Biopaliwo Rzepakowe ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

m.s
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 887
Rejestracja: sob paź 20, 2007 01:15
Lokalizacja: GST
Kontakt:

Post autor: m.s » pn wrz 29, 2008 08:26

Matijas pisze:olalbym bio i tankowal ON jesli roznica na stacji jest taka
dokładnie i leje tylko on :bigok:



Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » pn wrz 29, 2008 09:29

ostatnio sobie w salonie VW w Piasecznie wziąłem kilka katalogów i co rusz w każdym z nich piszą:
Passat CC-nie używac bio paliw
Polo-nie używac bio paliw
Tiguan-nie używac bio paliw

Będzie niezla jazda jak wprowadzą te bio paliwa ,ciekawe ile będzie pozwów? :chytry:


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn wrz 29, 2008 16:28

Neoarti pisze:podłączę się do tematu czy myślicie że do silnika na pompowtryskach można lac opał ?
mam dostęp do dobrego OO ale boje się nalać tego do mojego MK4 poprzedni MK3 nie widział nic innego tylko OO :) ale podobno pompowtryski nie wytrzymuja opału jak jest na prawde ktoś z was jeżdzi na OO majac silnik PD ?
jeździłem wieloma dieslami, zwykłymi D, TD, SDI, TDI VP i PD (oprócz CR), każdym zrobiłem co najmniej 100.000 km (nie licząc stanu licznika przed zakupem), w każdego lałem OR :) (orężada) z pewnego, swojego wypróbowanego źródła, wszystkimi jeździłem na czystej OR oprócz TDI PD, gdzie na zbiornik leję około 30-35 litrów OR (ostanio po 2,70 zł) i 20-25 litrów ON, zdarzało mi się również wielokrotnie nabyć OR nie farbowaną, która de facto jest rewelacyjna (czytaj: normalny ON) - moje wnioski są takie - żadnej różnicy w mocy, żadnej różnicy w ilości spalania czego nigdy nie odnotowałem chyć niektórzy twierdzą, że spali OR więcej ze względu na to iż jest rzadsza - ja tego nie potwierdzam, nigdy nie miałem awarii układu zasilania paliwem, jedynym "ale" jest to że czasem dwa razy do roku wymieniam filtr paliwa - średnio co około 20.000 km i dodaję do "beczki" tzw. depresator, bo zimą lubi się z OR wytrącić parafina, ważne jest żeby nie kupować niewiadomo czego typu odbarwiana OR, bo to "trucizna" dla układu wtrydkowego, więc osobiście mam takie a nie inne wyrobione od wielu lat zdanie o laniu OR do swoich zbiorników i nikt i nic tego za nic w świecie nie zmieni, pewnie znajdą się głosy typu - "jeszcze nie widziałeś wnętrza zdemontowanego silnika po OR" - zgadza się nie widziałem bo nigdy nie było takiej potrzeby, jeżeli silnik dożywa mi przebieg rzędu 400.000 km (przy zakupie 100.000) i nie jestem zmuszony oglądać jego "wnętrzności" - więc chyba przyznacie, że zdanie się ma wyrobione. Pozdrawiam

[ Dodano: Pon 29 Wrz, 2008 ]
kompot pisze:Pewnie o lepszych wlasciwosciach myjacych biopaliw nie slyszales:) I o tym, ze po przejsciu na Bio nalezy po kilku, moze 10 motogodzinach zmienic filtr paliwa, zeby stare syfy nie wyplukane przez ON go nie zapchaly:)
słyszałem, słyszałem - tylko dlaczego zapchał się dwa razy - po wymianie też - dlatego napisałem, że być może trafił na jakąś partię z syfem. Ja tam wolę OR ;)
Ostatnio zmieniony pn wrz 29, 2008 16:51 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » pn wrz 29, 2008 22:30

Z wypowiedzi wnioskuję że nikt jeszcze nie lał opału do TDI PD


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » wt wrz 30, 2008 06:38

Ja przejeździłem na BIO jakieś 200 tys km i moim zdaniem przy tak małej różnicy w cenie nie warto, bo auto jest słabsze i więcej pali. Ekonomicznie wychodzi na jedno+ większa szansa na wyciek z silnika.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt wrz 30, 2008 08:34

Neoarti pisze:Z wypowiedzi wnioskuję że nikt jeszcze nie lał opału do TDI PD
kilka razy (może 3) zalałem czystym OO i nic się nie działo, ale wolę nie ryzykować i leję jak opisałem w swym poście wyżej



Awatar użytkownika
PoetaBlinkPromo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lis 01, 2009 12:25
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: PoetaBlinkPromo » pn kwie 05, 2010 19:53

różnica w cenie Bio czyli bioester z bliskiej w stosunku do biodiesel ( który jest zwykłą ropą z domieszką ) jest opłacalna tylko wiosną latem i jesienią bo wtedy owa różnica waha sie od 50 groszy w porywach aż do 1 zł na litrze wiec to wtedy zmienia wszystko a w zumie leje sie ON bo lepiej pali na mrozach niż bioester


holowanie,usługi transportowe na terenie bielska i okolic tanio,660397398
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/10324][img]http://www.motostat.pl/user_images/10324/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
hutnik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: pn sty 11, 2010 22:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hutnik » pn cze 07, 2010 16:50

z ciekawości sprawdziłem swoją ksiązke i pisze w niej tak odnosnie Bio Paliw.
( MKIV variant, motor TDI PD, AXR, 101 KM, 2002 rok )

Obrazek

oraz :
Obrazek

więć jesli pisze Volkswagen ze można to chyba w pompowtryskach można...BIO wlać :)
pozatym ja chce leć pół na pół z ON :)



Awatar użytkownika
PoetaBlinkPromo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lis 01, 2009 12:25
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: PoetaBlinkPromo » pn cze 07, 2010 17:18

tam jest oznaczenie paliwa bio na które warto zwrócić uwagę :)
a poza tym biodiesel to u nas ropa z domieszką na orlenie a bioester to paliwo od początku produkowane np na rzepaku :D i na to te trzeba zwrócić uwagę, zapytaj w aso ciekawe co powiedzą
Ostatnio zmieniony pn cze 07, 2010 17:20 przez PoetaBlinkPromo, łącznie zmieniany 1 raz.


holowanie,usługi transportowe na terenie bielska i okolic tanio,660397398
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/10324][img]http://www.motostat.pl/user_images/10324/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » pn cze 07, 2010 23:03

Witam

BioDiesla nie polecam nawet do VP. Znajomy popłynie na pompę wtryskową. Wtryski przetrwały.



Salvatore769
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr sty 06, 2010 08:58
Lokalizacja: Antwerpia

Post autor: Salvatore769 » wt cze 08, 2010 01:48

Na klapce wlewu paliwa BIO jest przekreslone czerwona krecha, a wiec ... NIE.
Pomykam Octavia II ( czyli Golf V z bagaznikiem) 1,9 tdi 105KM na pompowtryskach i chyba nie ryzykowalbych lania BIO.



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » wt cze 08, 2010 17:23

Salvatore769 pisze:Pomykam Octavia II ( czyli Golf V z bagaznikiem) 1,9 tdi 105KM na pompowtryskach i chyba nie ryzykowalbych lania BIO.
Jak one protestują jak nienajlepsza wacha jest to co dopiero BIO.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 185 gości