Wymiana wału na inny używany (razem z panewkami)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana wału na inny używany (razem z panewkami)
Witam wszystkich
W moim aaz gibało się koło pasowe........
na szczęście klin skończył się przy zapalaniu obeszło się bez większych szkód.
No i teraz szukam drugiego wału.
Mam możliwość kupić za rozsądne pieniądze wał od aaz (przed założeniem sfrezuję czoło wału) a moje pytanie do starych wyjadaczy jest takie: czy można przełożyć wał razem ze starymi panewkami? Oczywiście będą dokładnie opisane przy wyjmowaniu.
nie zablokują mi wału? Mam prośbę nie piszcie w tym temacie o tdi-kach, bo potem wychodzi kałabania.
Jeszcze jedna sprawa jaka jest prawidłowa wartość kąta wtrysku w aaz wyczytałem że 71?
mam pąpę Boscha z czujnikiem wyprzedzenia kąta. Obracać pąpą nie mogę regulacja tylko na kole rozrządu.
Mam już zegar i dorabiam przejściówkę.
W moim aaz gibało się koło pasowe........
na szczęście klin skończył się przy zapalaniu obeszło się bez większych szkód.
No i teraz szukam drugiego wału.
Mam możliwość kupić za rozsądne pieniądze wał od aaz (przed założeniem sfrezuję czoło wału) a moje pytanie do starych wyjadaczy jest takie: czy można przełożyć wał razem ze starymi panewkami? Oczywiście będą dokładnie opisane przy wyjmowaniu.
nie zablokują mi wału? Mam prośbę nie piszcie w tym temacie o tdi-kach, bo potem wychodzi kałabania.
Jeszcze jedna sprawa jaka jest prawidłowa wartość kąta wtrysku w aaz wyczytałem że 71?
mam pąpę Boscha z czujnikiem wyprzedzenia kąta. Obracać pąpą nie mogę regulacja tylko na kole rozrządu.
Mam już zegar i dorabiam przejściówkę.
Ostatnio zmieniony pt paź 01, 2010 22:13 przez pitru, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Dzięki za dobre wieści, trochę zaoszczędzę jak na razie same koszty.
Właśnie je oglądałem. główne są super ale na korbowodowych minimalnie przebija żółć ale tylko na jednej połówce nie pamiętam czy góra czy dół korby. Z pomiarów wychodzi że nominał.
[ Dodano: 06 Cze 2010 22:32 ]
czy jak dokupię nowe panewki korbowodowe będzie ok?
Właśnie je oglądałem. główne są super ale na korbowodowych minimalnie przebija żółć ale tylko na jednej połówce nie pamiętam czy góra czy dół korby. Z pomiarów wychodzi że nominał.
[ Dodano: 06 Cze 2010 22:32 ]
czy jak dokupię nowe panewki korbowodowe będzie ok?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
A w jakich to jednostkach ? bo ja ustawiałem u siebie na 1mm . 0,92-1,05mm podaje kąt wtrysku instrukcja do AAZ -eta .Wartości zblizone do twojej 71 są do tdi 49-52 i są to wartosci z vagapitru pisze:Jeszcze jedna sprawa jaka jest prawidłowa wartość kąta wtrysku w aaz wyczytałem że 71?
Mogę się mylić ale obawiam się że tej półelektronicznej pompy nie ustawisz na zegarpitru pisze:mam pąpę Boscha z czujnikiem wyprzedzenia kąta.
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 22:51 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
jeśli nie masz wadliwego bloku lub korbowodów to nie .pitru pisze:Mam możliwość kupić za rozsądne pieniądze wał od aaz (przed założeniem sfrezuję czoło wału) a moje pytanie do starych wyjadaczy jest takie: czy można przełożyć wał razem ze starymi panewkami? Oczywiście będą dokładnie opisane przy wyjmowaniu.
nie zablokują mi wału?
nie zapomnij o pół pierścieniu.
ale tego podejścia nie rozumiem.pitru pisze:Mam prośbę nie piszcie w tym temacie o tdi-kach, bo potem wychodzi kałabania.
roboty tyle samo a wał i mocniejszy i sam klin też.
nie trzeba nic przerabiać i będziesz miał wreszcie spokój z tym bo na wale AAZ'a prawie zawsze tylko przy różnym przebiegu to się pojawia lub po zrobieniu pojawia ponownie
w TDI jest to lepiej rozwiązane i nie trzeba absolutnie nic przerabiać. a spokój ducha jest na trasie bezcenny.
Munior
moją pompę na pewno ustawia się na zegar wykręcasz czujnik i wkręcasz adapter zegara. Już była tak raz ustawiana u mechanika, ale tym razem chciałbym to zrobić sam. A w moim aucie vag-iem nie podziałasz.
Czy ma ktoś dane takiej pompy Boscha?
[ Dodano: 07 Cze 2010 12:48 ]
Arwam
chodziło mi o to żeby nie pisać w tym wątku o silnikach tdi, a nie o przeróbkę na koło z tdi.
Jak szukałem info o silnikach td to wątek zaczynał się obiecująco a potem ktoś wspomina o tym jak to miał w tdi to i tamto i temat td się kończył. Trochę to utrudnia znalezienie informacji.
[ Dodano: 08 Cze 2010 09:24 ]
Odświeżę temat czy ma ktoś dane takiej pompy? ciśnienie robocze pompy itd
moją pompę na pewno ustawia się na zegar wykręcasz czujnik i wkręcasz adapter zegara. Już była tak raz ustawiana u mechanika, ale tym razem chciałbym to zrobić sam. A w moim aucie vag-iem nie podziałasz.
Czy ma ktoś dane takiej pompy Boscha?
