Wysoka temperatura płynu chłodzącego.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Wysoka temperatura płynu chłodzącego.

Post autor: tomecki83 » wt cze 01, 2010 22:48

Witam!! Mój znajomy kupił niedawno Audi A4 TDI z 2002r. 90KM .
Pojawił się problem, mianowicie przy jeździe z obrotami powyżej 2tys. obr/min rośnie mu temperatura płynu chłodniczego do nawet 120st.!! Gdy zmniejszy obroty i jedzie spokojnie temp. spada do 90st.C . Gdy stoi np. w korkach ten objaw niema miejsca , trzyma 90st.C.
Podejrzewam walnięta uszczelkę pod głowicą, ale może ktoś ma inny pomysł ??:)
Proszę o pomoc i poradę!!
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr cze 02, 2010 09:09

jeśli pojawiają się przy tych objawach wycieki płynu chłodzącego przez korek zbiorniczka wyrównawczego to wszystko wskazuje na uszczelkę głowicy, niech kolega rozpędzi się by temperatura wzrosła ponad normę a następnie niech zatrzyma samochód i niech pracuje na wolnych obrotach, podnieście maskę i obserwujcie zbiorniczek wyrównawczy płynu oraz wentylator chłodnicy.


Obrazek

tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » śr cze 02, 2010 22:24

Plynu nie wywala wlasnie. Moze to wina termostatu, nie otwiera sie maksymalnie przy ostrzejszej jezdzie.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » śr cze 02, 2010 22:40

Na początku sprawdźcie termostat. Siedzi tylko na 2 śrubkach, a wymiana trwa 5 minut. Warto też sprawdzić odpowietrzenie układu bardzo często się zatyka - to również jest prosta czynność bo wystarczy dmuchnąć do odpowietrznika (nie powinno być oporu). Bardzo prawdopodobna opcja to pompa wody, często mają plastikowe koła łopatkowe które z czasem dostają luzów zaczynają się obracać niezależnie od obrotów wirnika (spada wydajność), niestety pracy jest tyle co przy rozrządzie.

[ Dodano: 02 Cze 2010 22:41 ]
By wykluczyć uszczelkę, odpalcie auto i jeszcze przed osiągnięciem 90 stopni sprawdźcie węże idące do chłodnicy, jeśli nie będą bardzo twarde uszczelka odpada.
Ostatnio zmieniony śr cze 02, 2010 22:42 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



waldeklubon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 18:40
Lokalizacja: Poznan

Post autor: waldeklubon » śr cze 02, 2010 22:44

Sprawdzcie czy jest ogrzewanie jak mi walnela pompa to mechanik po braku ogrzewania od razu powiedział że łopatki sie ukreciły i nie ma obiegu.



tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » śr cze 02, 2010 23:38

kwietek , mając na myśli odpowietrznik chodzi ci o ten w zakrętce zbiorniczka wyrównawczego?:)Też myśleliśmy nad wymianą termostatu i od tego zaczniemy.

waldeklubon , ogrzewanie jest , więc chyba ten trop odpada - ale dzięki wielkie za swoja opinię :)
Jak dojdziemy do przyczyny to się odezwę!!:)



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw cze 03, 2010 10:26

Odpowietrznik to rurka cienka idąca do zbiorniczka, możesz ją zdjąć i dmuchnąć lub pociągnąć (tylko nie pij płynu). Od termostatu jest dobrze zacząć bo tak jak pisałem siedzi na 2 śrubkach i wymiana jest banalnie prosta, jak będziecie kupować to tylko Wahlera, Wernety mają dość krótką żywotność i po 2-3 miesiącach problem może powrócić.



tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » pt cze 11, 2010 18:52

A czy w takim aucie są jakieś zaworki do odpowietrzania układu chłodniczego?Czy odbywa sie to samoistnie jakoś?
Po wymianie termostatu silnik sie nagrzewa a chłodnica jest zimna caly czas, chyba sie zapowietrzył układ.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » ndz cze 13, 2010 00:28

nie ma, jedyne co jest to ta rurka idąca do ziborniczka, czasem się poprostu zapycha syfem i powietrze nie ma którędy uciec. W moim przypadku musiałem ją wymontować i zalać płukanką + wrzątkiem. Pierw bezpośrednio do rurki od strony zbiorniczka, potem od strony grubej rury. Jej końce zatkałem korkiem i zabezpieczyłem objemką, tak by płukanka odrazu nie wypłynęła. Wymontowałem ją, bo wlanie płukanki do układu może skończyć się rozszczelnieniem (auto miało wtedy 17 lat)



tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » czw cze 17, 2010 22:31

Padnięta była pompa wody , termostat był ok. Dziękuję za pomoc i poradę Panowie :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 214 gości