golf 4 1.9 tdi PD ASZ Automat, Sprzęgło hydrokinetyczne?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

golf 4 1.9 tdi PD ASZ Automat, Sprzęgło hydrokinetyczne?

Post autor: arturkw » sob cze 12, 2010 23:29

Witam otóż mój brat posiada mk4 varianta ASZ w automacie i otóż są pewne niepokojące objawy. przy zmianie biegu np z 1 na 2 odczuwa sie delikatne szarpnięcie, obroty przez 2-3 sekundy zostaja w tym samym położeniu i po tym czasie zmienia bieg z odczuwalnym szarpnięciem ta sama sytuacja jest przy zmianie z 2 na 3 , z 3 na 4 i z 4 na 5 jest OK. Czy to sa objawy uszkodzonego sprzęgła hydrokinetycznego czy może coś innego? jezeli to te sprzęgło hydrokinetyczne to dalsza taka jazda z owymi"szarpnięciami" może owocować w uszkodzeniu sie innych elementów lub podzespołów automatycznej skrzyni?
Ostatnio zmieniony sob cze 12, 2010 23:34 przez arturkw, łącznie zmieniany 1 raz.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

arwam

Post autor: arwam » śr cze 16, 2010 10:11

arturkw pisze:Czy to sa objawy uszkodzonego sprzęgła hydrokinetycznego
sprzęgło hydrokinetyczne jest elementem który nie podlega zużyciu.
sprawdźcie poziom oleju w przekładni, to raz a dwa to może być jeszcze uszkodzony regulator ciśnienia płynu przekładniowego, nie odpowiedni płyn, lub może nie domagać już któryś z czujników lub co gorsza może być coś nie tak z samym ECU który steruje pracą silnika i skrzyni.
najpierw sprawdźcie poziom oleju w skrzyni a potem zapnijcie auto pod VAG,a



Awatar użytkownika
edziu82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw sty 22, 2009 21:39
Lokalizacja: Gdańsk/Koszwały

Post autor: edziu82 » śr cze 16, 2010 13:07

Kolego miałem takie same objawy zaraz po kupnie autka. Dodatkowo jeszcze jak dojeżdżałem do świateł i zatrzymywałem się to potrafiło szarpnąć podczas postoju. O dziwo po wymianie oleju w skrzyni wszystko wróciło do normy i od około 30000tys jest spokój.



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: arturkw » śr cze 16, 2010 13:42

ok dzieki koledzy, przekarze info bratu i bedziemy działać. arwam,
arwam pisze:sprzęgło hydrokinetyczne jest elementem który nie podlega zużyciu.
tutaj jestes w błędzie poniewaz owe sprzegla sie regeneruje 30 km od mojej miejscowosci jeden zaklad wykonuje taka usluge chyba ze to sie tylko tak nazywa a robia co innego :) i moze faktycznie to sie nie zuzywa:) no zobaczymy niebawem.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: tomassss24 » śr cze 16, 2010 20:28

Głowną przyczyną niedomagan skrzyni automatycznej jest jej złe eksplatowanie njwazniejsze to zmiana oleju na czas około 60tys km przewaznie nikt tym sie nie interesuje jezdza z duzymi przebiegami a potem sa problemy skrzynia warjuje zmienia biegi wczesniej sa szarpniecia olej nie spełnia swoich finkcji



arwam

Post autor: arwam » czw cze 17, 2010 10:19

arturkw pisze:tutaj jestes w błędzie poniewaz owe sprzegla sie regeneruje 30 km od mojej miejscowosci jeden zaklad wykonuje taka usluge chyba ze to sie tylko tak nazywa a robia co innego
tak wymieniają uszczelnienia w na wałku wejściowym.
tam wirnik nadaje pęd cieczy która trafi na łopatki Turbiny i która przekazuje pęd na łopatki a te z kolei na wał wyjściowy.
dzisiaj nie stosuje się już sprzęgieł hydrokinetycznych tylko przekładnie hydro-kinetyczne a różnią się tym że w przekładni hydro-kinetycznej masz dodatkowy trzeci wirnik zwany kierownica.
dzięki temu wraz ze zwiększającym się przełożeniem moment obrotowy jest zwiększany według wzoru.
Mp=Mt+Mk

gdzie:
Mp- moment obrotowy na pompie
Mt-moment obrotowy na turbinie
Mk- moment obrotowy na kierownicy

w sprzęgle teoretycznie jest moment obrotowy na pompie jest równy momentowi obrotowemu na turbinie.
to jest jeden powód dla którego sprzęgło hydro-kinetyczne jest nie używane już dzisiaj.
a dwa że te urządzenia mają dość niską sprawność.
potocznie mówi się że w skrzyni automatycznej jest sprzęgło hydrokinetyczne ale tak naprawdę jest to przekładnia hydrokinetyczna i to jest poprawna technicznie nazwa tej części skrzyni automatycznej.



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: arturkw » czw cze 17, 2010 10:27

mhm dziękuje za wyczerpująca wypowiedz, ale w sumie to co, moze faktycznie wina oleju. jutro pójdziemy waszym tropem i zobaczymy co to bedzie.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: tomassss24 » czw cze 17, 2010 17:03

arturkw pisze:mhm dziękuje za wyczerpująca wypowiedz, ale w sumie to co, moze faktycznie wina oleju. jutro pójdziemy waszym tropem i zobaczymy co to bedzie.
Zgadzam sie wymien najpierw olej ,zobacz jaki jest zołty albo czerwony jak czuc z niego
spalenizną i jest mętny to ewidentnie do wymiany a poprawa przy zmianie biegów bedzie na pewno lepsza :) . Ja u siebie tak zrobiłem skrzynia zaczeła fiksowac zmieniłem olej i po kłopocie piegi były płynne i nic nie szarpała , :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 223 gości