[ Dodano: 07 Cze 2010 12:48 ]
Arwam
chodziło mi o to żeby nie pisać w tym wątku o silnikach tdi, a nie o przeróbkę na koło z tdi.
Jak szukałem info o silnikach td to wątek zaczynał się obiecująco a potem ktoś wspomina o tym jak to miał w tdi to i tamto i temat td się kończył. Trochę to utrudnia znalezienie informacji.
[ Dodano: 08 Cze 2010 09:24 ]
Odświeżę temat czy ma ktoś dane takiej pompy? ciśnienie robocze pompy itd
Ostatnio zmieniony pn cze 07, 2010 12:42 przez pitru, łącznie zmieniany 1 raz.
ja swego czasu po przesiadce na pompę 11mm na poprzednim silniku AAZ przerabiałem ten sam problem.pitru pisze:Jak szukałem info o silnikach td to wątek zaczynał się obiecująco a potem ktoś wspomina o tym jak to miał w tdi to i tamto i temat td się kończył. Trochę to utrudnia znalezienie informacji.
i właśnie w ten sposób go rozwiązałem.
do końca wał siedział jak należy.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Re: Wymiana wału na inny urzywany (razem z panewkami)
Wracam do tematu wału, a konkretnie ciśnienia smarowania.
Jak pisałem wcześniej zmieniłem wał na inny od aaz razem z panewkami. Pośmigałem jakiś czas było ok. Dla świętego spokoju zmieniłem ostatnio panewki korbowodowe na nowe nominalne i było ok ale ostatnio zaświeciła mi się z "wrzaskiem" kontrolka oleju. Zmieniłem czujniki, ponieważ dalej po rozgrzaniu silnika zapalała się wczoraj zamontowałem nową pompę oleju. I dzisiaj po 10 min jazdy zapaliła się i już nie gasła nawet po przegazówce.
Czyżby główne panewki? Dodam że ostatnio słyszałem delikatne dzwonienie podczas przyspieszania, ale byłem pewny że to sprzęgło hałasuje.
Czy jest jakiś patent na szybką wymianę głównych panewek bez wyciągania silnika? Czy jeżeli mają luz, jest sens je wymieniać?
I jeszcze pytanie dla wtajemniczonych. Niektóre główne panewki mają kanał doprowadzający olej chyba na korby. Czy każde gniazdo z panewkami powinno mieć jedną panewkę z kanałem? czy wystarczą tylko 2?
Jak pisałem wcześniej zmieniłem wał na inny od aaz razem z panewkami. Pośmigałem jakiś czas było ok. Dla świętego spokoju zmieniłem ostatnio panewki korbowodowe na nowe nominalne i było ok ale ostatnio zaświeciła mi się z "wrzaskiem" kontrolka oleju. Zmieniłem czujniki, ponieważ dalej po rozgrzaniu silnika zapalała się wczoraj zamontowałem nową pompę oleju. I dzisiaj po 10 min jazdy zapaliła się i już nie gasła nawet po przegazówce.
Czyżby główne panewki? Dodam że ostatnio słyszałem delikatne dzwonienie podczas przyspieszania, ale byłem pewny że to sprzęgło hałasuje.
Czy jest jakiś patent na szybką wymianę głównych panewek bez wyciągania silnika? Czy jeżeli mają luz, jest sens je wymieniać?
I jeszcze pytanie dla wtajemniczonych. Niektóre główne panewki mają kanał doprowadzający olej chyba na korby. Czy każde gniazdo z panewkami powinno mieć jedną panewkę z kanałem? czy wystarczą tylko 2?
Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24
Wymiana wału na inny urzywany (razem z panewkami)
belcho99, brak odpowiedniego obchodzenia się z autem po zmianie panewek, kiepskie oleje i możesz mieć problemy ze smarowaniem silnika
Wymiana wału na inny urzywany (razem z panewkami)
Niestety trochę złapało panewki, co prawda nie obróciły sie, ale.... Luz na panewce wałka pośredniego im nie pomógł.
Czy podejdzie dolna część silnika 1Z(kpl blok z wałem, wałkiem pośrednim i kołem pasowym) do głowicy aaz-a? I czy rozrząd się nie zmieni?
Czy podejdzie dolna część silnika 1Z(kpl blok z wałem, wałkiem pośrednim i kołem pasowym) do głowicy aaz-a? I czy rozrząd się nie zmieni?
Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24
Wymiana wału na inny urzywany (razem z panewkami)
pitru pisze:Czy podejdzie dolna część silnika 1Z(kpl blok z wałem, wałkiem pośrednim i kołem pasowym) do głowicy aaz-a? I czy rozrząd się nie zmieni?
podejdzie tylko tłoki też od AAZ'a musisz założyć.
albo jeśli auto ma służyć głównie do ekonomicznego przemieszczania się to zrób M-TDI.
będzie palić śmieszne ilośći paliwa a odpowiednio zrobione nie będzie wcale takie słabe ale nie będzie mistrzem sprintów.
ja przez weekend miałem dwa razy trasę do Lublina.
w jedną stronę nieco ponad 100km.
prędkości przeważnie 140-170km/h i na 430km wystarczyło 22l ON
średnie spalanie z tych dwóch dni to 5,1l/100km
więcej co prawda spalił w niedzielę bo musiałem często zwalniać z powodu częstych kontroli radarowych i patroli policyjnych
jazda ogólnie mało płynna często pedał gazu za połowę wciskany.
w praktyce nie zdarzyło mi się wycisnąć więcej niż 8,5l/100km ale to już była jazda z pedałem w podłodze przy każdym wyprzedzaniu i prędkościomierz żadko kiedy schodził poniżej170km/h.
skrzynia biegów ASD z piątką z T4 z silnikiem 2.5TDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 67 gości