na zdjętej rurze z przepustnicy żeby zobaczyć jak ona sie otwierra i zamyka?
na zgaszonym aucie, zapłon w poz. OFF, przepustnica była otwarta
na włączonym zaplonie zdjąlem wtyczkę i założyłem - w tym czasie przepustnica zamkmęła sie i otwirzyła w ułamku sekundy
jedna rzecz - prfzy włączonym zapłonie słychać bzyczenie z przepustnicy - czy tak powinno być? ten stan jest nieprzerwanie od kupna auta, tj 3 lat
zrobiłem testy wejść ale polskim vagiem 49, jeden sporadyczny błąd 1283 i jeden ale nie pamiętam też sporadyczny 19557 (może to przez to, że ruszałem nią po zdjęciu rury) ale nie mogłem wybrać nim testu dla v157, a poza tym jak dochodził do testowania zaworu odcięcia paliwa, to auto gasło i musiałem testować od początku i tak w kółko - nie wiem czy tak być powinno że po teście zaworu odcięcia paliwa auto powinno gasnąć??
dzisiaj może będę miał dostęp do innego vaga, to porobię jeszcze raz testy i jutro sie odezwe
wydaje mi sie jednak że przepustnica jest ok i silnik tez, to w takim razie co?
czy badanie przepustnicy można robić na zdjętej rurze z przepustnicy żeby zobaczyć jak ona sie otwierra i zamyka?
Ostatnio zmieniony czw cze 24, 2010 08:15 przez Andy1111, łącznie zmieniany 3 razy.
obydwa błędy związane są z przepustnicą - pierwszy z pewnością spowodowany, że samoczynnie nią ruszałeś a drugi, że wypiąłeś wtyczkę z silniczka V157. Podczas sprawdzania przepustnica sprawowała się dobrze więc o ile akurat w tym czasie nie szwankowała to po skasowaniu ww. błędów przy jej nieprawidłowej pracy po kolejnych jazdach gdy wystąpią znowu te objawy błędy powinny się pojawić ale już bez Twojej ingerencji. Oczywiście, że test przepustnicy można zrobić przy zdjętej rurze powietrza - nie ma żadnych powodów aby nie było to wskazane. Podczas testu N109 silnik powinien zgasnąć - to świadczy o prawidłowej pracy N109 ale wg kolejności testu elementów wykonawczych dla silnika SDI sterownik testuje w takiej kolejności :
- elektrozawór N108,
- elektrozawór N18,
- sprężarkę klimatyzacji,
- silnik V157 przepustnicy powietrza (na tej pozycji jest test N109 dla silników TDI),
- elektrozawór N109 (a dla silników TDI test elektrozaworu N75),
- przekaźnik świec żarowych,
- kontrolka świec żarowych,
- przekaźnik małej mocy grzewczej (dla aut wyposażonych w świece podgrzewacza chłodziwa ze skrzynią manulaną),
- przekaźnik dużej mocy grzewczej (jw.),
- przekaźnik dmuchawy (tylko dla silników AHF)
Jeśli nawet podczas testu N109 silnik zgaśnie to należy ponownie wprowadzić test przy niepracującym silniku ale włączonym zapłonie ale jak wcześniej napisałem dla silników SDI najpierw testowany jest V157 a dopiero po nim N109.
Jeszcze jedna istotna rzecz, jeśli jednak żadne błędy dot. przepustnicy się nie powtórzą to należy podczas testu N18 sprawdzić czy on pracuje bo jeśli nie (a przyczyną może być dziurawy wężyk podciśnienia) to silnik nie dostanie tyle powietrza wraz z mieszanką gazów wydechowych ile potrzeba i będzie się dławił.
- elektrozawór N108,
- elektrozawór N18,
- sprężarkę klimatyzacji,
- silnik V157 przepustnicy powietrza (na tej pozycji jest test N109 dla silników TDI),
- elektrozawór N109 (a dla silników TDI test elektrozaworu N75),
- przekaźnik świec żarowych,
- kontrolka świec żarowych,
- przekaźnik małej mocy grzewczej (dla aut wyposażonych w świece podgrzewacza chłodziwa ze skrzynią manulaną),
- przekaźnik dużej mocy grzewczej (jw.),
- przekaźnik dmuchawy (tylko dla silników AHF)
Jeśli nawet podczas testu N109 silnik zgaśnie to należy ponownie wprowadzić test przy niepracującym silniku ale włączonym zapłonie ale jak wcześniej napisałem dla silników SDI najpierw testowany jest V157 a dopiero po nim N109.
Jeszcze jedna istotna rzecz, jeśli jednak żadne błędy dot. przepustnicy się nie powtórzą to należy podczas testu N18 sprawdzić czy on pracuje bo jeśli nie (a przyczyną może być dziurawy wężyk podciśnienia) to silnik nie dostanie tyle powietrza wraz z mieszanką gazów wydechowych ile potrzeba i będzie się dławił.
Jeszcze jedna istotna rzecz, jeśli jednak żadne błędy dot. przepustnicy się nie powtórzą to należy podczas testu N18 sprawdzić czy on pracuje bo jeśli nie (a przyczyną może być dziurawy wężyk podciśnienia) to silnik nie dostanie tyle powietrza wraz z mieszanką gazów wydechowych ile potrzeba i będzie się dławił.[/quote]
jak sprawdzić, czy N18 pracuje? (N18 znajduje sie na grodzi i połączony jest z EGR?)
a jeszcze jedna sprawa czy prawdą jest, że po uruchomieniu silnika klapa gaszenia (w przepustnicy) powinna sie zamknąć/przymknąć po kilku sekundach?
jak sprawdzić, czy N18 pracuje? (N18 znajduje sie na grodzi i połączony jest z EGR?)
a jeszcze jedna sprawa czy prawdą jest, że po uruchomieniu silnika klapa gaszenia (w przepustnicy) powinna sie zamknąć/przymknąć po kilku sekundach?
