problemy z mocą i nie tylko

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

problemy z mocą i nie tylko

Post autor: hanti » ndz cze 20, 2010 20:14

Witam
Od jakiegoś już czasu zaczęły pojawiać się problemy z moim golfikiem. Mianowicie:
2 tygodnie po wymianie rozrządu auto jechało jak chciało - raz szedł bez najmniejszych problemów, a chwilę później przy wyprzedzaniu nagle tracił moc, by po chwili wszystko wróciło do normy. Po podpięciu pod vaga okazało się, że kąt jest przewalony i wyświetliło błąd "nieprawidłowa dawka początku wtrysku" podejrzenie padło na ew. wybite koło zębate na wale . Zostało to sprawdzone i jest wszystko ok. Później j miałem tydzień spokoju, golfik szedł "jak wściekły" aż do wczoraj.
Na 1. i 2. biegu wszystko jest ok. Można go ciągnąć aż do czerwonego pola i nic się nie dzieje. od 3. biegu zaczyna się wariactwo. Przy około 3000obr/min silnik zachowyje się tak jak by się ściągnęło nogę z gazu - 4. bieg to samo i następnie 5. Pomaga zdjęcie nogi z gazu i wciśnięcie go jeszcze raz, ale tu pojawia się problem. Auto zaczyna ciągnąć dalej, a potem zaczyna szaleć ( podobnie jak odcięcie w benzyniakach). Wczoraj doszedł jeszcze efekt puszczenia niebieskiego "bąka" przy tym odcięciu. Zjechałem na pobocze i okazało się, że rozerwało kawałek rury gumowej, która idzie do IC. Dziś jadąc w trasę założyłem inną rurę , ale efekt jest ten sam.
Na codzień do spokojnej jazdy da radę bezproblemowo jeździć, ale gdy przyjdzie wyprzedzać to lepiej nie zaczynać, bo nie wiadomo jak pójdzie.

Proszę o wszelkie sugestie, bo szkoda coś rozwalić.
Dopiero co wróciłem, więc może uda mi się jeszcze dziś zobaczyć czy są jakieś błędy


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz cze 20, 2010 22:49

sprawdzic kat wtrysku w tdi timing


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn cze 21, 2010 01:56

Daj logi > bo rury rozwala jak przeładowuje. Ja tak miałem jak kolektor razem z EGR-em zabił się oliwą z odmy do 1 cm średnicy heh.



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » wt cze 22, 2010 07:03

wywaliło błędy:
550 Nieprawidłowa wartość dawki początku kąta wtrysku i
01262 Zawór regulacji bypassa przepustnicy do spalin – N75
pierwsze co to to zabrałem się za N75 - okazało się że jest uszkodzony i cały czas otwarty.wstawiłem na podmianę używkę i dalej jest to samo, poza tym, że to odcięcie jest łagodniejsze. Po rozmowie ze znajomym mechanikiem stwierdził on, że przyczyną może być nastawnik, lub uszkodzony przewód paliwowy i zasysa sobie powietrze. Miał taki sam przypadek i przyczyną było paliwo.
Jakieś Sugestie??
Logi może uda mi się zrobić dzisiaj o ile wrócę wcześniej z pracy


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt cze 22, 2010 07:18

usterka N75 jest natury elektrycznej i jeśli silnik przeładowuje to następuje zwarcie do masy a przypuszczam, że zwarcie nie jest w N75 tylko w instalacji elektrycznej do niego.
Przyczyną błędu 00550 mogą być :
1 Uszkodzony zawór N108
2 Uszkodzony czujnik G80
3 Niesprawny dopływ paliwa - zapchany filtr paliwa, przewody paliwowe lub brak paliwa
4 Powietrze w układzie paliwowym
5 Nieprawidłowy kąt wtrysku.


Obrazek

Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » wt cze 22, 2010 07:24

Sztomel pisze:usterka N75 jest natury elektrycznej i jeśli silnik przeładowuje to następuje zwarcie do masy a przypuszczam, że zwarcie nie jest w N75 tylko w instalacji elektrycznej do niego.
no tu było trochę inaczej. Mianowicie przy nurniku pękła sprężynka, natomiast sam nurnik był lekko "rozbity " od strony sprężynki co powodowało jego blokowanie.
Teraz idę do pracy, postaram się sprawdzić ukł. paliwowy i zrobić logi ( tylko które bloki?? )


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt cze 22, 2010 07:44

hanti pisze:no tu było trochę inaczej.
ja nie neguję faktu, że N75 był uszkodzony mechanicznie ale przy jego uszkodzeniu mechanicznym sterownik nie zapisze błędu 01262 więc usterka elektryczna z pewnością jeszcze da o sobie znać o ile występuje sporadycznie.
Jeśli chodzi o bloki to zrób standardowo : 000 w trybie Basic Settings, dynamicznie 003, 004, 008 i 011 i 011 w trybie Basic Settings.


Obrazek

Awatar użytkownika
bilus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:57
Kontakt:

Post autor: bilus » wt cze 22, 2010 11:28

mam nastepujacy problem posadiam golfa mk4 1.9 TDI 90ps 2001 rok podczas jazdy pod obciazeniem tzn gdy jest wiecej jak jedna osoba w aucie a na dworzu jest dosyc cieplo przy probach przyspieszenia odcina turbosprezarke auto przestaje ciagnac po zgaszeniu i ponownym wlaczeniu jest wszystko ok ale gdy probuje powtorzyc przyspieszenie znowu dzieje sie to samo. wymienilem wezyki od podcisnienia - wszystkie, dzwigineka od turbiny nie zacina sie turbosprezarka jest w bardzo dobrej kondycji auto nie bylo i nie jest katowane ostrzejsza jazda jest zawsze przy osiagnieciu optymalnej temperatury silnika jak juz. Oleju nie bierze to znaczy sa to minimalne ilosci jak to w kazdym TDI. CZy ktos mi moze powiedziec co sie dzieje.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt cze 22, 2010 11:37

bilus pisze:mam nastepujacy problem posadiam golfa mk4 1.9 TDI 90ps 2001 rok podczas jazdy pod obciazeniem tzn gdy jest wiecej jak jedna osoba w aucie a na dworzu jest dosyc cieplo przy probach przyspieszenia odcina turbosprezarke auto przestaje ciagnac po zgaszeniu i ponownym wlaczeniu jest wszystko ok ale gdy probuje powtorzyc przyspieszenie znowu dzieje sie to samo
Tryb awaryjny ,notlauf .Prawdopodobnie na skutek przeładowania.Jak masz turbinę ze zmienną geometrią to powodują to zapieczone kierownice łopatek w turbinie .Jak masz zwykłą turbawkę to zaworek n75 niedomaga .Najlepiej podłączyć VAGA i się przejechać ,przyczynę będzie widac jak na dłoni
Ostatnio zmieniony wt cze 22, 2010 11:44 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » sob lip 24, 2010 23:18

No i sprawa się wyjaśniła, tylko przepraszam, że tak późno piszę ale nie miałem wcześniej czasu. Mianowicie w przypadku takiej awarii jaka mi się zdażyła polecam wszystkim sprawdzić zaworek N75 ( u mnie uszkodzony był mechanicznie). Po wymianie na inny używany sytuacja się poprawiła, ale i tak polecam wymianę od razu na nowy - koszt niewielki, satysfakcja gwarantowana. Ponadto polecam sprawdzenie układu paliwowego i wymianę filtra paliwa.
Wszystkim zainteresowanym dziękuję za pomoc.


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości