Wymieniony rozrząd bez zmiany pompy wody?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

krzysiekp
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob maja 13, 2006 00:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiekp » wt cze 22, 2010 11:16

to w zestawie do wymiany rozrządu co powinno być? Gostek w sklepie podał mi natępujace rzeczy:
pasek rozrzadu ContiTECH CT1028 cena 149 pln
rolka napinajaca RUVILLE 55494 cena 149 pln
rolka kierunkowa RUVILLE 55465 cena 89 pln
pompa wody RUVILLE 65409 cena 119 pln

cos jeszcze bo na tym rysunku wygląda, że tak bo widze tam trzy jakies rolki?
czy ten hydrauliczny tłumik drgań jest z ta rolką napinającą??

co do pompy to auto sprowadzone i według grupy 004 cos nie tak jest ustawione bo synchronizacja od 0 do -1.7
rozrząd był wymieniany 16 tyś temu w niemczech i pompy nie wymieniali
i nie wiem czy poprawiac po nich i zmienic tylko pompę (zawsze 400zł w kieszeni) czy wymienić wszystko?
poza tym mechanik zaleca wymianę na oryginał vw i tu koszt zestawu razem z pompą ok 800zł (wtedy daje gwarancję bo on załatwia części)

pozdr


krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt cze 22, 2010 12:39

Ooooo już zaraz najlepiej z silnikiem całym...
Kup HEPU - dużo lepsze niż org. VW bo mają met. wirnik a nie palstikowy...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=314117


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » wt cze 22, 2010 19:52

krzysiekp, Jeśli warsztat w niemczech wymieniał ten rozrząd a jest na tyle rzetelny że prowadzi historie to napewno nie kwalifikowała sie do wymiany oni nie "młócą kasy" i zostaw ją w spokoju. A jeśli chodzi o hydronapinacz to z jego powodu wymiana rozrządu co 60tyś.km a wiec pompa spokojnie przelata dwie wymiany :bigok: hydronapinacza nie ma w zestawie z rolką napinającą, kupuje się go osobno lub w całym zestawie.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » wt cze 22, 2010 23:13

pompe wodna zostaw a tylko daj do ustawienia caly rozrzad i tyle.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

krzysiekp
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob maja 13, 2006 00:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiekp » wt cze 22, 2010 23:33

wesol pisze:pompe wodna zostaw a tylko daj do ustawienia caly rozrzad i tyle.
ciotka romzawiała z gościem z tego warsztatu (bo ja nie szprechen zi dojcz) i powiedział jej, że pompa była ok i nie wymieniali, a właściciel tez nie nalegał na wymianę jak ok
ale co do tego hydronapinacza to nie wiem czy był wymieniany

żeby ustawić rozrząd to trzeba wszystkorozbierac tak jak do wymiany czy może to jakaś łatwiejsza (czyt. tańsza) robótka??

pozdr


krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr cze 23, 2010 02:24

Obrazek
No a pasek to wiadomo gdzie jest.
Pompę bym zostawił w spokoju > skoro reszta była zmieniana to po co to dotykać.
Synchro możesz sobie sam poprawić jak masz vag-a, i klucz oczkowy 13 > bo robi się to przez luzowanie tych małych 3 śrubek na kole zębatym wałka rozrządu i delikatne przestawianie koła > zapewniają one dokładną > skok mniej niż o jeden ząb > takie jest własnie ich zadanie.

Co do napinacza hydraulicznego > bez odpowiedniej wiedzy raczej jego stanu nie sprawdzisz > można za to pomierzyć odstęp pomiędzy napinaczem a blachą oporową rolki > to da informację czy mechanik go dobrze napinał > bo to jest tak samo jak ze znakiem właściwego napięcia w mechanicznych rolkach.

Obrazek

Po kolejnych 2 obrotach rozrządu > odstęp ma się zgadzać > przyznam się że miarki osobiście nie używam > na oko i czuja jest pewniej.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 235 gości