Wymiana wału na inny używany (razem z panewkami)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

Wymiana wału na inny używany (razem z panewkami)

Post autor: pitru » ndz cze 06, 2010 20:30

Witam wszystkich
W moim aaz gibało się koło pasowe........
na szczęście klin skończył się przy zapalaniu obeszło się bez większych szkód.
No i teraz szukam drugiego wału.
Mam możliwość kupić za rozsądne pieniądze wał od aaz (przed założeniem sfrezuję czoło wału) a moje pytanie do starych wyjadaczy jest takie: czy można przełożyć wał razem ze starymi panewkami? Oczywiście będą dokładnie opisane przy wyjmowaniu.
nie zablokują mi wału? Mam prośbę nie piszcie w tym temacie o tdi-kach, bo potem wychodzi kałabania.
Jeszcze jedna sprawa jaka jest prawidłowa wartość kąta wtrysku w aaz wyczytałem że 71?
mam pąpę Boscha z czujnikiem wyprzedzenia kąta. Obracać pąpą nie mogę regulacja tylko na kole rozrządu.
Mam już zegar i dorabiam przejściówkę.
Ostatnio zmieniony pt paź 01, 2010 22:13 przez pitru, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz cze 06, 2010 22:00

czy można przełożyć wał razem ze starymi panewkami? Oczywiście będą dokładnie opisane przy wyjmowaniu.
Tak,tylko sprawdź czy nie ma na nich żółtych plam (wytarć).Jak są,to niestety trzeba zmienić.Dotyczy to zarówno panewek wału jak i korbowodowych :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: pitru » ndz cze 06, 2010 22:16

Dzięki za dobre wieści, trochę zaoszczędzę jak na razie same koszty.
Właśnie je oglądałem. główne są super ale na korbowodowych minimalnie przebija żółć ale tylko na jednej połówce nie pamiętam czy góra czy dół korby. Z pomiarów wychodzi że nominał.

[ Dodano: 06 Cze 2010 22:32 ]
czy jak dokupię nowe panewki korbowodowe będzie ok?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz cze 06, 2010 22:41

pitru pisze:czy jak dokupię nowe panewki korbowodowe będzie ok?
Dużo by tu pisać o owalizacji,ale powinno być dobrze,jeżeli nie ma rys itd.Panewki kupisz za ok.40zeta :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz cze 06, 2010 22:47

pitru pisze:Jeszcze jedna sprawa jaka jest prawidłowa wartość kąta wtrysku w aaz wyczytałem że 71?
A w jakich to jednostkach ? bo ja ustawiałem u siebie na 1mm . 0,92-1,05mm podaje kąt wtrysku instrukcja do AAZ -eta .Wartości zblizone do twojej 71 są do tdi 49-52 i są to wartosci z vaga
pitru pisze:mam pąpę Boscha z czujnikiem wyprzedzenia kąta.
Mogę się mylić ale obawiam się że tej półelektronicznej pompy nie ustawisz na zegar
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 22:51 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

arwam

Post autor: arwam » pn cze 07, 2010 11:04

pitru pisze:Mam możliwość kupić za rozsądne pieniądze wał od aaz (przed założeniem sfrezuję czoło wału) a moje pytanie do starych wyjadaczy jest takie: czy można przełożyć wał razem ze starymi panewkami? Oczywiście będą dokładnie opisane przy wyjmowaniu.
nie zablokują mi wału?
jeśli nie masz wadliwego bloku lub korbowodów to nie .
nie zapomnij o pół pierścieniu.


pitru pisze:Mam prośbę nie piszcie w tym temacie o tdi-kach, bo potem wychodzi kałabania.
ale tego podejścia nie rozumiem.
roboty tyle samo a wał i mocniejszy i sam klin też.
nie trzeba nic przerabiać i będziesz miał wreszcie spokój z tym bo na wale AAZ'a prawie zawsze tylko przy różnym przebiegu to się pojawia lub po zrobieniu pojawia ponownie

w TDI jest to lepiej rozwiązane i nie trzeba absolutnie nic przerabiać. a spokój ducha jest na trasie bezcenny.



Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: pitru » pn cze 07, 2010 11:59

Munior
moją pompę na pewno ustawia się na zegar wykręcasz czujnik i wkręcasz adapter zegara. Już była tak raz ustawiana u mechanika, ale tym razem chciałbym to zrobić sam. A w moim aucie vag-iem nie podziałasz.
Czy ma ktoś dane takiej pompy Boscha?

Obrazek

[ Dodano: 07 Cze 2010 12:48 ]
Arwam
chodziło mi o to żeby nie pisać w tym wątku o silnikach tdi, a nie o przeróbkę na koło z tdi.
Jak szukałem info o silnikach td to wątek zaczynał się obiecująco a potem ktoś wspomina o tym jak to miał w tdi to i tamto i temat td się kończył. Trochę to utrudnia znalezienie informacji.