Ostatnio zmieniony czw cze 24, 2010 09:53 przez Andy1111, łącznie zmieniany 2 razy.
Kiedyś chciałem tak zrobić z czyszczeniem złącza czujnika temp chłodziwa silnika, elektryk samochodowy odradził mi używania wszelkich środków do czyszczsenia złącz elektrycznych w spreyu. Powiedział, że środki te przewpodzą prąd i po zmoczeniu nimi kabli elektrycznych mogą zacząć się dziać cuda (upływność kabli). Użyłem wtedy czystego spirytusu, można również czystej benzyny ekstrakcyjnej.Sztomel pisze:...Jeśli zauważysz zacięcia w pracy przepustnicy to sprawdź czy mechanicznie sama przepustnica nie ociera o wnętrze obudowy a jeśli nie to wypnij wtyczkę z gniazda silniczka V157 i psiknij sprejem do złącz elektrycznych na piny wtyczki i piny gniazdka elektrycznego silniczka V157...
[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
trochę źle się wyraziłem - sprawdzić należy wzrokowo sam zawór EGR - jest w półotwartej obudowie więc widać z zewnątrz jak porusza się trzonek zaworu podnoszony przez membranę do góry w stronę siłownika, do którego podłączony jest wężyk podciśnienia,Andy1111 pisze:jak sprawdzić, czy N18 pracuje? (N18 znajduje sie na grodzi i połączony jest z EGR?)
jeśli trzonek zaworu nie będzie się unosił i opadał cyklicznie to jest wtedy sygnał, że na membranę siłownika nie działa podciśnienie, w celu sprawdzenia tego wystarczy zdjąć wężyk z króćca siłownika i przytkać do końca wężyka palec - powinieneś czuć cykliczne zasysanie palca do wężyka - jeśli nie to trzeba sprawdzać dalej - zdjąć wężyk z króćca OUT elektrozaworu N18 i również przytkać go palcem - jeśli nadal nie wyczujesz zasysania palca to zdejmujesz wtedy wężyk z króćca VAC N18 i przytykasz palec do ońca tego wężyka - jeśli wtedy czujesz podciśnienie a za N18 nie to trzeba rozebrać i sprawdzić N18 a jeśli podciśnienia nie będzie również przed N18 to sprawdzić wężyk na szczelność idący od N18 do trójnika przy przewodzie idącym z pompy podciśnienia do serwa hamulców. Innej opcji nie ma bo z pewnością pompa podciśnienia jest sprawna skoro serwo hamulców działa prawidłowo.
[ Dodano: 24 Cze 2010 16:38 ]
Powinna się przymykać aby umożliwić zasysanie przez silnik spalin przez zawór EGR w czasie kiedy EGR jest aktywny czyli otwarty, przymyka się zawsze jak otwiera się EGR.Andy1111 pisze:a jeszcze jedna sprawa czy prawdą jest, że po uruchomieniu silnika klapa gaszenia (w przepustnicy) powinna sie zamknąć/przymknąć po kilku sekundach?
po testach:Sztomel pisze:Powinna się przymykać aby umożliwić zasysanie przez silnik spalin przez zawór EGR w czasie kiedy EGR jest aktywny czyli otwarty, przymyka się zawsze jak otwiera się EGR.
wyskoczył 1 błąd prawdopodobnie związazny z immo
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 920 826 B
Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB8 V08
Coding: 01113
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ1JZ2W262197 VWZ6Z0A3913101
1 Fault Found:
01176 - Key
07-10 - Signal to Low - Intermittent
błedów dot. v157 nie było więc chyba ok
ale zapytam o taką rzecz - podczas testu v157 przy zdjętej rurze karbowanej klapa w przepustnicy otwierała sie i zamykała cyklicznie, właściwie przymykała sie cyklicznie
czy tak ma być, czy powinna domykać sie do końca
a druga sprawa - temperatura płynu chłodz. na wskaźniku w aucie stoi jak być na 90 st. C, a na VAGu pokazywał w granicach 81,8-82,8 st. C, przy wyższych prędkościach wzrastał do blisko 84 st. C. Czy to znaczy, że coś nie tak z termostatem??
coraz więcj uczę się o swoim aucie - dzięki Tobie Sztomel
ma się tylko przymykać, jeśli się zamknie całkowicie to zdławi silnik i silnik zgaśnie, wskaźnik na zegarach pokazuje równo temperaturę 90*C jeśli właściwa temperatura płynu chłodzącego oscyluje w przedziale 80-110*C bo gdyby miała cały czas wskazywać realną temperaturę płynu to ciągle by migrowała po wskaźniku i denerwowała oko
aby dokładnie sprawdzić zakres osiąganej przez silnik temperatury należałoby przez dłuższy czas obserwować wskazania na Vagu aby stwierdzić czy i kiedy temperatura osiąga 90*C lub więcej i kiedy zaczyna włączać się wentylator chłodnicy (zwłaszcza podczas jazdy w korku na zatłoczonych ulicach) by zbić temperaturę do właściwej.
aby dokładnie sprawdzić zakres osiąganej przez silnik temperatury należałoby przez dłuższy czas obserwować wskazania na Vagu aby stwierdzić czy i kiedy temperatura osiąga 90*C lub więcej i kiedy zaczyna włączać się wentylator chłodnicy (zwłaszcza podczas jazdy w korku na zatłoczonych ulicach) by zbić temperaturę do właściwej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości