Wymieniony rozrząd bez zmiany pompy wody?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

krzysiekp
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob maja 13, 2006 00:28
Lokalizacja: Wrocław

Wymieniony rozrząd bez zmiany pompy wody?

Post autor: krzysiekp » pn maja 31, 2010 21:34

Witam,

W zakupionym autku Golf IV TDI PD ASZ (z niemcownii) była naklejka o wymianie rozrządu. Udało mi sie zdobyć numer do warsztatu, kóry to robił i potwierdzić to. Faktycznie rozrząd był wymieniany, ale pompa wody nie. Troche dziwny warsztat, który nie wymienia pompy przy wymianie rozrządu. No chyba, że właściciel nie chciał.
Teraz to troche nie pewny jest dla mnie ten warsztat.
To jak to jest - przy rozrządzie powinno wymieniac sie pompę czy jak jest ok to nie?
Myslałem, ze nie będę musiał wymieniac rozrządu (był wymieniany 15 tys temu, a wynikły inne koszty nie małe), ale teraz mnie martwi ta pompa.
Czy po 15 tyś da radę stwierdzić że pasek był wymieniony?
Ostatnio rozmawiałem ze znajomym i powiedział, ze kiedys miał taki przypadek (rozrząd wymieniony, pompa nie) i podczas jzdy szlakt ttrafił pompę i kapitalke silnika miał :(
Teraz to nie wiem co robic?

pozdr
Ostatnio zmieniony pn maja 31, 2010 22:01 przez krzysiekp, łącznie zmieniany 2 razy.


krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pn maja 31, 2010 21:54

Po pierwsze jakiego autka dotyczy problem. Model, silnik.

W MK III TDI tak jak masz w opisie nie było konieczności wymiany pompy wody, bo jest ona poza rozrządem.

Napędza ją osobny ,inny pasek i dlatego nigdy nie wymienia się jej przy okazji wymiany rozrządu.

W MKIV, MKV i MKVI natomiast pompa jest w rozrządzie i jest napędzana paskiem rozrządu dlatego bezwzględna wymiana pompy przy wymianie paska.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

krzysiekp
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob maja 13, 2006 00:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiekp » pn maja 31, 2010 22:04

juz wyżej dodałem model auta

auto to Golf4 TDI PD ASZ

to co nie wymienili pompy wody?
no chyba, ze ciotka sie cos nie dogadała z mechanikiem i się niezrozumieli
zna ktos niemiecki?
jak jest po niemiceku rozrzą i pompa wody?

pozdr


krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn maja 31, 2010 22:10

krzysiekp pisze:pompa wody?
Wasserpumpe
krzysiekp pisze:rozrząd silnika


Motorsteuerung


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn maja 31, 2010 22:11

krzysiekp, zazwyczaj pompę wymienia się co 2 wymiany rozrządy,chyba,że klient życzy sobie tego,to za każdym razem :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
macv6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pt paź 19, 2007 22:00
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: macv6 » pn maja 31, 2010 22:11

Są ludzie którzy uważają, że pompę powinno się wymieniać co drugą zmianę paska. Na Twoim miejscu wymieniłbym kompletny rozrząd razem z pompą. Dla świętego spokoju.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn maja 31, 2010 22:11

krzysiekp, wasser pomp czy jakos tak to pompa wody


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » wt cze 01, 2010 11:35

VW zaleca pierwszą wymianę pompy wody przy około 180kkm więc co 2 wymianę rozrządu... po mojemu skoro tak mówią to czymś to jest uzasadnione i nie ma co szaleć z tą wymianą co 90kkm , ale to już jak kto woli. Jeśli mówicie, że pompę wymieniać razem z rozrządem czyli 2 razy szybciej to czemu nie wymieniacie też rozrządu 2 razy szybciej czyli po około 45kkm? :bajer:



krzysiekp
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob maja 13, 2006 00:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiekp » pn cze 21, 2010 21:54

Witam,

kilka pytań

1. Przy wymianie rozrządu w Golf4 wymienia się:
- pasek
- rolke napinającą
- rolkę kierunkową
- pompę wody

w golfie 4 ASZ 130KM podobno któraś rolka jest jakaś gazowa czy coś w tym stylu?

2. jakie firmy produkujące te części najbardziej polecacie?

3. Czy na tych rolkach i pasku sa jakieś daty produkcji które pozwolą stwierdzić chociaż rok?

dzieki za pomoc i pozdrawiam


krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław

robciovw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw gru 31, 2009 00:57
Lokalizacja: Tczew

Post autor: robciovw » wt cze 22, 2010 00:09

Jeżeli pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu to wymienia się ją za każdym razem.Jeżeli serwis zaleca wymiane pompy co drugi raz to trzeba pamiętać że dotyczy to oryginalnych części sygnowanych logiem producenta,a nie zamienników co do których nie mamy pewności.W silnikach na pompowtryskach ciężko jest ustalić przebieg paska rozrządu i nawet po 80000 km wygląda całkiem dobrze(prędzej możemy to ustalić po szumiących rolkach).Pewnie ta pompa,którą masz wytrzyma do następnej wymiany.Tylko po co sie stresować,lepiej wymienić i cieszyć się z jazdy autkiem.
Polecam pasek Contitecha oraz pompe i rolki Ruville.
Ostatnio zmieniony wt cze 22, 2010 00:16 przez robciovw, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt cze 22, 2010 00:13

robciovw pisze: W silnikach na pompowtryskach ciężko jest ustalić przebieg paska rozrządu i nawet po 80000 km wygląda całkiem dobrze
a co tu ma do rzeczy rodzaj zasilania paliwem? :chytry: czy PD czy VP sprawa wygląda identycznie, czyli dbanie o regularne wymiany podzespołów



robciovw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw gru 31, 2009 00:57
Lokalizacja: Tczew

Post autor: robciovw » wt cze 22, 2010 00:26

Zgadza się,trzeba dbać o to.Kolega pytał czy można rozpoznać zużycie paska po przebiegu.
Ostatnio zmieniony wt cze 22, 2010 00:30 przez robciovw, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » wt cze 22, 2010 01:44

Obrazek
krzysiekp pisze:w golfie 4 ASZ 130KM podobno któraś rolka jest jakaś gazowa czy coś w tym stylu?
Hydrauliczny tłumik drgań przy głównej rolce napinającej > wymaga on umiejętnego napięcia.
Czasami wypada go tak samo zmienić.
Przed zakupem rozrządu warto sprawdzić jak to wygląda > bo były 2 rodzaje tych silniczków > jest także wersja z napinaczem mechanicznym.
mettenos pisze: czyli dbanie o regularne wymiany podzespołów
Oraz dokładne ustawianie rozrządu > nie na markera.
W VP grupa 004 pola 2 i 3 > grupa 000 pola 1 i 2.
W PD grupa 004.
W przypadku ASZ-a lub AJM-a warto się zainteresować rolą 3 śrubek fasolkowych na kole pasowym wałka rozrządu.

Niedbałe ustawienie rozrządu > bez odpowiedniej wiedzy > wykończy szarpnięciami nie tylko paski ale i ukróci życie całego napędu bocznego silnika.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt cze 22, 2010 11:03

krzysiekp pisze:1. Przy wymianie rozrządu w Golf4 wymienia się:
- pasek
- rolke napinającą
- rolkę kierunkową
- pompę wody
Zależy co ile kilometrów wymieniasz rozrząd. Jak co 90 tyś to pompę możesz sobie darować i wymieniać co 2-gi rozrząd. Spokojnie wytrzyma (u mnie co 350 tys km :D )


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 188 gości