Wyciek oleju z turbiny?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
6600
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 20:37
Lokalizacja: BDG

Wyciek oleju z turbiny?

Post autor: 6600 » wt cze 15, 2010 22:16

Witam, chcialbym spytac kogos kto ma pojecie co moze oznaczac wyciek na fotce ktora dolaczam? Silnik AXR, jestem laikiem, ale moze sie przyda: nie zauwazylem spadku mocy auta, olej ma ten sam poziom jak przy wymianie.... generalnie odczucia ok. Czasami (z 2 -3 razy) po jakiejs trasie przed garazem jak auto stalo i chodzilo slyszalem dziwny "pisk".... czytalem o tym na forum.... tam bylo napisane, ze cos z EGR. Moge sie mylic :)

Jakies sugestie?


Obrazek

z gory dziekuje za pomoc



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » wt cze 15, 2010 22:38

Dokładnie w tym miejscu jest zawór EGR, więc pewnie z niego cieknie. Ściągnij obudowę i sprawdź czy ten wyciek jest z łączenia się węża z EGR-m czy z jakiegoś miejsca z egr-a.
Jest wyciek jest nieszczelność, trzeba to naprawić.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr cze 16, 2010 06:42

trochę muszę sprostować, w miejscu widocznym na foto nie jest zawór EGR tylko odrębny od EGR-a moduł z klapą gaszącą i sterującym nią silniczkiem V157, zawór EGR jest dopiero za tym modułem klapy gaszącej, jeśli zdejmiesz wąż z szybkozłączką od modułu klapy gaszącej to zauważysz gdzie jest źródło wycieku. Pisk z pewnością będzie dochodził właśnie z wnętrza obudowy silniczka V157 (tej z lewej strony). Pokrywkę obudowy silniczka można zdjąć poprzez jej zbicie a wewnątrz również możesz zaobserwować zalaną olejem elektronikę i mechanizm sterowania klapą gaszącą.
Ostatnio zmieniony śr cze 16, 2010 06:45 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
6600
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 20:37
Lokalizacja: BDG

Post autor: 6600 » pn cze 21, 2010 20:10

witam ponownie, bylem dzis u mechanika i powiedzial mi ze z tym wyciekiem oleju to prawie kazdy golf tak ma.... mowil mi, ze to przeczysci, ale to nic nie da bo i tak bedzie minimalny wyciek.... mowil, ze wymiana tych czesci jest bezsensowna bo i tak bedzie wyciek... a to nie wplywa na jazde i nic sie nie bedzie z tym dzialo...

zastanawia mnie to i dlatego pisze do was.... dodam, ze mechanik to nie 20 latek z rocznym stazem... z warsztatu w garazu :)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt cze 22, 2010 02:20

mechanik ma rację, że czyszczenie nic nie da bo po chwili znowu się to zapaskudzi olejem - jedyna opcja usunięcia tego wycieku to wypięcie wężyka odmy z dolotu przed turbosprężarką i puszczenie odmy albo do butelki albo ordynarnie pod silnik albo zastosować Oil Catch Tank a po tym zabiegu dokładnie wyczyścić cały dolot powietrza z resztek oleju. Oczywiście o ile w silnikach z klapą gaszącą sterowaną podciśnieniem wyciek oleju nie będzie powodował żadnych usterek o tyle w silniku AXR olej jak dostanie się po ośce klapy gaszącej do obudowy silniczka V157 to zacznie powodować błędy w jego pracy.


Obrazek

Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Wyciek oleju z turbiny?

Post autor: damian-ppp » śr maja 08, 2013 10:32

Odgrzebię kotleta. Czy można jakoś uszczelnić ten wyciek po rozebraniu klapy gaszącej?


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Wyciek oleju z turbiny?

Post autor: ciachotdi » śr maja 08, 2013 13:38

Sztomel pisze:jedyna opcja usunięcia tego wycieku to wypięcie wężyka odmy z dolotu przed turbosprężarką i puszczenie odmy albo do butelki albo ordynarnie pod silnik albo zastosować Oil Catch Tank a po tym zabiegu dokładnie wyczyścić cały dolot powietrza z resztek oleju. Oczywiście o ile w silnikach z klapą gaszącą sterowaną podciśnieniem wyciek oleju nie będzie powodował żadnych usterek o tyle w silniku AXR olej jak dostanie się po ośce klapy gaszącej do obudowy silniczka V157 to zacznie powodować błędy w jego pracy.
:bigok: czytaj ze zrozumieniem :bigok:



Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Wyciek oleju z turbiny?

Post autor: damian-ppp » śr maja 08, 2013 13:45

ciacho840, przeczytałem to ze zrozumieniem, lecz skoro wydostaje się olej przez przepustnicę oznacza to, że ucieka tamtędy również ciśnienie, a założenie OCT nie rozwiąże tego problemu. Dlatego zadałem pytanie, czy jest jakiś sposób na uszczelnienie przepustnicy, tak, żeby nie uciekało z niem również powietrze.


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Wyciek oleju z turbiny?

Post autor: Sztomel » pt maja 10, 2013 08:00

Najpierw trzeba dokładnie zlokalizować wyciek bo jeśli okaże się, że cieknie z szybkozłączki przy module klapy gaszącej to oznacza, że uszkodził się w niej oring uszczelniający a pisząc "szybkozłaczka" mam na myśli TO
Jeśli będzie ciekło z osi obrotu klapy lub z uszczelnienia pomiędzy modułem V157 a obudową zaworu EGR to żadne powietrze tam nie będzie uciekać.


Obrazek

Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Wyciek oleju z turbiny?

Post autor: damian-ppp » pt maja 10, 2013 11:32

Problem w tym, ze gdzieś mi musi uciekać ciśnienie, gdyż słychać charakterystyczny pisk powietrza. Wszystkie łączenia suche, jedynie przepustnica jest mokra...


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Wyciek oleju z turbiny?

Post autor: Sztomel » pt maja 10, 2013 13:18

I nie możesz zlokalizować miejsca tego pisku powietrza. Zajrzyj może bardziej za silnik do chłodnicy spalin skoro na dolocie nie widać nieszczelności (poza mokrą przepustnicą).


Obrazek

Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Wyciek oleju z turbiny?

Post autor: damian-ppp » pt maja 10, 2013 13:48

Właśnie nie mogę zlokalizować nieszczelności, mam mokrą przepustnicę, ale skoro nieszczelność na wałku do klapy zamykającej dopływ powietrza nie może powodować gwizdania, to chyba muszę przyjrzeć się innym miejscom. W AXR cały układ jest na szybkozłączkach i w wielu miejscach mogą być nieszczelności, ale tylko tutaj widzę olej...


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Wyciek oleju z turbiny?

Post autor: Sztomel » sob maja 11, 2013 08:37

damian-ppp, jeśli masz możliwość to wykonaj logi dynamiczne grup (003 z 011) i (008 z 010) oraz statyczne 003 (zarówno w trybie BS i MB) - zobaczymy czy faktycznie jest nieszczelność widoczna w logach a co do V157 i jego nieszczelności to zdemontuj go z dolotu, zbij z niego pokrywkę i zobaczysz gdzie dokładnie przecieka i czy jest olej wewnątrz modułu (widocznego po zbiciu jego pokrywki).


Obrazek

Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Wyciek oleju z turbiny?

Post autor: damian-ppp » sob maja 11, 2013 17:49

Ok dzięki za info. W przyszły weekend pobawię się z V157 a w tygodniu zrobię logi o które prosisz i wstawię do oceny.


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 189 gości