Problem z odpalaniem - ale nie z silnikiem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

servet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 09:14
Lokalizacja: BP

Problem z odpalaniem - ale nie z silnikiem

Post autor: servet » czw cze 10, 2010 10:31

Problem dotyczy uruchamiania Jetty II 1.6D 1986r. Silnik jest w porządku i przy sprawnie działającym rozruszniku pali od razu. Problem jest taki, że rozrusznik czasem kręci normalnie a czasem ledwo obraca albo wręcz tylko pstryka natomiast pod kierownicą (chyba przy bezpiecznikach) słychać "klikanie" tak jakby jakiś stycznik nie łączył czy coś... Dodam, że w rozruszniku wszystko raczej jest w porządku. Mówię "raczej" bo po tym ile razy już go wyciągałem, rozkładałem i wymieniałem to i tamto to momentami już głupieję czy czegoś nie pominąłem albo czy tam nie ma jakieś wady ukrytej.

Zakładając, że rozrusznik jest w porządku skąd może być to "klikanie" przy bezpiecznikach? Czy powinienem wymienić jakieś styczniki/ kostki? Na elektryce się nie znam w ogóle więc nie wiem jak to ugryźć. Podpowiedzcie coś...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw cze 10, 2010 11:19

Stawiam na kiepską kostkę stacyjki.Raz łączy lepiej,a raz gorzej :bigok:
Podaj prąd bezpośrednio z aku do tego małego pina przy rozruszniku i sprawdź kilka razy dla pewności.Jak będzie dobrze kręcił,to zmieniaj kostkę.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

servet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 09:14
Lokalizacja: BP

Post autor: servet » czw cze 10, 2010 15:28

Michaś_1977 pisze:Stawiam na kiepską kostkę stacyjki...
Może wiesz, która to dokładnie, tzn. gdzie jej szukać?
Michaś_1997 pisze:Podaj prąd bezpośrednio z aku do tego małego pina przy rozruszniku...
Możesz trochę dokładniej wyjaśnić co masz na myśli? Zwłaszcza odnośnie "tego małego pina przy rozruszniku"...



lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: lukasz.gtd » czw cze 10, 2010 16:00

servet pisze:Stawiam na kiepską kostkę stacyjki...

Może wiesz, która to dokładnie, tzn. gdzie jej szukać?
Szukasz ja pod wkładem stacyjki, musisz zdjac kierownice i stacyjke, bo srubka jest jekby od wewnatrz.
servet pisze:Podaj prąd bezpośrednio z aku do tego małego pina przy rozruszniku...


Możesz trochę dokładniej wyjaśnić co masz na myśli? Zwłaszcza odnośnie "tego małego pina przy rozruszniku"...

Na rozrusznik przychodza 2 kable, jeden gruby, chyba czerwono bialy z plusa akumlatora (staly +) oraz cienszy kabel sterujacy z stacyjki, daj poprostu + na ten cienszy kabel.


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

Awatar użytkownika
macv6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pt paź 19, 2007 22:00
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: macv6 » czw cze 10, 2010 16:09

Miałem podobny problem z mk2 z tym tylko, że u mnie jak zaczynało brzęczeć to rozrusznik w ogóle nie kręcił. Po podłączeniu innego aku problemy zniknęły.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw cze 10, 2010 17:32

macv6 pisze:Po podłączeniu innego aku problemy zniknęły.
Dlatego napisałem,żeby zrobił próbę "na ostro"...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 147 gości