[ Dodano: 08 Cze 2010 09:24 ]
Odświeżę temat czy ma ktoś dane takiej pompy? ciśnienie robocze pompy itd
Ostatnio zmieniony pn cze 07, 2010 12:42 przez pitru, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » wt cze 08, 2010 21:27

pitru pisze:Jak szukałem info o silnikach td to wątek zaczynał się obiecująco a potem ktoś wspomina o tym jak to miał w tdi to i tamto i temat td się kończył. Trochę to utrudnia znalezienie informacji.
ja swego czasu po przesiadce na pompę 11mm na poprzednim silniku AAZ przerabiałem ten sam problem.
i właśnie w ten sposób go rozwiązałem.
do końca wał siedział jak należy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt cze 08, 2010 21:31

pitru pisze:Odświeżę temat czy ma ktoś dane takiej pompy? ciśnienie robocze pompy itd
Żeby coś rzec,to podaj chociaż nr.tej pompy :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: pitru » śr cze 09, 2010 09:30

Bosch
0460 494 113
603-1 BS 4026
028 130 081

[ Dodano: 09 Cze 2010 16:05 ]
Michaś_1977,
rzekniesz coś na jej temat?



Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

Re: Wymiana wału na inny urzywany (razem z panewkami)

Post autor: pitru » ndz wrz 26, 2010 12:38

Wracam do tematu wału, a konkretnie ciśnienia smarowania.
Jak pisałem wcześniej zmieniłem wał na inny od aaz razem z panewkami. Pośmigałem jakiś czas było ok. Dla świętego spokoju zmieniłem ostatnio panewki korbowodowe na nowe nominalne i było ok ale ostatnio zaświeciła mi się z "wrzaskiem" kontrolka oleju. Zmieniłem czujniki, ponieważ dalej po rozgrzaniu silnika zapalała się wczoraj zamontowałem nową pompę oleju. I dzisiaj po 10 min jazdy zapaliła się i już nie gasła nawet po przegazówce.
Czyżby główne panewki? Dodam że ostatnio słyszałem delikatne dzwonienie podczas przyspieszania, ale byłem pewny że to sprzęgło hałasuje.
Czy jest jakiś patent na szybką wymianę głównych panewek bez wyciągania silnika? Czy jeżeli mają luz, jest sens je wymieniać?
I jeszcze pytanie dla wtajemniczonych. :grin: Niektóre główne panewki mają kanał doprowadzający olej chyba na korby. Czy każde gniazdo z panewkami powinno mieć jedną panewkę z kanałem? czy wystarczą tylko 2?


Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24

arwam

Wymiana wału na inny urzywany (razem z panewkami)

Post autor: arwam » pn wrz 27, 2010 11:01

belcho99, brak odpowiedniego obchodzenia się z autem po zmianie panewek, kiepskie oleje i możesz mieć problemy ze smarowaniem silnika



Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

Wymiana wału na inny urzywany (razem z panewkami)

Post autor: pitru » pn wrz 27, 2010 11:03

Niestety trochę złapało panewki, co prawda nie obróciły sie, ale.... Luz na panewce wałka pośredniego im nie pomógł.
Czy podejdzie dolna część silnika 1Z(kpl blok z wałem, wałkiem pośrednim i kołem pasowym) do głowicy aaz-a? I czy rozrząd się nie zmieni?


Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24

arwam

Wymiana wału na inny urzywany (razem z panewkami)

Post autor: arwam » pn wrz 27, 2010 19:26

pitru pisze:Czy podejdzie dolna część silnika 1Z(kpl blok z wałem, wałkiem pośrednim i kołem pasowym) do głowicy aaz-a? I czy rozrząd się nie zmieni?

podejdzie tylko tłoki też od AAZ'a musisz założyć.


albo jeśli auto ma służyć głównie do ekonomicznego przemieszczania się to zrób M-TDI.
będzie palić śmieszne ilośći paliwa a odpowiednio zrobione nie będzie wcale takie słabe ale nie będzie mistrzem sprintów.
ja przez weekend miałem dwa razy trasę do Lublina.
w jedną stronę nieco ponad 100km.
prędkości przeważnie 140-170km/h i na 430km wystarczyło 22l ON

średnie spalanie z tych dwóch dni to 5,1l/100km

więcej co prawda spalił w niedzielę bo musiałem często zwalniać z powodu częstych kontroli radarowych i patroli policyjnych :)

jazda ogólnie mało płynna często pedał gazu za połowę wciskany.
w praktyce nie zdarzyło mi się wycisnąć więcej niż 8,5l/100km ale to już była jazda z pedałem w podłodze przy każdym wyprzedzaniu i prędkościomierz żadko kiedy schodził poniżej170km/h.
skrzynia biegów ASD z piątką z T4 z silnikiem 2.5TDI



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 225 gości