Coś stukało , Dymił , nie wchodził na obroty, Nie odpala

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

novi18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 22:09
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Coś stukało , Dymił , nie wchodził na obroty, Nie odpala

Post autor: novi18 » ndz cze 06, 2010 11:25

Witam wszytskich. Mam taki problem z moim golfem mk3 1.9TDI 90km 96r.
Zaczeło sie tym ,że od jakiegos czasu zaczelo coś stukac zwłaszcza jak silnik byl zimny po czym jak pochodzil dluzej stukanie ustępowało. Potem sie to nasilalo coraz bardziej mozna powiedziec do wczoraj bo wracajac trasą zaczelo stukac caly czas;/ aha no i jadac na luzie stukalo delikatnie a na biegu mocno. stukanie mialo odglos metaliczny.moze przyczinilo sie tez do tego ze podrozowalem z dosyc wysoka predkoscia. zjezdzajac do miasta zaczolem zauwazac ze np jadac 60 km/h na 4 gdy wbilem 5 (wtedy mial ok 1400 obr/min) cos ciezko mu wejsc na obroty. po czym jak juz wszedl to jechal , ale jak tak zwalnialem redukowalem inne biegi to wtedy sie potwierdzilo ze cos jest nie tak. nawet na luzie z "normalnych" obrotow po dodaniu gazu ciezko mu bylo sie wkrecic wyzej. i tak coraz gorzej i gorzej . wkoncu jak podjechalem ledwo pod dom wogole nie mogl ruszyc z miejsca strasznie dymil , stukal, chodzil bardzo nierowno jak gdyby nie na wszystkie tloki (podobnie do traktora) . gasilem go i odpalalem i zero poprawy . dzisiaj z rana wyszedlem odpalic z ciekawosci i okazalo sie ze nawet nie da rady odpalic mojego goferka chociaz rozrusznik kreci idealnie:( ;/ no i podczas krecenia slychac tam jakies odglosy takie delikate stuki czy cos . dodam jeszcze tylko ze z rury widac bialy dym
Aha nie wiem czy ma to cos wspolnego ale gdy na odpalonym silniku stalem w miejscu bardzo ciezko skrecalo sie kolami a dodatkowo byly drgania i tez jakies piski. wszesniej az tak intensywnie tego nie bylo czuc dopiero wlasnei sie to skumulowalo

Prosze pomóżcie co to moze byc za usterka?????? :grrr:
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 11:27 przez novi18, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » ndz cze 06, 2010 14:09

na poczatek to ja bym sprawdzil rozrzad czy ustawiony - zamach, walek, pompa

[ Dodano: 06 Cze 2010 14:27 ]
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 14:09 przez gOOzOl, łącznie zmieniany 1 raz.



vanbasa4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt cze 01, 2010 21:35
Lokalizacja: Katowice

Post autor: vanbasa4 » ndz cze 06, 2010 15:16

Tak jak kolega wcześniej wspomniał sprawdź rozrząd, i przy sprawdzaniu zwróć uwagę na zębatkę przy wale bo na niej z drugiej strony jest klin i niekiedy te kliny lubią się zrywać a co za tym idzie przestawia się rozrząd. Jak będziesz miał wyciągnięty rozrząd sprawdź pompę wtryskową bo niekiedy w tych autach lubi sobie szczelić wałek ok pompy wtryskowej.



novi18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 22:09
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: novi18 » ndz cze 06, 2010 15:47

jutro sprawdze tak jak radzicie. mam nadzieje ze to byla by jeszcze w miare najtansza usterka



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz cze 06, 2010 16:19

Ja obstawian klin na wale , lub panewka się obróciła


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

caymer1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw cze 03, 2010 10:52
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: caymer1 » ndz cze 06, 2010 16:29

Koledzy ja miałem taką samą sytuacje i u mnie faktycznie poszedł klin tylko że z tego co sie orientuje w tdikach niema tego klina tutaj poprostu wał jest w jednym miejscu ścięty a wiem to z tego ze u siebie w swoim td przerabiałem wał i kupiłem koło od tdi żeby nie mieć więcej takich problemów
Ostatnio zmieniony ndz cze 06, 2010 16:34 przez caymer1, łącznie zmieniany 2 razy.



tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » ndz cze 06, 2010 22:24

Rzeczywiście przeróbka czoła wału od AAZ na taki jaki jest w TDI pomaga ?? Jest bardziej trwały od tego z AAZ ??Koleś w sklepie z częściami się dziwił, bo najwięcej schodzi mu tych kół od TDI ;)Chyba że wszyscy przerabiają ....
Czeka mnie regeneracja czoła wału i nie wiem czy zostawać przy starym kole czy przerabiać na to od TDI ??
Poradźcie!!



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » ndz cze 06, 2010 23:01

grandi pisze:Ja obstawian klin na wale , lub panewka się obróciła
mi kiedys podczas jazdy panewka zrobila obrot, stukot byl, ale pare s, co bylo pozniej opisac mozna tylko jako totalny kataklizm, myslalem ze wyskoczy z budy. ale odpalal :bajer:



a co do klinu i kola jest temat dosc obszerny i chyba wszystko zostalo powiedziane :) ja u siebie robilem taki zabieg, mam kolko i wal z gwarancja, nowe sruby i sporo kasy mniej ;) slyszalem ze takie cos to mozna robic za 200 zl, ale ja osobiscie bym sie nie odwazyl.

pozdr



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn cze 07, 2010 06:33

W tdi nie ma klina, niemniej jednak rozrząd do sprawdzenia.



arwam

Post autor: arwam » pn cze 07, 2010 12:54

do sprawdzenia rozrząd i koło pasowe na wale.
i profilaktycznie wtryskiwacze na próbnik sprawdzić czy się sie zawiesiły.
jeśli jeździłeś dłużej z zawieszonymi skutki mogę być tragiczne dla silnika i portfela właściciela.



tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » pn cze 07, 2010 16:19

gOOzOl, w mysłowicach powiedzieli za regeneracje czopu wału 200-250zł.
Gdzie można dostać śrube mocującą kółko rozrządu do wału?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn cze 07, 2010 17:25

W każdym sklepie z częściami, nie powinno być z tym problemu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 139 gości